Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door koekje
Bij een normaal vegetarisch (dus wel ei en ook wel zuivel) menu krijg je voldoende B12 binnen. Bij een veganistisch, ook wel streng-vegetarisch, menu krijg je totaal geen B12 binnen en dien je bij te slikken. Op Vegatopia is er een draadje over, met verschillende tips over welke supplementen en hoe deze te doseren.
Je kan je B12-gehalte zien als een voorraad. Als je net begint met volledig veganistisch eten, heb je niet gelijk een tekort. Doordat er via je menu niets bijkomt, kan je dat wel krijgen.

Hier meer en duidelijkere info: http://stichtingb12tekort.nl/b12-tekort ... e/oorzaken

Ik heb overigens een B12tekort (ik word behandeld met injecties) zonder daar enige klachten van te hebben. Na een injectie voel ik me ook niet anders, beter of slechter. We zijn er per toeval achter gekomen.
Lees je ook even in over B12-analogen. Dit zijn oa chlorella en spirulina.
Door -Annemarie-
miik schreef: Geen nieuwe smoothies meer gemaakt ?
Sorry heb jullie inspiratie nodig !  :-[  :biggrin2:
Ehhh, nee sorry. Vond het te koud voor een grote groene plens, met die vorst.  ;D

Heb wel die van Deesje gemaakt, met avocado/sinaasappel/dadels/munt; lekker!  :)

Dit weekeind een 'standaard' (groene bladgroenten/fruit/lijnzaad/water) maar daar ook wat blokjes verse kokos doorgedaan. Was ook lekker.
Door EllenL
tieneke schreef: Heb je even  :biggrin2:
Lees hier maar eens over b12 :

http://www.menssana.nu/pages/nl/publica ... tekort.php
http://www.leefbewust.com/themas/b12_stikstof.html
http://www.leefbewust.com/themas/b12.htm

Maar goed om weer terug te komen op het uiteindelijke onderwerp smoothie.... vandaag staat de ananas te wachten  :P
He, ik denk, Tieneke maakt wel een samenvatting voor ons van de belangrijkste feitjes en weetjes, maar helaas, we moeten zelluf lezen ::)
Maar weet iemand meer te vertellen over die bijenpollen???
Door Angelique
Ik heb eergister een heule gore groene griezel gedraaid :-X 
Eén stengel bleekselderij en bij een liter smoothie naar z'n gruwels. Omdat het zonde weggooien was heb ik het wel opgedronken, maar daar was wel veel moed voor nodig :-X
Door Martine-Tom
Angelique schreef: Ik heb eergister een heule gore groene griezel gedraaid :-X 
Eén stengel bleekselderij en bij een liter smoothie naar z'n gruwels. Omdat het zonde weggooien was heb ik het wel opgedronken, maar daar was wel veel moed voor nodig :-X
Oh goed om te lezen, ik zat erover te denken dat eens te testen...gaan we dus niet doen  :biggrin2:
Door fransbulletje
Vanmiddag een blender gekocht en mijn eerste groente/fruit smoothie gemaakt.
Flinke hand spinazie, 1 bio winterwortel en 2 sinasappels.......erg lekker :biggrin2:
Door -Annemarie-
fransbulletje schreef: Vanmiddag een blender gekocht en mijn eerste groente/fruit smoothie gemaakt.
Flinke hand spinazie, 1 bio winterwortel en 2 sinasappels.......erg lekker :biggrin2:
:groupwave2:

Na een korte pauze (ziek geweest en werd al niet lekker als ik aan een groene griezel dacht  ;)) ben ik ook weer begonnen. Eerst met alleen fruit smoothie, nu met groente erbij. Het bevalt weer prima.  :)
Door pearlsofpassion
Ik heb gisteren ook mijn eerste groene smoothie gemaakt.  :D

Een halve banaan, kiwi, appel, wat sinaasappelsap en een erg groot hand verse spinazie. 
En ik vond hem super lekker!!!  :) 
Dit wordt zeker een nieuwe gewoonte!!

En raad eens wat ik nu zit te drinken?
Hetzelfde maar dan zonder appel, een hele banaan en een kiwi extra (de appels zijn op...).
Ook lekker, maar iets minder, vind ik toch.
Ik vind de combinatie kiwi en spinazie wel erg lekker.  Ik vind deze een stuk lekkerder dan zonder de spinazie (zo maakte ik ze voorheen).  En het drinkt een stuk gemakkelijker weg ook.  Ik let wel op met de banaan, want die wil ik ook niet laten overheersen.

Morgen eens met witloof proberen  :biggrin2:
En eens receptjes van in dit topic opschrijven en eens kijken wat er op de markt in aanbieding is.  :)

Vraagje trouwens: als jullie druiven gebruiken, halen jullie dan eerst de pitten (als ze die hebben) eruit, of mix je het met pitten?
Ik vind de pitten als ik er per ongeluk op knaag bij het druiven eten zo ontzettend vies! Dus ik vraag me af of dat wel verstandig is om mee te mixen?
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 10 apr 2012, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
Ik eet drink eigenlijk alleen nog maar smoezies overdag. Of smoezies 1.0, liever gezegd. Heb een personal blender gekocht en maal daar eerst een flinke hand noten en/of zaden in, en die gaan mee de smoothie in. 's Ochtends samen met een hoop fruit, 's middags met fruit en groente. Lekker en vullend!
Door Roef & Hidde
5 weken geleden toch ook maar een blender aangeschaft(philips met glazen mengkan)
en ik wilde dat ik dat jaren eerder had gedaan!  :-\
mijn energie is weer terug en 7.5 kilo minder op de weegschaal zonder dat ik daar het idee bij heb er iets voor te moeten laten.
het was wel even wennen  qua tijd en ook smaak,maar zelfs manlief drinkt nu dagelijks 1 a 2 glazen ,en ook hij is ruim 7 kilo kwijt.
eindelijk iets gevonden wat ik wel kan eten/ drinken `s ochtends,brood ed krijg ik gewoon niet weg.

de groen/bruine ??? griezel van vandaag bevat:
2 tomaten
200 gr wortelen
200 gram spinazie
4 grote stelen paksoi
half bakje brocolikiemen
klein handje gemengde noten
1 mango
handje frambozen
handje blauwe bessen
scheut walnotenolie
thee lepeltje koud geslagen honing
en ik doe er specerijen door,dit zal niet iedereen lusten,maar wij zijn er al helemaal aan gewend en missen het zelfs als het er niet in zit.
1 thee lepel kurkuma
1tl gemberwortel
1tl paprikapoeder
1/2 tl cayennepeper
1/2 tl kaneel

dit is voldoende voor ontbijt en lunch.(anderhalve liter) en 2 glazen voor mijn man.
ben erg blij dat dit topic ooit geopend is ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door