Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
keetje schreef: Bedankt voor de tip, ik zal eens even gaan googelen,.... ;)
Het is van Summerwinds en komt uit Amerika, helaas is het in Nederland niet meer te krijgen. Ik heb het de laatste keer via via nog een keer kunnen bestellen.
Door eelke
Oh sorry  :-[ staat in de titel nog wel.

Ik zou kwa suplementen als je gaat elimineren niks veranderen; dus niks toevoegen en niks weglaten. :)
Verder denk ik dat de kans er wel is dat het met haar andere allergieen beter gaat als ze niet ook nog op een voedsel allergie hoeft te reageren. Ik zou dus eerst even de komende weken afwachten, wat het konijn doet.
Door keetje
Ze krijgt dus niets extra's op het ogenblik behalve Puur pollen.

Vanavond komt het konijn, en ze vind de oren lekker dus wat staat me in de weg?
Alleen ben ik wel bang voor de harde ontlasting dat ik overal lees, mocht dat gebeuren moet ik dan iets toevoegen? Orgaan ofzo? En hoeveel dan?
Verdikkie, ik ben ook zo'n onzekere muts,................... :-[
Door Xerox
:bigarmhug: Het komt goed!

De percentages die ik in het begin aanhield, zijn:

50% bot
35% vlees
15% orgaan

Inmiddels geef ik 52,5% bot en 32,5% vlees, omdat Xerox' ontlasting anders te zacht is. Maar ik zou met bovenstaande beginnen en als je na een weekje merkt dat de ontlasting te hard is en blijft, schroef je het vleespercentage iets omhoog en het botpercentage iets naar beneden.

Te harde ontlasting is vaak ook een euvel bij het geven van kvv, dacht ik. Het voordeel van barfen is dat je het helemaal zelf in de hand hebt en dus een klein beetje (niet te veel) met de percentages kunt 'knutselen'.
Door keetje
Helaas, helaas, ik zal aan de kvv moeten. Heb dus 10 kilo barfmenu konijn van Tinlo besteld, komt vanavond, als het goed is.
Maar als ze daar nu te harde ontlasting van krijgt dan kan ik toch best wel iets orgaan ofzo toevoegen? He is waarschijnlijk toch en hoogste voor een week of 6.
Door Xerox
Ohw, sorry  ::)

Heb je ook konijnspiervlees in huis? Dan zou ik dat toevoegen. En anders orgaan. Maar onze Shar Pei deed het prima op Tinlo, dus wacht eerst maar rustig af.
Door keetje
Dat het ging er inderdaad erg goed in maar ze is wel een hondje dat als ik haar in de groene kliko zou doen, die kliko een half uurtje zou schudden en dat ik haar dan vanaf de bodem eruit kan tillen, denk ik tenminste, dat is er volgens mij zo een die alles vreet wat haar voor de bek komt, dus ik voorzie geen problemen met eten in de toekomst,.... hoewel, vis? We zullen het zien, voorlopig konijn.
Door keetje
Geen idee, niet bij mij maar misschien haar vorige baas?
Ik heb haar sinds 31 januari dit jaar, ze komt uit het asiel en had toen al vrij ernstige huidproblemen en een zak RC hypoallergeen als rugzakje. Ik heb haar nog niet ontvlooid/ontwormd etc,.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door