Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
rupa schreef: ik mijn mail staat toch echt duidelijk dit.

" U hoeft alleen maar te ontwormen als er in het onderzoek wormeitjes gevonden worden, u krijgt het product dan van ons."

en mocht het voorkomen dat mijn hond eitjes heeft ga ik toch echt eerst wel even vragen op barf plaats of het product wat hun toesturen wel oke is
( al is het gratis ik geef echt niet zo maar iets aan mijn hond ).
Maar als je dan ongevraagd wat anders gaat geven, torpedeer je het onderzoek. Zij kijken namelijk naar het effect van de wormmiddelen die zij sturen. Zij houden dus bij "Hond A heeft wormmiddel B gekregen en - 3 maanden later - blijkt dat middel zo en zo effectief". Je kunt er dus niet zelf zomaar besluiten een ander middel in te stoppen. En doe dat ook alsjeblieft niet, want dan zijn de uitkomsten onzuiver en daar heeft echt niemand wat aan.

En ze schrijven dus :

"U dient alleen maar te ontwormen als er in het onderzoek wormeitjes gevonden worden en indien anders na overleg met het onderzoeksteam (bijvoorbeeld voor bezoek aan het buitenland e.d.). Wanneer uit ons onderzoek blijkt dat u uw hond moet ontwormen dan krijgt u het product van ons. Sommige anti-vlooien-/anti-tekenproducten hebben ook een ontwormende werking, dit kan de resultaten van dit onderzoek beïnvloeden. Vraag dit aan uw dierenarts of aan ons via de mail, dan denken wij met u mee over de mogelijkheden voor alternatieve producten".

Dat zijn redenen om een ander wormmiddel te kiezen. En dus in overleg met hen.
Door Lizzy
Ik ga hen misschien brutaalweg eens een email sturen met de vraag of ik ook mee mag doen, wetende dat ik geen chemische ontworming gebruik maar natuurlijke. Kunnen ze daar ook de effectiviteit eventueel van meten. You never know :biggrin2:
Door petramarcel
Lizzy schreef: Ik ga hen misschien brutaalweg eens een email sturen met de vraag of ik ook mee mag doen, wetende dat ik geen chemische ontworming gebruik maar natuurlijke. Kunnen ze daar ook de effectiviteit eventueel van meten. You never know :biggrin2:
Ja dat zou ik zeker doen, ik wil ook overleggen hoor, als blijkt dat er eitjes gevonden zijn.
Door rupa
ik begrijp de onrust wel hoor maar ik spring toch echt niet in 7 sloten tegelijk.
en misschien vinden ze ook wel 2 jaar niks en dan alle drukte op niks af. en als ze nu de gif percentage kunnen verlagen ten opzichte van wat er nu in zit is daar toch ook niets verkeerds aan.

ik heb nog nooit aan een wormenonderzoek meegedaan ik heb mijn honden wel eens een ontwormings pilletje gegeven preventief maar heb daar jaren geleden expres niks mee gedaan.
en mocht nu met dit onderzoek uitkomen dat ze eitjes heeft en zij sturen mij een ontwormingskuur laat ik dit gewoon even checken of ik vraag aan het onderzoeksteam wat dit precies voor middel is en ik plaatst het hier ook nog.
als ik het niet vertrouw dan krijg ze het niet en die melding geef ik ook door aan het onderzoeksteam met de reden waarom niet want zij kunnen mij dat toch echt niet verplichten dan mag misschien het onderzoek wel in elkaar storten, dat is dan niet mijn probleem. ( een ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid ) .

Lizzy niet kwalijk bedoelt hoor dus begrijp me niet verkeerd maar jij schreef:
"En wat mij dan nog het meest stoort is dat wormen bij de hond vooral een probleem vormen omdat wij (lees wij mensen) de stront van onze honden weigeren op te ruimen. Daarom en daarom alleen vormt de ontlasting van de hond een maatschappelijk probleem."
maar hoe zit dat dan met de kattenstront? :g:
Laatst gewijzigd door rupa op za 02 jun 2012, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tess06
Lizzy schreef: Ik ga hen misschien brutaalweg eens een email sturen met de vraag of ik ook mee mag doen, wetende dat ik geen chemische ontworming gebruik maar natuurlijke. Kunnen ze daar ook de effectiviteit eventueel van meten. You never know :biggrin2:
ik ben heel benieuwd wat je daar als antwoord op krijgt.
Door Lizzy
rupa schreef: ik begrijp de onrust wel hoor maar ik spring toch echt niet in 7 sloten tegelijk.
en misschien vinden ze ook wel 2 jaar niks en dan alle drukte op niks af. en als ze nu de gif percentage kunnen verlagen ten opzichte van wat er nu in zit is daar toch ook niets verkeerds aan.

ik heb nog nooit aan een wormenonderzoek meegedaan ik heb mijn honden wel eens een ontwormings pilletje gegeven preventief maar heb daar jaren geleden expres niks mee gedaan.
en mocht nu met dit onderzoek uitkomen dat ze eitjes heeft en zij sturen mij een ontwormingskuur laat ik dit gewoon even checken of ik vraag aan het onderzoeksteam wat dit precies voor middel is en ik plaatst het hier ook nog.
als ik het niet vertrouw dan krijg ze het niet en die melding geef ik ook door aan het onderzoeksteam met de reden waarom niet want zij kunnen mij dat toch echt niet verplichten dan mag misschien het onderzoek wel in elkaar storten, dat is dan niet mijn probleem. ( een ieder heeft zijn eigen verantwoordelijkheid ) .

Lizzy niet kwalijk bedoelt hoor dus begrijp me niet verkeerd maar jij schreef:
"En wat mij dan nog het meest stoort is dat wormen bij de hond vooral een probleem vormen omdat wij (lees wij mensen) de stront van onze honden weigeren op te ruimen. Daarom en daarom alleen vormt de ontlasting van de hond een maatschappelijk probleem."
maar hoe zit dat dan met de kattenstront? :g:

Idem.
Door rupa
Wormsoort Pups <6w Jonge honden Teven(drachtig) Teven(niet drachtig) Reu
Spoelwormen ++++ +++ +++* ± ±
Haakwormen ++ ++ + + +
Zweepwormen 0 ± + + +
Lintwormen 0 ± +/++ +/++ +/++

++++: zeer frequent (> 50%) en schadelijk
+++: frequent (20-50%)
++: minder frequent (5-20%)
+: occasioneel (< 5%)
± : uitzonderlijk
0: niet aanwezig
*: 'reserve' wormen (zie tekst)

Wormsoort Kittens Jonge katten Poezen(drachtig) Katers
Spoelwormen ++++ +++ + +
Haakwormen ++ ++ + +
Longwormen 0 ± + +
Lintwormen 0 ++ +++ +++

++++: zeer frequent (> 50%) en schadelijk
+++: frequent (20-50%)
++: minder frequent (5-20%)
+: occasioneel (< 5%)
± : uitzonderlijk
0: niet aanwezig
bron: janssen animal health

zie voor meer uitleg : http://www.boozoo.be/html/Dogs_Worms.htm

als ik het goed heb/zie dan komt het bij katten meer voor dan bij honden ( spoelworm ). aangezien loslopende katten meer in de zandbakken poepen dan de hond. begrijp ik niet waarom de hond de schuld krijgt.
en er word meer hondenpoep opgeruimd dan kattenpoep door de eigenaren.
zoals ik het zie is de hond niet het probleem maar de loslopende kat.
Laatst gewijzigd door rupa op za 02 jun 2012, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
nicolette schreef: Lizzie wil graag horen wat hun reactie is over net natuurlijk ontwormen.

Gr. Nicolette
haha nou het is Utrecht dus dat zal wel niet positief zijn.

Ik doe ook mee, heb tot nu toe nog niks gelezen wat me tegenhoud, ik ontworm en ontvlooi niet preventief en ga ik ook niet doen als zij dat willen.
En mochten er wormen gevonden worden...dan zien we dan wel weer verder, ik ben nog altijd de baas en beslis wat er wel en niet in mijn hond gaat, als ik het er niet mee eens ben dan geef ik het gewoon niet, zal dat ook netjes melden aan Utrecht en als ze het er niet mee eens zijn...dan doen we dus niet meer mee.

Mij lijkt het dat ook mensen die alternatief handelen van waarde zijn, als ze echt willen weten wat te doen aan de wormenproblematiek, dus ik denk dat mocht er wat gevonden worden daar best ruimte voor zal zijn.
Zo niet, dan doen Tom en ik gewoon niet meer mee...simpel :)
Door Lizzy
Ja, nou ja, je neemt me vast niet kwalijk dat ik dat de wereld op z'n kop vind. Jullie weten wat de voorwaarden zijn voor het onderzoek, je doet toch mee want het is vooral zo lekker gratis en dan moment supreme dat zij wormen aantreffen en je ontworming toe sturen, zeg je doodleuk "thanks but no thanks". Ik vind dat idioot. Je doet mee en dan volg je de instructies op van zo'n onderzoeksteam. En als de voorwaarden je niet aan staan, doe je niet mee. Dus.
Door *Dorothea*
Ik snap het niet zo goed. Als ik een onderzoek zou doen, dan zou ik wel graag willen dat mensen zich aan de regels houden, anders is mijn onderzoek niet betrouwbaar. Dus als je je aanmeldt voor dit onderzoek en je hond heeft wormen, dan vind ik dat je ook gewoon de middelen moet geven die zij voorschrijven. Je kan als je een groot onderzoek hebt niet met iedere eigenaar persoonlijk overleggen en besluiten allemaal iets anders te doen, dan krijg je uiteindelijk allemaal kleine controlegroepjes (niet statistisch relevant) en kun je je onderzoek wel in de prullenbak kieperen.
Dus in dit geval, wie A zegt moet ook B zeggen.....en anders stuur je ontlasting naar het woud en trek je je eigen plan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door