Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ChantalKrijn
Daar ga ik eens even wat meer over inlezen dan!

Ttouch lijkt me ook wel wat, maar ik ken echt niemand die dat heeft gedaan en of het dus helpt en hoe het werkt enzo :-\
Door Limpy
Heb zo´n 7 mnd geleden een 1dags workshop Ttouch gevolgd, geweldig!
1 kater hier wordt er helemaal totaal zen van, nr 2 vind het lekker als hij in de mood is en de 2 anderen vinden er nix aan...
Bloesems werken hier wel goed voor alle katten maar gebruik eigenlijk alleen de bach rescue voor noodsituaties of mimulus als de dame eens ruzie heeft met de hufters.
Voor aangepaste bloesems kun je het beste contact op nemen met bloesemtherapeuth.
Door ChantalKrijn
Fijn dat het bij jou heeft gewerkt! Ik hoop echt dat Quinta iets heeft aan die dingen, maar wordt het dan niet teveel in 1 keer? Trainen, DAP band, bloesems en Ttouch?
Door Limpy
Stuur anders eens een PB naar Saille, wellicht dat zij je wat handvaten kan geven....
Door Lil
Trainen dap bloesem en ttoutch kan allemaal samen denk ik. Het spreekt elkaar niet tegen. Ik heb dat bij Cayley gedaan. Ok, dap had ze niet nodig. Ze kreeg wel bloesem. Ttoutch kan ik zelf (workshop gehad 5 jaar geleden) en zonder trainen kom je nergens. Ging allemaal een stukje voltter dan alleen maar 1 ding te doen.
Door ChantalKrijn
Ok, dat klinkt goed inderdaad! Gelukkig werkt het elkaar niet tegen en 'helpt' het elkaar alleen maar.

Morgenavond na mijn werk eens even een uitgebreide pb naar Saille versturen, misschien kent zij ook iemand die in de buurt zit die ze aan kan raden en/of kan ik haar hulp vragen voor de bloesems en Ttouch  :)
Door rosie
Hallo Chantal,

Ik weet niet waar je woont maar heb ook TTouch gedaan en heb nog een heel duidelijk boekje wat je wel mag lenen.
Als je dat wil stuur maar een PB!
Door suzanne 1
Bij Max kon ik wel duidelijk verschil merken. Er is bij ons op de camping naast de caravan bliksem ingeslagen en Max heeft daar een klap van mee gehad. Daarna was hij panisch voor onweer en ook vuurwerk.  :'(
Normaal kreeg ik hem rond oud en nieuw haast niet meer naar buiten en kon ik hem worst voor zijn neus houden, hij at het niet terwijl het normaal een vreetschuur was. Met dap halsband was hij nog steeds wel bang, maar niet meer in paniek en pakte ook gewoon weer koekjes aan buiten.
Dus nee, de angst ging niet helemaal weg maar werd wel beter handelbaar en beter te trainen. Dus geen wondermiddel maar ik zag wel duidelijk verschil. Nu met oud en nieuw krijgen die van ons er ook weer 1 om (Max leeft niet meer) ook al zijn ze niet bang, ik wil gewoon dan ze op hun gemakje zijn en voorkomen dat ze wel bang worden.
Door silvia aleven
hoi, wij hebben spray en verstuiver gebruikt en werkte erg goed.
ook in de auto, je moet wel even vol houden.
na 3 mnd konden wij afbouwen.
suc 6  :)
Door ChantalKrijn
Ik weet niet of het door de band komt, maar vandaag en gisteren is er wel wat bijzonders gebeurd (voor Quinta dan he)

We hebben pas een nieuwe tuin aan laten leggen, en ze heeft er nog niet ingedurft. Tot aan gisteren dus! Ze rende erin rond samen met Tyke, spelen, rennen, snuffelen, kroelen! En net weer precies hetzelfde!

Dus of het de band nou is of niet, ik ben blij!!  :D
Door nicolette
War fijn zeg dat ze zo heerlijk gespeeld heeft in een voor haar "enge" omgeving. Hopen dat dit overal zo doorzet en ze lekker hond kan zijn.

Gr. Nicolette
Door ChantalKrijn
Ondertussen zijn we al even verder en wilde ik even laten weten hoe het nu gaat!

Quinta ligt zelfs af en toe te slapen in de tuin, ze voelt zich er bijna helemaal op haar gemak! Af en toe schrikt ze nog wel als ze de schaduw van een overvliegende vogel ziet. Dit weekend heeft ze ook heerlijk in het badje gezeten, en in het grote opblaasbadje met baasje, dus dat was natuurlijk helemaal feest :D
Ze durft zelfs door de hor  :biggrin2:

Vorige week zijn we begonnen met de eerste les behendigheid. Ze verbaasde me volkomen! Tunnel was in het begin nog wel heel eng, maar aan het einde van de les liep ze er zo doorheen toen we er toevallig langsliepen, heb haar maar laten gaan :biggrin2:
'Gedwongen' de tunnel in is nog een beetje eng, maar ze doet het wel!
Hindernisjes gesprongen (laagste hoogte, het mag eigenlijk geen naam hebben, maar ach) en zonder aarzelen sprong ze er met me overheen!
En, de grootste overwinning  :D De kattenloop! Nog wel voorzichtig, en ik moet er nog snoepjes op leggen. Maar madam had snel genoeg door dat er snoepjes op lagen  :D

Nog geen topsporter, maar daar gaan we ook helemaal niet voor!
Klein inieminie parcoursje (tunnel, hindernisje, tunnel en katteloop, tunnel) heeft ze los meegelopen! :smitten:

Ben dus heel trots op mijn kleine meid, vanavond hebben we weer les
Door ChantalKrijn
DAP heeft ze nog steeds om, of het daaraan ligt zullen we denk ik nooit weten ;)

Ellen heeft wat foto's gemaakt van onze les vanavond, ze staan in de Bar. Daarop zie ik echt een blij bullenhoofdje :smitten:
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door