Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
Ik heb met de fysiotherapeut waarvan ik het adres van mijn da had gekregen een afspraak gemaakt. Ze komt donderdagavond langs. Ze zei dat het kon zijn dat hij knopen had in zijn spieren. Misschien heeft hij daarom wel zo'n last van zijn nek heeft (dacht ik). Ik heb namelijk ook gelezen dat veel honden met wobbler geen last van hun nek hebben maar wel last van uitvalsverschijnselen. Ik hoop in ieder geval dat die fysiotherapeut alvast de pijn wat kan verminderen. Na donderdag kijken we verder.
Door Nitus
Hopelijk kan de fysiotherapeut Wandor helpen :). Ben benieuwd wat die er donderdag van zegt.
Beterschap met Wandor :-*.
Door Lizzy
Evelyn schreef: Ik heb met de fysiotherapeut waarvan ik het adres van mijn da had gekregen een afspraak gemaakt. Ze komt donderdagavond langs. Ze zei dat het kon zijn dat hij knopen had in zijn spieren. Misschien heeft hij daarom wel zo'n last van zijn nek heeft (dacht ik). Ik heb namelijk ook gelezen dat veel honden met wobbler geen last van hun nek hebben maar wel last van uitvalsverschijnselen. Ik hoop in ieder geval dat die fysiotherapeut alvast de pijn wat kan verminderen. Na donderdag kijken we verder.
Ik ben ook heel benieuwd joh. Wel fijn dat ze bij jullie langs komt!
Door Eef+Stippels
Lizzy schreef: Ik ben ook heel benieuwd joh. Wel fijn dat ze bij jullie langs komt!
Ze heeft zelf geen praktijk, vandaar dat ze langskomt. Maar dat vind ik zelf ook heel fijn, hoeven we wandor niet overal naar toe te slepen, vindt ie niet fijn. Nu is hij lekker in zijn eigen vertrouwde omgeving.
Door Eef+Stippels
De fyio is gisteren geweest. Een heel aardige vrouw, Wandor vond haar ook aardig. Yindra trouwens ook, die sprong zo met haar poten op de eettafel, om haar in haar gezicht te kunnen likken ::)

Helaas kan ze (nog) niets voor ons beteken. Wandors spieren zijn niet verkrampt, dat is wel fijn maar het zijn dus echt de wervels die pijn doen en niet de spieren. Mijn man haalt op dit moment salisprin voor Wandor, omdat hij vooral 's avonds als hij gaat liggen toch best veel pijn heeft en dan kunnen we hem dan salisprin geven.

Wanneer wandor neurologische uitval krijgt, kunnen we weer contact met haar opnemen, dan kan ze zijn achterpoten behandelen. We kunnen niet veel anders doen dan afwachten....

Zij stelde ook nog voor om glucosamine te gaan geven. Toen heb ik haar laten zien dat we primeval gelatinaat geven, dat kende ze niet, maar dat vond ze nog beter (nadat ze had gelezen war erin zit).

Ze had nog informatie in een boek over wobbler, daarvan stuurt ze me copieen. Verder zei ze dat het nog wel twee jaar kon duren voordat hij neurologische uitval zou krijgen... Wel twee jaar, maar das niet lang :-\ Ik hoop maar dat het nog heeeeel lang duurt....
Door Lizzy
Ja, aan de ene kant jammer dat ze al niet iets voor hem kan betekenen.... Jeetje, toestanden zeg.... Salisprin is een goed idee. Ik zou zelf toch ook nog kijken of er met homeopathie en acupunctuur wat gedaan kan worden aan zijn huidige toestand.
Door tieneke
Evelyn schreef:
Wanneer wandor neurologische uitval krijgt, kunnen we weer contact met haar opnemen, dan kan ze zijn achterpoten behandelen. We kunnen niet veel anders doen dan afwachten....
En dat moet je nu net niet doen volgens mijn vriendin ;)
Zoek alsjeblieft een goede Osteopate!
Hoe langer je er niets aan laat doen des te eerder hij verslechterd als het Wobbler is!
Jammer dat je het gratis advies van mijn vriendin niet aanneemt.
Zij heeft heel wat honden en paarden kunnen helpen.
Door Hitam
Ik zou ook niet wachten tot hij neurologische uitval krijgt, dan ben je al te laat. Nu kunnen de zenuwen nog vrijgemaakt worden. Als hij uitval krijgt zijn ze misschien al onherstelbaar beschadigd.

Dus toch: acupunctuur, osteopaat,chiropractor of orthomanueel therapeut opzoeken.
Door Eef+Stippels
Hitam schreef: Ik zou ook niet wachten tot hij neurologische uitval krijgt, dan ben je al te laat. Nu kunnen de zenuwen nog vrijgemaakt worden. Als hij uitval krijgt zijn ze misschien al onherstelbaar beschadigd.

Dus toch: acupunctuur, osteopaat,chiropractor of orthomanueel therapeut opzoeken.
Ja, ik zal eens verder zoeken. Misschien toch een afspraak maken met Dorit Aharon? Ik heb alleen al behoorlijk wat minder positieve dingen over haar gelezen. Ik ben bang dat als ik er iemand aan laten zitten, dat het dan erger wordt

Tieneke, ik vind het heel lief aangeboden van je vriendin, het is alleen zo ver weg. Ik bel mijn da morgen en zal haar eens vragen of er nog meer ostheopaten in Nederland zijn, misschien iets dichterbij. En ander zal ik idd toch eens contact opnemen met jouw vriendin.

Omdat de da en fysio zegt dat we niets meer kunnen doen dan afwachten, ga je het nog haast geloven.. :-[ Bedankt voor jullie reacties!
Door Eef+Stippels
Ik heb weer eens gegoogled en kwam Eric Laarakker tegen. Heeft iemand wel eens van hem gehoord of er misschien zelf geweest (www.holistischdierenarts.nl)?
Hij doet ook manuele therapie voor honden en paarden. Hij is volgens mij geen osteopaat.

Verder is er weinig te vinden op internet, misschien dat mijn da meer adressen heeft.
Door Nitus
Ik heb zijn naam weleens gehoord en dan in positieve zin, hij zou veel verstand van paarden hebben en ik dacht dat hij ook alleen nog maar paarden behandelde :-\.
Door Hitam
Erik behandelt alleen nog maar paarden maar hij heeft mensen in de praktijk die honden doen. Ik vind die alleen iets minder goed dan Erik zelf, maar het is zeker een optie.
Door Eef+Stippels
Hitam schreef: Erik behandelt alleen nog maar paarden maar hij heeft mensen in de praktijk die honden doen. Ik vind die alleen iets minder goed dan Erik zelf, maar het is zeker een optie.
Wat lijkt jou verstandiger, naar die praktijk gaan of naar dorit aharon?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op zo 02 jan 2005, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
Ik heb vanochtend met mijn da gebeld. Ze had verder geen adressen van osteopaten of manueel therapeuten hier in de buurt. Alleen dus het adresvvan Dorit aharon, alhoewel dat ook niet in de buurt is.

mijn da kende ook erik laarakker, alleen had ze daar niet zoveel goede reacties over gehoord van mensen, wel positieve reacties over dorit aharon.

Misschien dat we toch naar Dorit gaan. Of naar de vriendin van Tieneke. Straks als ik thuis ben eens overleggen met mijn man.
Door Lizzy
Moeilijk, om te besluiten waar je nu heen moet. Maar ik vrees dat je zelf de beslissing moet nemen.... En ik denk wel dat je over alles en iedereen positieve en negatieve verhalen zult horen....
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door