Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hitam
Pens, gekookt ei, beschuit. Alles wat licht verteerbaar is. Pens is niet licht verteerbaar maar wel goed voor de darmflora.
Door Lizzy
Hoi Barbara, ik moet je eerlijk bekennen dat ik (in de tijd dat ik nog versvlees gaf) op een gegeven moment gewoon weer kleine porties versvlees ging geven waarover ik gekookt water gooide. Om je eerlijk de waarheid te zeggen reageerde mijn honden (meestal Brutus) hier beter op als op gekookte rijst met kip.... Ik weet dat gekookt versvlees niet iets is wat je lange tijd moet doen, maar voor een paar dagen maakt het echt niet uit. Ik gaf dan zelf overigens de kip versie (een dag of 2) en daarna de lam versie. Ik gooide daar overigens inderdaad best wel een verkruimeld beschuitje over. Over gekookte eieren: daar zijn de meningen wel erg over verdeeld. JdBL vindt gekookte eieren zeer slechte voeding voor zieke honden. Ze geeft wel rauwe honing.
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 14 nov 2003, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
Ja zat ik ook al aan te denken Lizzy... Dos krijgt nu lang niet alles binnen wat hij nodig heeft, en dat duurt nu al vrij lang... nu meneer de rijst ook niet meer wil eten en echt nog amper wat binnenkrijgt is dit misschien ook wel iets ja...
Door roger
<< JdBL vindt gekookte eieren zeer slechte voeding voor zieke honden. Ze geeft wel rauwe honing. <<

Ze gaat zelfs verder dan gekookte eieren , ergens schrijft ze dat een ziek dier gewoon niet hoeft te eten, totaal niks, enkel drinken , water eventueel met honing

Gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op vr 14 nov 2003, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hitam
Bij vasten tijdens diarree blijkt dat de darmcellen die geen voeding krijgen zich trager herstellen dan wanneer ze wel voeding krijgen. Het duurt dan langer voordat de diarree over is.
Vroeger liet men altijd vasten met diarree, nu niet meer, is uit de mode.

Het gaat er om dat het licht verteerbaar is. En niet te koud of te rauw. Dus versvlees met heet water is ook goed.
Honing werkt helend en geeft energie. Kan ook geen kwaad, denk ik.

Dat ie een poosje geen volledige voeding meer krijgt is niet zo´n ramp. Tekorten treden pas na lange tijd op. 4 weken moet hij rustig vol kunnen houden.
Door Eidos
Oke bedankt!! de Carnibest ligt al te ontdooien ... en daar krijgt hij straks een klein beetje van ... ( met heet water erover )... honing heb ik al door het water gemixt.. en nu hopen dat hij snel beter is.
Door Eidos
Gisteren ging het overdag vrij goed ...kwam alleen vanacht thuis ( had hem voor het laatst om 12 uur uitgelaten ) en zag daar mn hele huis ondergep :-X :-Xpt...dus ongeveer 15 minuten met hem buiten geweest, meneer is nog 3 keer gaan zitten, en dacht toen dat hij het nog wel even uit zou houden. 2,5 uur later heeft sven hem er nog uitgedaan, maar vanmorgen lag dezelfde hoeveelheid :-X :-X :-X weer in huis...

Bah.. ik snap echt niet dat dos niet opknapt..
Door chooky
Heb je al geprobeerd om hem compleet te laten vasten? Dus echt helemaaal niets gedurende 1 à 2 dagen? behalve natuurlijk water. Of kan hij daar niet tegen?
Door Eidos
Ja heb het een halve dag geprobeert ongeveer, maar dos heeft wel veel trek... ik kon niks pakken of nergens naar toe lopen of hij keek me alles gewoon uit mijn mond al piepend.. En volgens tannetje is het dus juist beter als ze wel iets eten...

Is het misschien ook een goed idee als ik hem wat echinacea geef ??? dat is voor weerstand en griep enzo ... misschien dat dit hem er bovenop kan helpen ???
Door ine
Heb je die okugest ook al geprobeerd?
Finidiar is ook een redelijk onschuldige stopper! Verkrijgbaar bij de da!
Het duurt wel erg lang meis, ik zou toch naar iets sterkers zoeken.
Door Eidos
Nee heb ik nog niet geprobeert Ine...
Maar het duurt inderdaad nu al veels te lang ja... Ik snap best dat als hij een griepje te pakken heeft het een paar dagen kan duren.. ( is bij mezelf ook zo ), maar er komt niks geen verbetering in zo en dat is waar ik me druk om maak!! Liever zou ik dos geen chemische rotzooi geven, maar als mn knul niet snel op gaat knappen ga ik toch echt langs een DA..
Door qyan
hoi barbara,
duurt idd wel erg lang he nu :-\
ik weet wel dat qyan hier aan de dunne gaat van echinacea, dus misschien beter niet.
weet natuurlijk nit hoe dos erop reageert.
maar ik geloof dat ik nu toch ook wel bij de DA had gezeten hoor en denk dat mijn DA nu ook wel op zijn minst finidiar had voorgeschreven en toch iets om zijn darmen te kalmeren.
alhoewel hij qyan ook liever helemaal niets chemisch meer geeft, maar wij hebben dit geval een maand of 2 geleden ook gehad. hij wilde niets geven, maar het werd gewoon te gek.
pff, moeilijk.
drinkt ie wel??? zorg dat het water niet te koud is he trouwens. wilde ik ook nog weleens vergeten :-[

sterkte en knuffel voor dos.

gr wendy
Door Eidos
Ja hij drinkt gelukkig wel.. Ik doe ook Water door het voer zodat het lauw word, dus vocht krijgt hij genoeg binnen, gelukkig. Heb het water ook op lauwe temperatuur... ja je moet wat he???!!! Een plens koud water in de buik lijkt mij persoonlijk ook niet fijn als je al buikpijn hebt...

Bedankt meis je krijgt vast een dikke lebber terug van dos ;) ( meneer ligt nu knock out )

Liefs
Door Eidos
Kheb net toch maar mn DA gebeld... Het gaat niet goed zo.. Ik weet anders ook niet meer wat nog te doen... vanavond om kwart over 7 moeten we daarheen... Gelukkig had ik Steven Schukking aan de lijn en is hij ook degene die dos vanavond gaat helpen, want dat is toch wel veruit mijn favoriete DA uit de omstreken hier... dus dat scheeld een hoop !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door