Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Bedankt! En hoe groot is die spiering? Hoeveel cm zijn de visjes nog ongeveer als ze gedroogd zijn?

Wil nog wel dat het een beetje een snackje blijft voor haar, geen hap-slik-weg beloningsbrokje.
En op de foto zien ze er ongedroogd al vrij klein uit (zeker met het Jack-hoofdje er naast). Mijn hond is al iets groter dus dat is dan echt hap-slik vrees ik.
Laatst gewijzigd door Naära op do 26 apr 2012, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Hmmm, da's dus echt te klein voor haar. Daar bijt ze niet eens op. Ik haal nu altijd zakken gedroogde vis voor haar bij de dierenwinkel en die zijn 8 à 9 cm, en dat is ook al snel weg. Dat zal dat sprot zijn. Maar da's voor ons met een droogmachine dus niet te doen? Dat is jammer zeg, moet ik dus toch maar weer die zakken gaan kopen...
Naära schreef: Hmmm, da's dus echt te klein voor haar. Daar bijt ze niet eens op. Ik haal nu altijd zakken gedroogde vis voor haar bij de dierenwinkel en die zijn 8 à 9 cm, en dat is ook al snel weg. Dat zal dat sprot zijn. Maar da's voor ons met een droogmachine dus niet te doen? Dat is jammer zeg, moet ik dus toch maar weer die zakken gaan kopen...
Ik zou het gewoon eens proberen! Ze blijven weliswaar wat vettiger, maar dan bewaar je toch gewoon een voorraadje in de vriezer en haal je er b.v. voor een week uit. Zolang blijven ze gedroogd echt wel goed!
Zucht... dat wordt dus een andere markt en andere visboer zoeken. Deze geeft me sprot mee als ik om spiering vraag en vissekoppen als ik enkel om huiden vraag.

Hier een foto van de vissen:
Afbeelding

Vrees dus dat ik dit niet droog krijg. Heb hem net aangezet, hoop dat het niet te erg stinkt op zolder (waar ook de kledingkasten staan, heb geen andere plek voor dat ding) en dan zie ik wel wat het wordt.
Het stonk dus verschrikkelijk, erger dan de koolvis die ik eerder had gemaakt. Dus de droger nu maar in de schuur gezet. Hoop alleen niet dat ik morgen klagende buren heb omdat de aangrenzende schuur van hun is vergeven van de vislucht en je het in de tuinen ook ruikt. Nou zit ik altijd in hun sigarettenstank of stank van de uitlaatgassen van de brommer maar zou het toch rot vinden.
Huiden zijn super geworden! Lagen vanochtend kurkdroog in de machine.
De visjes... tja, vet en vastgeplakt. En als je ze voorzichtig los wilt halen van het rooster heb je opeens alleen nog een kop in je handen, haha.

Ik ga in ieder geval op zoek naar een visboer hier die huiden wil geven (en geen koppen), want die huiden vind ze gedroogd heerlijk! En ze drogen ook fijn en snel.
yep is sprot  ;)
zijn een beetje bruin van kleur aan de binnenkant als je ze gedroogd hebt...
gewoon in een bakje in de vriezer leggen en eruit halen voordat je ze gaat voeren  :)
overigens vonden ze hier de sprot ook wel lekker ....niet kraakdroog ,maar ze smulde wel  ;)
jippie gisteren mijn bohmann binnen gemregen.
vandaag natuurlijk gelijk aangezet met kopvlees en pens.
jeetne wat gaat dat snel.
ik had het vorige week in de oven geprobeerd en dat was een fiasco.
maar dit werkt hij word wel heet.
ik krijg morgen bullepees en loopvoetjes dus ben benieuwd of dat ook lukt.

maar dit is verslavend!!! :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door