Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Paul_Barte schreef: En wat NOG erger is........

Als Joop met een stok van 6 meter lang probeert tussen je benen door te rennen ;D ;D
Nou vlak een Joop die dwars door je heen wil ook niet uit :o
Door ine
sylvia schreef:
Nou vlak een Joop die dwars door je heen wil ook niet uit :o
Maar hij is wel liehief!!! :-[ ;) ;D
Laatst gewijzigd door ine op vr 07 nov 2003, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Ine schreef:

Maar hij is wel liehief!!! :-[ ;) ;D
We zeggen ook niet dat hij niet lief is,alleen dat hij heeeel veel "liefde"in de strijd kan gooien,hij gooit je als het ware van de voeten ;D ;D ;D
Door Nelly
Joop is gewoon de vriendelijkheid zelf, net als mijn Ashley, en als één van die 2 in hun enthousiasme eens iemand omver gooit of zo, nou dan vind ik dat jullie niet zo moeilijk moeten doen hoor. :D ;D
Door 202spots
Lizzy schreef: Nou moet ik zeggen dat niet iedere Dalmaat een even harde zweep-staart heeft. Onze Pinkel heeft een tut-staartje als je deze vergelijkt met die van Brutus.... Is dat nou bij jou ook zo Erna en Dory, dat de ene Dalmaat een beduidend sterkere/zwieperige staart heeft als de ander? Brutus heeft dit duidelijk van zijn moeder/vader. Zijn moeder heeft vaak last van kapotte staartpunten en zijn broer ook.
Cis zwaait het vlugste en het meeste,Tor ze zwaai is harder wanneer hij van links naar rechts zwaaid,maar wanneer hij heeeeeeeeel errug enthusiast is dan lijkt het of hij 'n propeller op ze achterwerk heeft zitten,want dan gaat ze staart in de ronte... ;D
Denk altijd dat hij dan elk moment zal opstijgen.
Waar ik altijd heel erg op let is wanneer ze in de auto gaan.....EERST 100 keer kijken of de zwaai staarten ver genoeg bij de deur vandaan zijn zodat ze er niet tussen kunnen komen wanneer de deur dicht gaat...dat is n.l ook 'n bekende oorzaak van staart breken....
Door Jolly
Chasey heeft 1 keer zijn staart gekneusd, precies voor een keurings dag >:(, hij was de avond ervoor tijdens het spelen met een husky eropgevallen met zijn vole gewicht.

Hij kan trouwens wel een wedstrijdje houden met Joop, qua harde klappen uitdelen met staart, als hij echt super blij is, dan is het net een zweep
Door Paul_Barte
Hoi Lizzy,

We zijn nu weer een weekje verder en was erg benieuwd hoe het op dit moment met de staart van Brutie was ???

Geef ff een kleine update als je tijd hebt !!
Door Erna
Mag ik ook een update geven? ;D

Vanmorgen had onze hond de spalk vakkundig van haar staart verwijderd en moesten wij als een speer leukoplast halen om de boel weer aan elkaar te zetten.

Het heeft er nu 8 dagen omheen gezeten. We hebben een poging gedaan om te voelen hoe het ervoor stond. De spalk was er toch af. Maar omdat er nog verband omheen zit was er weinig aan af te leiden.

Vooralsnog durven we een voorzichtige schatting te maken dat de boel aan het helen is. Er zat geen beweging in. Alles zit er inmiddels weer netjes omheen en we houden de vingers gekruisd dat het zo blijft zitten. Nog anderhalve week te gaan.

Brutus is volgens mij een week verder met zijn staart. Wanneer mag het eraf Liz???
Door Lizzy
Hallo allemaal! OK, even een update (sorry :-[). Volgens mij zijn Tess en Brutus eigenlijk familie ofzo. Of hebben ze telepathie.... Brutus heeft donderdag vakkundig de spalk van zijn staart af gehaald! Leo schrok zich zo klem dat hij drie sigaretten tegelijkertijd wilde aansteken! (niet gedaan natuurlijk).

Maar goed, Leo durfde er niet goed aan te voelen (en ik was niet thuis om te helpen) en dus heeft Leo de spalk er weer omheen gefrommeld en terug in de verwarmings-isolatie-buis gepropt. Inmiddels zwaait Brutus er dus weer hoog mee in de lucht, met staart EN contraptie. Dat deed hij eerst niet, dus volgens mij gaat het wel beter met de staart. Overigens zat de verdikking er nog wel.

Eind deze week zouden we een rontgenfoto laten maken, maar door toestanden op het werk zullen we daar pas de week daarop aan toe komen (maandag ofzo). Dus, nog 1 week en dan weten we het! En dan maar hopen dat hij zijn staart niet wEEr stuk slaat....

Groetjes, Lizzy
Door Eidos
Pff tis wat met die stippies ;)... hopelijk is alles goed Lizzy... ben heel erg benieuwd naar de uitslag!!!

Sterkte en ik denk aan jullie ;)
Door Truus
Ook toevallig..Tess en Brutus vonden het alle twee onderhand wel genoeg met die rare dingen om hun staart.
Dat is een goed teken!
Onze eerste hond was gespalkt aan z'n poot en na verloop van tijd, haalde hij het er zelf vanaf.
Het bleek ook helemaal genezen te zijn dus...
Ik ben benieuwd.
Door Lizzy
Update: Vandaag is voor de tweede keer (bij de Uitlaatservice) de spalk van Brutus z'n staart afgevlogen. Leo en ik hebben de staart bestudeerd nu, maar ik kan niet zeggen dat het mooi genezen is hoor (als het al genezen is). Het is dik en er zit een knik in..... :(. Nou goed, eind deze week/begin volgende week maar even laten rontgenen.....
Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door