Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door doranto
Ik ben ook op zoek naar een elektrische vleesmolen. Ik heb net gebeld naar 'Bestekeus.nl' en ze zeiden mij dat ze de kenwood vleesmolen pro200 excel mg700 kunnen leveren.
Hier staat hij voor 204,= euro: http://www.bestekeus.nl/product_info.ph ... 092&ref=tt
Mijn vraag is nu aan Ciny de Wolf of ik bij haar een of 2 (eentje 'reserve') door haar vriend gemaakte snijschijven zou kunnen bestellen, als ik besluit deze machine te kopen.
Anders heb ik er nog niet veel aan denk ik, want ik wil hem vooral aanschaffen om botten te kunnen malen.
Door Cindy de Wolf
Doranto schreef: Ik ben ook op zoek naar een elektrische vleesmolen. Ik heb net gebeld naar 'Bestekeus.nl' en ze zeiden mij dat ze de kenwood vleesmolen pro200 excel mg700 kunnen leveren.
Hier staat hij voor 204,= euro: http://www.bestekeus.nl/product_info.ph ... 092&ref=tt
Mijn vraag is nu aan Ciny de Wolf of ik bij haar een of 2 (eentje 'reserve') door haar vriend gemaakte snijschijven zou kunnen bestellen, als ik besluit deze machine te kopen.
Anders heb ik er nog niet veel aan denk ik, want ik wil hem vooral aanschaffen om botten te kunnen malen.
Tuurlijk kan dat. Wil je echt bestellen benader me dan via PB. Schijven kosten 30 euro per stuk inclusief verzendkosten.
Door madeleine
Zou het malen van vis helpen om te zorgen dat dazzle het dan wel eet? Krijg hier geen vis naar binnen wat niet gedroogd is helaas.
Laatst gewijzigd door madeleine op vr 15 mei 2015, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door doranto
madeleine schreef: Ik ben heel eeg blijmet haar schijf  :biggrin2:

Zou het malen van vis helpen om te zorgen dat dazzle het dan wel eet? Krijg hier geen vis naar binnen wat niet gedroogd is helaas.
Bij mij lusten ze ook geen vis. Als ik het maal wél. Als ze het bij jou dan nóg niet eten, kan je er ook heel makkelijk iets wat ze lekker vinden doorheen mengen. Bijvoorbeeld een beetje joghurt ofzo. Dus het is het proberen waard  ;)
Door itslein
Ik had een vraagje, misschien dat iemand me daarbij kan helpen. Ik heb een kitchenaid en daar kun je ook een vleesmolen op kopen. Is er iemand hier die een kitchenaid vleeswolf gebruikt? Ik ben heel benieuwd of deze ook botten kan malen. Dan zou ik zo voor m'n oude hond wat meer variatie kunnen brengen in het aanbod aan botten.
Door nova
itslein schreef: Ik had een vraagje, misschien dat iemand me daarbij kan helpen. Ik heb een kitchenaid en daar kun je ook een vleesmolen op kopen. Is er iemand hier die een kitchenaid vleeswolf gebruikt? Ik ben heel benieuwd of deze ook botten kan malen. Dan zou ik zo voor m'n oude hond wat meer variatie kunnen brengen in het aanbod aan botten.
hoe zwaar  is de motor van jouw  kitchenaid?
Door koekje
Daar kan je geen botten mee malen. Dan help je namelijk gelijk je kitchenaid naar de kitchenaid-hemel en dat is zonde.
Het binnenwerk van die molen is niet groot en niet stevig genoeg.
Door Cindy de Wolf
tycolaika schreef: is deze molen goed ? ik wil heel graag een goeie die et liefst alle botten aan kan , zoals ook haas kalkoen is mss een beetje veel gevraagt, ma als die em aan zou kunnen zou dat perfect wezen

http://www.otto.nl/product/9351061?q=vl ... 0-Pro-2000 is dit niet dezelfde nadia als wat jij in een link hebt gezet ?
Dit is idd dezelfde. Werkt super mits met de aangepaste schijf.
Door Cindy de Wolf
tycolaika schreef: dus die kan ook hardere soorten bot aan ? haas . kalkoen ? en dat schijfje , wah kan ik die bestellen , welke is dat
?
Ja deze kan idd kalkoen, haas, pareloen, eend, kwartel,kip, konijn, jonge lams en -geitenribben ed aan.
Schijf kan je bij mij bestellen, kost 30 euro, deze is namelijk op maat gemaakt, is nergens anders te bestellen.
Door Cindy de Wolf
tycolaika schreef: oke, nou dat klinkt goed !
mag ook wel voor die prijs haha
mag ik vragen waarom er een aangepaste schijf in moet ?
Lees ff het topic door dan weet je dat.
Kort samengevat waarom bij het gros van de molens het fout gaat. De gaatjes zijn te klein waardoor deze verstopt komen te zitten met bot en de machine oververhit raakt, en de motor kapot gaat. Bij de Bomann zijn de gaatjes groot maar de motor zwak. Dit heeft mijn vriend aan het denken gezet en die heeft dus voor mijn machine een schijf ontworpen en gemaakt van RVS staal. Vanaf dat moment gaat het dus soepel. Gebruik je deze schijf niet zul je zien dat je machine verstopt raakt. De motor is verreweg krachtig genoeg.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door