Moderator: Lizzy
vanaalst schreef: dat ie dan de blaas niet heb leeggemaakt..Tja dat was ook mijn gedachte, maar blijkbaar zat de blaas zo vol dat ze er dan een 2de naald in moest zetten.
gelukkig op het eerste gezicht geen schokkende dingen!!
Ike schreef: Gelukkig dat de eerste resultaten goed zijn, jammer dat de echo niet kon doorgaan,Ja baal wel dat ze de nieren niet op de echo kregen, ze hadden wel eventueel Sammy kunnen laten plassen maar dan hadden ze haar of niet meer op de tafel gekregen of het had alsnog met een roesje gemoeten
dus nog even doorduimen dat ook de nieren ok zijn![]()
Lizzy schreef: Geef je Sammy al wel Solidago?Ja, ze krijgt nu 1 tablet per dag. Zou ik dat misschien moeten verhogen??
*Dorothea* schreef: Is er bij het bloedonderzoek ook gekeken naar de natrium en kalium?Hmmm als het goed is wel, daar heb ik haar namelijk wel over gehoord.
Verhoogde nierwaardes, in combinatie met een soortelijk gewicht van 1,035 dan denk ik eerder aan uitdroging.
De ureum is in verhouding ook veel hoger dan de creatinine.
*Dorothea* schreef: Dit soort dingen zijn lastig, ik heb er ook niet zo een pasklaar antwoord op. Als het soortelijk gewicht laag zou zijn dan weet je dat de nieren niet goed concentreren en dat er dus iets met de nieren aan de hand is.Nee, er zat geen uraat in de urine, tenminste ze had het er over dat er gen kristallen inzatten.
Weet je of er uraat in de urine zat? (misschien dat dit een hoger sg geeft?, ik weet het niet hoor, ik bedenk maar wat)
Wat ik jammer vind is dat er geen urineonderzoek is gedaan toen het bloed werd afgenomen, dan heb je 2 onderzoeken naast elkaar op hetzelfde moment. En jammer dat ze de nieren niet hebben kunnen echo-en, daar kun je nl veel aan zien, zoals een nierbekkenontsteking of toename van bindweefsel.
Spoelen is vooral zinvol bij acuut nierfalen, dan ondersteun je de nieren zodat ze zich nog kunnen herstellen. Bij twijfel over acuut of chronisch dan neem ik de hond 3 dagen op aan een infuus. Maar goed, dan moet ze dus 3 dagen in een kliniek blijven, of dat een optie voor haar is?
Ik denk dat je nu het beste even de uitslag van de kweek af kunt wachten. Zetten ze het zelf op kweek of wordt het opgestuurd?