Geef Youp een lieve knuffel voor hij gaat!

Moderator: Lizzy
youp schreef: Youp is vanmorgen om 10 over 9 heengegaan. Het is heel rustig gegaan en we hebben hem tot het eind in onze armen gehad.Ach gossie, wat vind ik dit diep triest en verschrikkelijk voor jullie....
We moeten vandaag beslissen of we sectie willen laten verrichten. Alleen op deze manier is het mogelijk om vast te stellen of dit aangeboren is of niet.
Voor ons is het nier belangrijk maar voor de fokker misschien wel. Ze hebben namelijk zelf een teefje uit dit nest gehouden. Ik ga haar vanmiddag bellen.
youp schreef: Heb de fokker net gebeld en ze wil het dus niet. Zij gelooft namelijk niet dat dit aangeboren is.ik heb géén idee, moet je vandaag al beslissen of je een nieuwe pup wil??? ???
We hebben het natuurlijk nog niet over een nieuwe pup gehad, maar ik moet daar toch over nadenken.
Er staat in het contract dat we recht hebben op een nieuwe pup als Youp binnen een jaar overlijdt.
Stel ze zegt straks dat we geen nieuwe pup krijgen omdat we zelf te lang met die diarree hebben gelopen?
We hebben dan dus geen sectie laten verrichten.
Ik ga hier niet van uit, maar toch. Hoe zit dit nu precies? Heb je altijd recht op een nieuwe pup als dit in het contract staat? Ongeacht de doodsoorzaak?
Vindt het heel erg om er nu al over na te denken. Maar we moeten vandaag beslissen.
youp schreef: Heb de fokker net gebeld en ze wil het dus niet. Zij gelooft namelijk niet dat dit aangeboren is.Ik heb geen verstand van contracten oid, maar ik zou sectie laten verrichten, want wat de fokker ook denkt. Het zou best wel eens aangeboren kunnen zijn en of haar dat aanstaat of niet is wat anders. Nu kan je er duidelijkheid over krijgen. Die kans moet je grijpen, naar mijn mening.
We hebben het natuurlijk nog niet over een nieuwe pup gehad, maar ik moet daar toch over nadenken.
Er staat in het contract dat we recht hebben op een nieuwe pup als Youp binnen een jaar overlijdt.
Stel ze zegt straks dat we geen nieuwe pup krijgen omdat we zelf te lang met die diarree hebben gelopen?
We hebben dan dus geen sectie laten verrichten.
Ik ga hier niet van uit, maar toch. Hoe zit dit nu precies? Heb je altijd recht op een nieuwe pup als dit in het contract staat? Ongeacht de doodsoorzaak?
Vindt het heel erg om er nu al over na te denken. Maar we moeten vandaag beslissen.
youp schreef: Ik moet vandaag beslissen of ik sectie wil.Misschien eens informeren bij de rasvereniging!
We krijgen geen nieuwe pup omdat we niet kunnen bewijzen dat het erfelijk of aangeboren is.
We laten dus wel sectie verrichten. De kosten vallen mee. Sectie opzich kost 100,00. Het vervoer is alleen het probleem. Ik wil het niet zelf doen. Het moet dan per koerier, dit gaat wel aardig in de papieren lopen maar dat maakt niet uit. Het komt toch niet boven de aanschafprijs van 1250,00. Ik laat het hier niet bij zitten!
youp schreef: Ik moet vandaag beslissen of ik sectie wil.Oke..ik dacht al.......
We krijgen geen nieuwe pup omdat we niet kunnen bewijzen dat het erfelijk of aangeboren is.
We laten dus wel sectie verrichten. De kosten vallen mee. Sectie opzich kost 100,00. Het vervoer is alleen het probleem. Ik wil het niet zelf doen. Het moet dan per koerier, dit gaat wel aardig in de papieren lopen maar dat maakt niet uit. Het komt toch niet boven de aanschafprijs van 1250,00. Ik laat het hier niet bij zitten!