Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

[quote="Annemarie Rijnveld"]
Het zou fantastisch zijn als dit middel die rottige Giardia zou kunnen elimineren bij Juma op een naturrlijke manier.
[/quote]

Ik heb (nog) niets gelezen over gebruik specifiek tegen giardia. Het maakt (er van uit gaande dat het werkt) wel de weerstand beter dus wellicht roeit het 't beestje niet uit maar zorgt het wel dat de giardia geen kans krijgt.
Giardia is een ééncellig diertje toch?

Nog ff wat bij het herlezen van link: niet geschikt voor jonge dieren als puppies en kittens.

Waarom zou dat voor hen ongeschikt zijn?
[/quote]

Bij deze link staat dat inderdaad. Ik ben lid van een Yahoo-groep over voortplanting en neonatale zorg bij honden, waar fokkers van over de gehele wereld op zitten en daar zijn juist een groot deel bij die het wél geven aan jonge dieren, al in het nest, om wormen tegen te gaan. En niet pas net.
Dat is dus wat tegenstrijdig en ik denk eerlijk gezegd dat de webshop het zegt om aan de veilige kant te zitten.
Ik heb ervoor gekozen om zowel Alba nu als zo meteen de pups het niet te geven, omdat ik het spul pas net in huis heb en nog meer wil lezen. Ik ben dus wel begonnen om het zelf te gebruiken, inwendig, en ik ga een flinke schep door de bodembedekking van onze muisjes doen.
Ja tis heel opmerkelijk allemaal.
Maar ik vraag me af, wat doet dat spul in de darmen? Kan het echt geen problemen opleveren, zoals uitdroging ofzo, of zich door de darmwand dringen of zich samenklonteren ergens en dan een verstopping van jewelste veroorzaken?

En zou ook niet tesamen met het wegschuren van wormen en andere parassieten de darmflora niet beschadigd worden?
Heel domme vraag van mij, maar ik weet er ook helemaal niets van af.
Ik vind het wel het overwegen zeker waard.

Die mensen van de Yahoo-club hebben dus nog geen problemen geconstateerd op de lange rit?
Want ik denk dat als het voor melk/slachtdieren wordt gebruikt, het probleem niet zo zeer speelt. Die beesten worden toch binnen zeer korte tijd geslacht.

Jij voelt je nog steeds goed?? Nergens last van, buikpijn ofzo? Nee?

En ja, Giardia is een 1-cellig organisme (ff opgezocht)
Ja tis heel opmerkelijk allemaal.
Maar ik vraag me af, wat doet dat spul in de darmen? Kan het echt geen problemen opleveren, zoals uitdroging ofzo, of zich door de darmwand dringen of zich samenklonteren ergens en dan een verstopping van jewelste veroorzaken?

En zou ook niet tesamen met het wegschuren van wormen en andere parassieten de darmflora niet beschadigd worden?
Heel domme vraag van mij, maar ik weet er ook helemaal niets van af.
Ik vind het wel het overwegen zeker waard.

Die mensen van de Yahoo-club hebben dus nog geen problemen geconstateerd op de lange rit?
Want ik denk dat als het voor melk/slachtdieren wordt gebruikt, het probleem niet zo zeer speelt. Die beesten worden toch binnen zeer korte tijd geslacht.

Jij voelt je nog steeds goed?? Nergens last van, buikpijn ofzo? Nee?

En ja, Giardia is een 1-cellig organisme (ff opgezocht)
[/quote]

Melkkoeien worden niet op korte termijn geslacht, en zeker niet als ze goede hoeveelheden melk geven! In Engeland wordt het al meer dan 20 jaar gebruikt bij melkveehouders lees ik op meerdere sites. Dat zijn commerciële bedrijven, als het óf geen effect had óf een negatief effect had zouden ze het echt niet geven.
Overigens lijkt me hetzelfde voor slachtvee, ze gaan echt geen geld uitgeven aan iets waar ze geen effecten van zien.

Het doet echt niets raars in je darmen. Als je er hele happen van naar binnen werkt, kan het vast uiteindelijk wel iets negatiefs doen maar dat is dus ook niet de bedoeling. Het is een supplement.
Mijn vrienden gebruiken het ook al langer en ondervinden er alleen maar positieve effecten van. De ene liep een paar jaar geleden met een rollator omdat haar gewrichten niets meer wilden, niet dat ze nu als een spring chicken rond rent maar zonder rollator en ze voelt zich 100x beter! Ze gebruikt ook veel minder medicijnen, gewoonweg omdat het niet meer hoeft. Het geneest misschien geen bestaande aandoeningen maar heeft wel effect.
Of het voor iedereen werkt, geen idee, maar in haar geval kan het nergens anders aan liggen dan aan de diatomeeën.

Die fokkers gebruiken het al generaties bij hun honden en die zien ook juist positieve effecten, zoals zelden wormen, een prima weerstand, prachtige vachten ed.

Ik voel me prima, maar na 2 dagen kan ik nog niet echt zeggen of ik ook iets positiefs merk :).
Alba, ff over die zielige melkkoeien:
link http://www.zuiveloffline.nl/brochure.phpOude koeien bestaan niet
BROCHURE OVER
MELK
Wereld Veganisme Dag
http://www.wereldveganismedag.nl
Koeien kunnen wel dertig jaar oud worden, maar worden in de melkindustrie geslacht wanneer ze ziek of onvruchtbaar zijn of niet genoeg melk meer produceren. Dit is meestal na drie à vier jaar het geval

Ik heb ondertussen ook niet stil gezeten en heb heel wat gesurfed. Ja, allemaal heel boeiend. Ben heel benieuwd om te horen wat je muizen er van vinden.
Annemarie Rijnveld schreef: Alba, ff over die zielige melkkoeien:
link http://www.zuiveloffline.nl/brochure.phpOude koeien bestaan niet
BROCHURE OVER
MELK
Wereld Veganisme Dag
http://www.wereldveganismedag.nl
Koeien kunnen wel dertig jaar oud worden, maar worden in de melkindustrie geslacht wanneer ze ziek of onvruchtbaar zijn of niet genoeg melk meer produceren. Dit is meestal na drie à vier jaar het geval

Ik heb ondertussen ook niet stil gezeten en heb heel wat gesurfed. Ja, allemaal heel boeiend. Ben heel benieuwd om te horen wat je muizen er van vinden.
Ik heb zelf genoeg geholpen met melken en koeien geschoren bij diverse boeren en op de proefboerderij van de Universiteit om te weten dat ze niet zo oud worden als dat ze zouden kunnen worden. Het is nou eenmaal een commerciële sector. Als een koe niet meer genoeg melk geeft of constant mastitis heeft, gaat ze de wagen op. Dat vind die boer ook niet leuk, maar zo werkt het nou eenmaal als je er je geld mee moet verdienen.
Overigens was de gemiddelde leeftijd van de boeren waar wij melkten en schoren echt wel hoger. En dat terwijl ze geen nieuwe stallen hadden, dus het welzijn kon beter.
Of je de melkveehouderij zielig vind, moet iedereen voor zich weten. Heeft an sich niet veel met de diatomeeën te doen, afgezien van het feit dat er dus ook veehouders zijn die hun vee proberen gezond(er) te houden. Overigens weet ik niet of er in Nederland ook veehouders zijn die het gebruiken.

Maar 3 a 4 jaar is niet 'op korte termijn'. Als die diatomeeën negatieve effecten zouden hebben, zou dat na die 4 a 5 jaar (die koe wordt niet melk-gevend geboren) echt wel duidelijk zijn. In praktijk zien de boeren die het geven dus juist positieve effecten, waaronder hogere melkgift dus hopelijk over het algemeen ook een langere levensduur.
Een boer gaat echt geen geld uitgeven aan iets waar hij niets van terugziet op z'n bankrekening. En groot gelijk heeft 'ie. Als ik niets merk, op de lange termijn, ga ik ook niet weer bestellen natuurlijk.
Nee joh, begrijp me nu niet verkeerd. Ik wilde helemaal geen discussie aangaan over die koeien, alleen schreef jij dat zij niet op korte termijn afgevoerd worden en surfend vond ik deze info en mij leek 4, 5 jaar wel korte termijn.
Het was gewoon als tussendoortje, niets meer en niets minder.

Desalniettemin blijf ik geinteresseerd in je bevindingen aangaande Diatomea, ook hoe de muizen reageren op dat spul in hun strooisel.

groetjes, Annemarie
@Alba, waarschijnlijk ben je hardstikke druk met je pups (wat een knuffies, trouwens), maar als je eens weer wat tijd hebt:

Ik heb de diat. aarde gevonden, het zijn tabletjes voor humaan gebruik
Ingredients: Diatomaceous earth (75% of titrated silicic acid) potato starch, fructose,
emulsifier: microcrystalline cellulose,
acidifier: citric acid
natural flavour: stawberry

Suggested dosage: chew 2 tablets per day

Daily value of minerals: silicic acid 1500 mg (corresponding to 532 mg of silica)

De kruidendokter denkt dat voor Juma een half tabletje per dag goed kan.
Ik heb het vandaag gegeven, met als resultaat?? 3x achterelkaar gescheten, eerst dunne poep daarna steeds dunner, uiteindelijk diarrhee. Enorme hoeveelheden.

Denk jij dat er een verband kan zijn tussen diat. aarde en grote schijtpartij? Of puur toeval?

Nergens, maar dan ook nergens ben ik tot nog toe iets over diarrhee als bijwerking tegengekomen, maar misschien heb jij er iets over gehoord via je Jahoo-vrienden?
@Mevr. Kruim
Ik ken het spul niet uit eigen ervaring, alleen idd als middel dat veeboeren wel toepassen. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat het toeval is, die diarree. Juma heeft toch ook weer giardia momenteel? Dan zou ik zelf eerder denken dat het daarvan komt.
Ja, dat denk ik inmiddels ook. Ik heb intussen al contact gehad met Wolf Creek Ranch USA, via deze site kan men deze aarde kopen.
Het kan ook een ''detox reactie'' zijn, suggereren zij, maar ook geven zij aan dat sinds Juma Giardia heeft, eerder geneigd zijn te denken dat dat de oorzaak van de diarree is.
Intussen geef ik de aarde, en ik moet eerlijk zeggen dat er een radicale verbetering in poepstrucuur te zien is. Goede vaste poep vandaag!! Grijsgroenig van kleur. Het groenige misschien wel door de groentes zo gekleurd.
Wel grote hoeveelheden trouwens.
@Alba, waarschijnlijk ben je hardstikke druk met je pups (wat een knuffies, trouwens), maar als je eens weer wat tijd hebt:

Ik heb de diat. aarde gevonden, het zijn tabletjes voor humaan gebruik
Ingredients: Diatomaceous earth (75% of titrated silicic acid) potato starch, fructose,
emulsifier: microcrystalline cellulose,
acidifier: citric acid
natural flavour: stawberry

Suggested dosage: chew 2 tablets per day

Daily value of minerals: silicic acid 1500 mg (corresponding to 532 mg of silica)

De kruidendokter denkt dat voor Juma een half tabletje per dag goed kan.
Ik heb het vandaag gegeven, met als resultaat?? 3x achterelkaar gescheten, eerst dunne poep daarna steeds dunner, uiteindelijk diarrhee. Enorme hoeveelheden.

Denk jij dat er een verband kan zijn tussen diat. aarde en grote schijtpartij? Of puur toeval?

Nergens, maar dan ook nergens ben ik tot nog toe iets over diarrhee als bijwerking tegengekomen, maar misschien heb jij er iets over gehoord via je Jahoo-vrienden?
[/quote]

Sorry, ik zie dit nu pas (zal me even abonneren op dit topic ::)). Die tabletten klinken goed voor mij... ik drink elke (nou ja, de meeste) dag (en) mijn glaasje modderwater weg en het smaakt niet vies maar ik vind de structuur in mijn mond echt om rillingen van te krijgen :-[. Maar goed, er zit aardappelzetmeel in en dat wil ik dan eigenlijk niet, dus ik denk dat ik toch m'n poeder maar blijf doen (nog afgezien van het feit dat die emmer nog lang niet leeg is ;D).
Ik voel me trouwens wel fit, voor zover dat kan met een nestje pups en een over-actief paar hersens wat zich zorgen maakt om alles. Ik denk eerlijk gezegd, zonder bewijs natuurlijk, dat ik zonder dit allang ziek was geweest van alle spanning, stress en vermoeidheid. Ik gebruik momenteel geen andere vitamines oid.

Wel vervelend dat Juma aan de race ging, kan me voorstellen dat je dan idd aan de aarde denkt. Op de lijst hebben mensen juist goede ervaringen ermee, maar sommigen geven wel aan dat het een de-tox kan geven. Ik moet zeggen dat ik zelf ook in het begin wat meer loosde :-[. De giardia kan natuurlijk ook de oorzaak zijn geweest, maar ik ben blij te lezen dat haar ontlasting daarna beter ging. Is het nu nog goed?

Ik heb Alba nog geen aarde gegeven, om de pups maar als de pupjes voornamelijk vast voedsel eten ga ik er wel mee beginnen. Ze heeft zoveel 'McDonalds' gegeten de laatste paar weken (wel allemaal vers, maar ook 'slechte' KVV's zoals smuldier, de AH-eigen-merk plakken) omdat ze dan tenminste goed at. Ben benieuwd of de aarde helpt haar weer snel in conditie te krijgen. Ik mag trouwens niet klagen, ze is wat magertjes en vooral haar spieren zijn erg weg, maar eigenlijk ziet ze er heel erg goed uit voor een dame met 8 pups, maar ik wil haar natuurlijk graag ondersteunen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door