Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fem fatale
Bij mij hebben ze maximaal het formaat van een paaseitje, en ook ongeveer die kleur en consistentie. Ik vind het wel fijn, bij langharen wil er wel eens iets blijven plakken in de broek, en ik vis er dan zo'n hard klein drolletje uit dat als ik het met blote handen zou pakken, mijn handen niet eens vies zouden worden.
Door Martine-Tom
Ja zo ziet het er hier ook uit, iets kleiner maar Doki is nog een kleintje natuurlijk, ok dan zijn dat dus normale barfdrollen  :)

Een heel verschil met de pancreaspoep die ik hiervoor gewend was van de 2 katten...
Door Nathascha
normale poep  :D hier plokken ze ook  ;D
Hangt bij ons idd wel eens wat in de broek. Geeft niet af aan het papier.
Door Martine-Tom
Zou ik morgen al lamsribben kunnen proberen?
Hij eet nu kippevleugels, eendennekken  en parelhoen,...alsof het niks is  :biggrin2:
Door fem fatale
Proberen kan altijd, als het te zwaar is voor hem eet ie het niet. (Da's het voordeel van barf, hij kan toch niet zo'n rib in één keer doorslikken, dus wat niet lukt blijft liggen)
Door Martine-Tom
Nou het is nogal een doorknager  :D
Opgeven staat niet in zijn woordenboek geloof ik, alleen de fazantennek...dat was blijkbaar heel erg bah want daar liet ie er 1 van liggen  :D
Door Martine-Tom
Hier ook een beetje, 1 heeft ie op en 1 laten liggen.
En Tom lust wel fazant maar die vond de nekken ook niet eetbaar...
Door Zaniematsu
Leuk filmpje, hij zit lekker te kauwen, een echt barf-kat/kitten. Nog even en hij past niet meer op je wasmachine. Hier gaat een muis of kuiken wel eens door de lucht. Ik zie ze beide al van je wasmachine vliegen tijdens de maaltijd ;)
Door Martine-Tom
Zaniematsu schreef: Leuk filmpje, hij zit lekker te kauwen, een echt barf-kat/kitten. Nog even en hij past niet meer op je wasmachine. Hier gaat een muis of kuiken wel eens door de lucht. Ik zie ze beide al van je wasmachine vliegen tijdens de maaltijd ;)
Ja daar zat ik dus ook al aan te denken.
Het word nu al lastig dus denk dat ik een andere plek moet zoeken.
Zit erover te denken hem boven te laten eten verder zijn er niet echt plekken waar de hond er niet bij kan...

Lamsrib vond ie trouwens bah! Hij kloof het vlees er niet eens vanaf :-\
Door Zaniematsu
Ja, dat lijkt mij ook lastig om een plaatsje te vinden waar de hond er niet bij kan. Misschien een vreemde vraag, maar is het mogelijk om de hond aan te leren dat hij niet aan het eten van de kat mag komen?
Door Martine-Tom
Ja dat kan, en dat gaat ook gebeuren maar omdat Doki zo voedselbelust was wil ik niet de kat op het spek binden  ;)
Lijkt me voor beiden rustiger om echt apart te eten.
Mijn vorige katten hadden een vreetplank onder het barblad maar ik vrees dat Doki daar te groot voor word  :biggrin2:
Door Zaniematsu
Soms is het inderdaad rustiger en beter om het (eerst/tijdelijk) op een manier te doen die misschien niet het meest ideaal is. Het lijkt me best een uitdaging de dieren zo te trainen dat ze van elkaars eten af blijven. Ik krijg dat hier met de katten niet voor elkaar. Ik moet er steeds bij blijven omdat anders de vlug etende katten 2 of 3 porties opeten..... En dan nog presteren ze het je aan te kijken met een blik van :"Krijg ik niks vandaag?"
Door Mevroi Kruim
Nou, als ik er niet bij blijf gedragen ze zich hier ook beslist niet hoor, het zijn natuurlijk wel katten  :D maar ze hebben allemaal een vaste eetplek en daar rennen ze ook heen als ze denken dat er iets te eten aan komt. De Gnurkels onderling en de Ouwetjes onderling blijven uit elkaars bakken, ook als ik er niet naast sta, maar de Gnurkels eten sneller en vinden het geen enkel punt om de bakken van de Ouwetjes leeg te schranzen. Dus daar gaat een duur tussen dicht en op slot.
Door Martine-Tom
Doki blijft wel netjes van Tom's eten af....Tom heeft hem de eerste dag "vriendelijk" verzocht daar af te blijven en dat hielp  :biggrin2:
Maar ik het het niet opzoeken  :)

Doki heeft vandaag voor het eerst konijn gekregen...is lekker.
Geit is ook erg lekker, grappig is wel dat hij rund niet te knagen vind...maar hert weer wel  ;D
Kip met bot is lekker maar filet is ook bah!
En als je iets nou niet lekker vind? Geef je het een harde zwieper zodat de andere 4 voeter het opraapt  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door