Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door BAC
Super Gonnie, eindelijk begint de zwarte deken weer een beetje zon door te laten! Ik hoop dat hij weer helemaal hersteld.
Alleen wbt. het fietsen, hoe oud is Bruut? Want dat wordt pas aangeraden als ze ruim een jaar oud zijn.
Door Gonnie
Bruut is 8 maanden nu....dat fietsen is 0ok acht niet kilometers hoor  :) gewoon een blokje om hier in de wijk en dat is maximaal 5 minuten. Het is eigenlijk meer om de spierkracht te verbeteren en dat 1x per week.

We gaan ervoor en ik weet zeker dat het uiteindelijke goed komt. Het zal nooit een hond worden waarmee we uren kunnen wandelen, maar als hij straks gewoon lekker een uurtje kan ravotten in het bos of gezellig mee kan wandelen met een groep van barfplaats (gaan we gewoon wat korter) dan vind ik het best hoor.

Ik heb er gewoon een kind bij (heb er al 2 hoor  ;)) en geniet heerlijk van hem. Zolang hij maar gewoon hond kan zijn en met zijn beperkingen en zonder pijn oud mag worden vind ik het allang best. Wij zullen er alles aan doen om hem pijn vrij te houden. Ik zou niet meer zonder hem kunnen. Met opletten en gezond verstand komen we een heel eind.
Door Monique77
Heb je het fietsen met je orthopeed besproken ?? Mij lijkt het vrij vroeg om zover te gaan uitbouwen een maand na de operatie

Je moet natuurlijk doen wat je hart je ingeeft, maar hier een larador die weer van alles kan (ook uren wandelen en rausen met anderen) maar we hebben toch echt heel voorzichtig gedaan tijdens de revalidatie....
Door Gonnie
Hoi Senta,

Het gaat eigenlijk hartstikke goed.
Na een gedegen revalidatie periode, met ups en downs, merken we de laatste tijd dat het heel goed gaat.
We blijven oppassen natuurlijk, en lopen nu 2x per dag een half uurtje en dat gaat uitstekend.
Bruut krijgt dagelijks zijn portie glucosamine en Doils olie en daarbij sinds van de week ook spier support.

Op sommige momenten, als hij geslapen heeft, en dan met opstaan zien we hem soms nog manken. Na een pas of 2 is dat over. Maar verder is het een levendige hond, die weer lekker los kan lopen als we gaan wandelen.

Hier achter in de wijk, is een heerlijk pad achter kassen langs, waar bruut lekker kan loslopen, en we niet zo heel veel andere honden tegen komen. Het spelen met andere honden willen we nog binnen de perken houden, aangezien ik dan toch bang ben, dat er iets mis zou kunnen gaan. Maar als we er een tegen komen dan wordt er gewoon lekker gespeeld hoor. We gaan nog niet naar bijvoorbeeld het bos. Daar zijn er dan gewoon nog te veel en die tijd komt vanzelf wel weer.

Heel lief dat je aan Bruut denkt  :) en ik hoop wel weer met jullie samen een keer te kunnen gaan wandelen want dat was wel heel erg gezellig en gaaf voor de honden  :D
Door De Geijsjes
Hee dat klinkt best goed toch? Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent na deze slechte ervaringen en
lange revalidatie  ;)
Door nienk
leuk te horen dat het met Bruut goed gaat!

amsterdamse bos is voornamelijk in het weekend ontzettend druk met honden, door de weeks is het goed te doen, vooral de paden langs de rand en achter in tegen het kanaal aan is goed rustig te lopen. (zelfs op zaterdag ochtend kom je daar maar enkele honden tegen. de honden die er dan zijn zijn aan het hard lopen met de baas en hebben geen oog voor andere honden.)
Door BAC
Ja tuurlijk denk ik nog aan jullie, heb hetzelfde meegemaakt en met jullie gewandeld!
Goed bezig, spelen is idd echt funest, ga je spijt van krijgen, en mss kan het wel nooit meer.
Want als ze geblesseerd raken houd er dan rekening mee dat het weer een tijd kan duren voordat dat hersteld is. Je leert er mee leven. Komt vast wel goed met jullie!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door