Moderator: Lizzy
youp schreef: Dank je.Is dat niet een genetische afwijking die vooral bij Sharpei's voor komt? http://www.shar-pei.nl/health.html
Heeft iemand van jullie wel eens van amyloidosis of zoiets gehoord. Het heeft met het bijnierschors te maken,
Zat hier over te lezen en de symptomen komen overeen en deze ziekte wordt vaak over het hoofd gezien.
Dit komt doordat het dus nierfalen veroorzaakt.
Weet iemand of het wel eens voorkomt bij Duitse Doggen?
youp schreef: Ik begrijp wat je bedoelt Lizzy, maar dit is dus een second opinion.begrijp wat je bedoelt met dat hij al behoorlijk op is,
Onze vorige da heeft de behandeling in principe al gestaakt. Hij wou ons naar wageningen hebben zonder zelf ook maar enig onderzoek te hebben gedaan. Geen bloed en/of urineonderzoek.
De huidige da heeft duidelijk gezegd dat ze eerst de uitslagen van het bloed wil afwachten.
Maar als dit dus echt vanuit de nieren komt dan is het in een vergaand stadium. De symptomen zijn behoorlijk ernnstig namelijk.
De hond is echt uitgeput, doodop. Hij kan bijna niet meer op zijn benen staan. Hij heeft totaal geen eetlust.
Als ik hem laat drinken, drinkt hij net zo lang tot hij moet braken. Ik geef hem dus kleine beetjes tegelijk.
De nieren van de shih-tzu van mijn ouders werken maar voor 70%. Zij heeft geen ernstige symptomen. Beetje sloom, iets verminderde eetlust en tandproblemen.
Nu ze medicijnen en speciaal voer krijgt heeft daar helemaal geen last meer van.
Het is dus de vraag in hoeverre medicijnen en een dieet Youp nog kunnen helpen.
Wij zullen er natuurlijk alles aan doen om hem bij ons te houden maar het moet wel eerlijk zijn tegenover de hond.
Als Youp een waardig leven zou kunnen leiden moet hij volgens de da op een nierdieet. Is dat ook mogelijk met kvv of barf?
youp schreef: Hij heeft gister een klein beetje gekookte cb met rijst gegeten. Vandaag moet hij nuchter zijn.Jeetje zon fokker klinkt me bekend in de oren, en nog van een DD ook...
Ik heb gisteren ook nog met de fokker gebeld. Ze geeft ons de schuld. Ze zegt dat wij youp veel te veel eten hebben gegeven (1200gr cb) Nu heeft hij groeipijn, hij kan dat harde groeien niet aan.
Ze gaf als vergelijking Royal Canin! Daar had een hond de helft nog niet van nodig. Ik heb haar uitgelegd dat vlees en brokken niet met elkaar te vergelijken zijn. Maar volgens haar zit er weinig voeding in cb, anders had hij er niet zo veel van nodig.
Ze zegt ook altijd dat ze een voorstander is van vlees. Ze voert zelf royal canin en af en toe een plak rodi pens.
Ik geloof haar niet en vind het erg gemeen om ons een schuld gevoel aan te praten. Ik weet gewoon dat 1200gr niet te veel is voor een hond van 5 maanden met een gewicht van 23 a 24 kilo.
Elke keer als ik iets heb met Youp (vaak dus) Draait ze het verhaal zo dat het er op neer komt dat wij het allemaal verkeerd doen. Hij groeit te snel, hij eet te veel, lopen jullie veel met hem? enz.
Groeipijn kan natuurlijk best bij een DD maar hij is me gewoon te vaak ziek.
Lizzy schreef: Owwwhhhh, ja, da's wel grootHij is 24 kilo dan is 1200 gram erg veel vind ik volgens de richtlijn als je 40 gr per kilo lichaamsgewicht aan houdt mag hij 960 gram.. Die wordt ook twee keer zo zwaar als een Oes. Nee, dat verklaard wel waarom hij zoveel eet! Sorry!
Maar, neemt niet weg dat hij misschien toch wel wat last kan hebben van groeipijnen..... Niet omdat hij teveel voer krijgt (en al helemaal niet door het versvlees!) maar gewoon omdat hij snel groeit.
Maar, groeipijn verklaard niet waarom hij tamelijk hoge koorts heeft. Lichte verhoging ala. Maar hier praten we toch wel over hoge koorts. Ik denk dat de DA maar eens flink voortvarend onderzoek moet gaan verrichten....