Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

In plaats van die kap zin er wel diervriendelijkere mogelijkheden hoor.
Als je het bij een kap wil houden dan heb je deze bij medpets:
http://www.medpets.nl/mooncollar/1624/

Dit werkt goed, al is het waarschinlijk niet echt om jaren te dragen, maar het is wel een idee om bijvoorbeeld af te wisselen met het ding hierboven. Ziet er niet ut, maar hier hebben alle 4 de poezen het na hun sterilisatie aan gehad. Niet eens zozeer omdat ze aan het wondje zouden zitten, maar meer omdat het steun geeft:
http://www.medpets.nl/medical+pet+shirt/1624/
[quote="Ikke1980"]
Na verschillende eliminatiedieten hebben we het idee dat het aan granen en kip ligt. Maar echt duidelijk is het nooit geworden. Ik vind het ook raar dat het alleen dat ene plekje is.Zijn vacht ging er op vers vlees wel steeds doffer uitzien, met schilfers, en hij begon steeds slechter te eten, dus we zijn nu noodgedwongen overgestapt op brok (taste of the wild). Hij doet het hier redelijk goed op, maar liefst zou ik weer vers gaan geven natuurlijk (de andere kat eet wel vers).[/quote author=Ikke1980 link=topic=102766.msg2358540#msg2358540 date=1338638828]

Veel dieren die van brok op vers overgaan laten in het begin een verslechtering zien van de vacht, en algemenne conditie. Dat is een soort "ontgiftingsproces"  en kan wel een tijdje duren eer dat over is. In dat geval toch gewoon doorzetten met vers. Een en ander stat goed omschreven in het boekje van Tannete Koning.
Door Martine-Tom
Ikke1980 schreef: Hmm, daar was ik al bang voor inderdaad. Maar ja, wat moet je anders he?
Niks...
We hebben van alles geprobeerd maar niks sloeg aan (van vers had ik indertijd nog nooit gehoord en toen ik dat wel wist was het voor Joris al te laat...).
Joris heeft zijn hele leven lang pred gehad, bij tijd en wijle, een kuurtje of 3/4 per jaar denk ik. Uiteindelijk kreeg hij pancreatitis, acute variant elke keer vlak na een kuur dus kon hij geen pred meer krijgen.
Andere medicatie hielp niet, vers weigerde hij...

Op den duur is hij 1 wandelende smetplek geworden en heb ik hem uit zijn lijden laten verlossen...
martine-tom schreef: Niks...
We hebben van alles geprobeerd maar niks sloeg aan (van vers had ik indertijd nog nooit gehoord en toen ik dat wel wist was het voor Joris al te laat...).
Joris heeft zijn hele leven lang pred gehad, bij tijd en wijle, een kuurtje of 3/4 per jaar denk ik. Uiteindelijk kreeg hij pancreatitis, acute variant elke keer vlak na een kuur dus kon hij geen pred meer krijgen.
Andere medicatie hielp niet, vers weigerde hij...

Op den duur is hij 1 wandelende smetplek geworden en heb ik hem uit zijn lijden laten verlossen...
Wat verschrikkelijk zeg...ik hoop maar niet dat dit ook de toekomst voor
luna gaat zijn
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door