Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Zaniematsu schreef: Bedoel je dat deze baby haasjes in gevangenschap zijn geboren? Of dat 1 van deze babyhaasjes overleefde en in gevangenschap leefde bij je vriendinnetje van vroeger?

Ik las vandaag ook weer op een site over wild dat hazen niet in gevangenschap geboren kunnen worden, dus dat het echt allemaal geschoten wild zou moeten zijn.
Nee, hij was inderdaad in het wild geboren en daarna als huisdier opgegroeid. Maar dan hebben we het over een haasje dat echt met de hand is grootgebracht.
Ik meende ook dat haas altijd wild was, maar onlangs zij er iemand op barfplaats dat ze ook perfect te kweken zijn.
Ik weet ook niet hoe ik me dat moet voorstellen, want ik weet dat een wild konijn zowat doodvalt van de schrik als je die in een kooi houdt, maar naar het schijnt kan het bij hazen dus wel.
Ik hoor nog steeds verschillende berichten over haas en wild of biologisch. Ik laat het maar even voor wat het is.

Dahras....... wat een bijzondere kater. Hij heeft een konijn gegeten!! Een konijn met vacht en al, ik heb niet eens een beginnetje gemaakt. Wat een kanjer...... Hij heeft er 2 dagen over gedaan, maar daarna heb ik dan ook bijna niets terug gevonden. De darmen heeft hij laten liggen en nog iets, iets dat volgens mij de gal zou kunnen zijn.

Daarna een kip karkas gegeven en ook dat eet hij praktisch geheel op!! Een stukje hard (iets donker) bot heeft hij laten staan, maar voor de rest niets meer terug gevonden. Wat goed he!! Wat een kanjer die Dahras. En dat na 10 jaar brokken!
Groetjes Linda
Zaniematsu schreef: Ik hoor nog steeds verschillende berichten over haas en wild of biologisch. Ik laat het maar even voor wat het is.

Dahras....... wat een bijzondere kater. Hij heeft een konijn gegeten!! Een konijn met vacht en al, ik heb niet eens een beginnetje gemaakt. Wat een kanjer...... Hij heeft er 2 dagen over gedaan, maar daarna heb ik dan ook bijna niets terug gevonden. De darmen heeft hij laten liggen en nog iets, iets dat volgens mij de gal zou kunnen zijn.

Daarna een kip karkas gegeven en ook dat eet hij praktisch geheel op!! Een stukje hard (iets donker) bot heeft hij laten staan, maar voor de rest niets meer terug gevonden. Wat goed he!! Wat een kanjer die Dahras. En dat na 10 jaar brokken!
Groetjes Linda
TOPKAT!!! ;D
Ja zo bijzonder Dahras de topkat :) Toen ik hem aan het konijn liet ruiken maakte hij allemaal geluidjes dat voor mij klonk als kreetjes. Hij kon niet wachten en wilde meteen beginnen met eten. Héérlijk zo'n barf kater in huis!! Jammer dat hij nog niet in de groep kan. Het introduceren valt nog niet mee.
Dahras is een rustige kater, hij heeft al een aantal malen in de groep gelopen en ik dacht geen stress tekenen te zien. Ook de dames waren redelijk ontspannen met deze man in hun huis. Maar opeens ging het mis. Opeens dook hij bovenop een van de poezen en rende hij haar achterna. Ik zag geen tekenen dat hij dit wilde gaan doen. Hij stond stil en ze snuffelde even aan elkaar en de poes liep vervolgens door. Op dat moment dook hij bovenop haar. Ik doe het nu dus weer even rustig aan. Ik hoop wel dat het goed gaat komen, anders moet ik hem alsnog herplaatsen! En dat zou ik echt heeeel jammer vinden. Hij is zo ontspannen en heeft zo'n sterke persoonlijkheid. Ik denk dat hij heel leuk zou passen in de groep. Maar dan wel met een rustige en ontspannen introductie bij de dames.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door