Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
Ik ben niet zo goed in percentage's berekenen.
Doki eet nu 150 gram tot 200 gram bot op een dag (goed bevleesd 50/50)
75 tot 125 gram spier en 40 tot 60 gram orgaan.

Het lag allemaal niet zo nauwkeurig afgewogen in de vriezer en hij eet de ene dag ook meer dan de andere dag.
Hij krijgt wel elke maaltijd alle soorten aangeboden.
Vanmorgen had hij konijnendelen, orgaan mix en geitspier.

Hij eet nu 2 keer op een dag, laat soms wat liggen en dat eet hij dan in een 3e portie.
Maar als ik nu 3 keer aanbied eet hij het niet dus smorgens gelijk na het opstaan en rond 17 uur eet hij.

Van de week tikte hij al 3.1 kilo weg dus het gaat lekker  :P
Door Zaniematsu
Apart he, hoe ze soms sommige dingen echt niet willen eten maar andere dingen wel weg knagen.
Hier lusten de poezen geen kwartel. De kater Dahras eet het wel, maar de poezen..... Ik heb zelfs geprobeerd het in te smeren met van die vieze smurrie uit een blikje, een of andere "gold"  mouse. Een van de poezen, juist zij zonder kiezen, probeert er wel van te eten, maar de anderen...... het ligt nu weer in de koelkast en later probeer ik het weer en weer en weer......  totdat..... tja, totdat ze het eten of totdat ik denk... "ze moeten nu echt eten voordat ze in honger staking gaan, dan maar wat anders...." Dan geef ik ze een beetje ander eten en daarna probeer ik weer kwartel (of wat ze niet willen eten) op die manier heb ik de oudste ook aan de kvv gekregen. Dat wil nog niet zeggen dat het nu gaat lukken met de overstap naar barf.
Door Martine-Tom
Kan het zijn dat hij ziekig is van het wisselen?
Gister heeft hij 3 keer gespogen en vandaag nog een keer.
Hij wilde vandaag ook zijn bot niet eten terwijl hij me normaal zo'n beetje aanvliegt als het niet snel genoeg komt.
Spier en orgaan at hij wel en is er ook in gebleven maar zijn kippevleugel ligt er nog.

Net maar even carnibest gehaald en dat eet ie wel.

Voor ik me echt zorgen maak, worden katten ook ziekig van wisselen?
Hij is nu een week of 16 dus het zou kunnen....
Door Limpy
Ik heb het nog niet meegemaakt maar kan natuurlijk wel, het ene dier zal er meer last van hebben dan een ander.
Pekke at tijdens het wisselen ook slecht botten dus een poosje gemalen botprak gegeven tot hij aangaf weer te willen knagen op bot wat harder was dan geplette kipnek.
Door Martine-Tom
De carnibest eet ie gelukkig wel en blijft er ook in.
Morgenochtend eens kijken wat hij met gemepte vleugel doet....
Door Martine-Tom
Ik zag net een rooie streep langsschieten...hmm.
Doki met een stuk kippevleugel, hij loopt er normaal nooit mee door het huis maar heb het nu ff laten gaan om te zien wat hij ging doen.
Niet kraken maar hij wilde het zoooooooooo graag eten.
Toen werd hij boos en ging hij ermee voetballen  ;D

Doet mij toch aan tandjes denken dus zal voor voorlopig alles wel malen/meppen  :)
Door Limpy
En als je de vleugel nou eens in kleinere stukjes knipt?
Enne...vleugels horen toch ook te vliegen?  ;D
Door Martine-Tom
Haha ja mss dacht ie wel zo.
Ik had de vleugel al in 3en geknipt maar dat was niet genoeg.
Heb hem nu misvormd met de tuinschaar en toen viel hij weer als van ouds aan  :biggrin2:

Enige andere wat ik me nog kan bedenken is dat hij gister voor het eerst geit heeft gegeten mss was dat de zwaar?

(hiervoor 2 zeer zieke spijsverteringskatten gehad en merk dat ik het erg moeilijk vind dat los te laten en te zien dat Doki niet die klachten heeft en een dagje ziek zijn helemaal niet erg is..,zal nog ff duren denk ik voor ik daar overheen ben...)
Door Martine-Tom
Zou het kunnen dat Doki nu al toe is aan 1 keer per dag eten?
Smorgens eet hij in het beste geval 1 eetlepel kvv (veel last van tandjes kan niet knagen nu) en verder kijkt hij niet meer naar eten om tot de avond.
Hij moet nu een week of 16-18 zijn.

Hij komt ook gewoon goed aan, wel ruim boven de gemiddeldes maar hij doet het verder prima.

Oh en hij heeft sinds de niesziekte prik wat last van de sniffels maar dat schijnt ook normaal te zijn  :)
Door Limpy
Volgens mij zijn er nog een paar katsels hier op t forum die maar 1x p/dag blieven te eten en het daar goed op doen.
Als ze hun dagelijkse hoeveelheid maar binnenkrijgen...
Door Martine-Tom
Hij krijgt nu ongeveer 150 gram kvv en daar laat hij meestal nog wat van staan.
Pikt her en der nog wat van de hond als hij de kans krijgt.
Hij krijgt voldoende maar blijkbaar blieft hij op dit moment minder.

Vanmorgen was hij weer wel aangekomen dus het zal wel goed gaan dan  :)
Door pearlsofpassion
Ze BLIJVEN ook niet groeien he.  ;)
Op een keer mindert dat wel.
Ik weet niet precies hoe oud hij nu is? Maar rond de 4-5 maand neemt het al iets af en dan vooral vanaf 7-8 maanden wordt er veel minder gegroeid, en dus minder voedsel nodig.
Hou het een beetje in het oog. En als hij geen twee keer per dag wil eten, is dat maar zo, maar ik zou het wel minstens 2 maal per dag blijven aanbieden.  Als hij het 's ochtends niet wil, geef je het gewoon 's avonds erbij. Maar dus wel elke ochtend hem de kans geven.  Of zo zou ik het doen.
Door Martine-Tom
pearlsofpassion schreef: Ze BLIJVEN ook niet groeien he. ;)
Op een keer mindert dat wel.
Ik weet niet precies hoe oud hij nu is? Maar rond de 4-5 maand neemt het al iets af en dan vooral vanaf 7-8 maanden wordt er veel minder gegroeid, en dus minder voedsel nodig.
Hou het een beetje in het oog. En als hij geen twee keer per dag wil eten, is dat maar zo, maar ik zou het wel minstens 2 maal per dag blijven aanbieden. Als hij het 's ochtends niet wil, geef je het gewoon 's avonds erbij. Maar dus wel elke ochtend hem de kans geven. Of zo zou ik het doen.
Ja dat doe ik ook.
Hij is nu ook erg heftig aan het wisselen dus dat zal ook meespelen.
Ik heb nu 2 dagporties eruit gehaald en ik bied het op 4 vaste momenten aan.
Normaal haal ik het na x tijd weg maar nu laat ik het staan.
Er gaat nu 150 gram per dag in.

Hij is nu wsl een week of 17/18 zoiets.
Hij komt meestal ook wel aanrennen smorgens maar eten doet hij niet echt...ja zijn kwarkje :biggrin2:
Vanmorgen had hij ook een lap kaas te pakken...maar vlees heeft ie laten staan, mss 30 gram op ofzo :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door