We zijn toen met haar naar de DA gegaan, die vond de plekken niet lijken op een voedselallergie en heeft schimmel kweken gemaakt en mijt onderzoek. Beide kwamen negatief uit de test.
We hadden ondertussen weer een zak RC gekocht en dat kreeg ze nog steeds. De plekken verbeterden niet maar werden ook niet slechter. We hebben toen met de DA afgesproken dat we op de dag dat ze 6 weken bij ons was, en we dus zeker wisten dat ze de RC 6 weken gegeten had, met vlees zouden beginnen.
Dat heb ik dus gedaan en ze zit nu sinds 05-03 2012 op vlees. Volgens de DA zouden we zowat meteen reactie's moeten krijgen als er iets in het voer zat waar ze op reageerde.
Niets. het werd niet slechter en het werd niet beter.
Op maandag 19-03-2012 heeft ze uit de garage een pensbot gejat en die gedeeltelijk opgevreten. Ik dacht, sjittums, maar heb het netjes opgeschreven in de agende. Toen is er dus eigenlijk pens aan haar vis/kip/rund (geen pens) toegevoegd.
Niets aan de hand dus,... ik blij.
Gisteren viel het me op dat de vlekken veranderen.
Waren het eerst mooi licht roze kale plekken, nu komen er om die kale plekken rode randjes, ik ben niet in paniek maar denk wel, shit,...........
Het lijken er ook weer meer te worden maar de 'nieuwe' plekken zijn iets rood, , iets schilferig maar wel droog.
Het is zo verrekte jammer dat we een stap missen in haar huid probleem, als we nu wisten waarom ze RC heeft gehad van haar toenmalige DA dan zouden we niet opnieuw het wiel uit hoeven vinden, nu zit ik weer met mijn handen in het haar.
Let wel, ik vind het voor mezelf niet naar, maar wel voor haar.
Ze heeft er trouwens helemaal geen last van, geen jeuk, helemaal niets.
Ik denk toch dat we overnieuw moeten beginnen en haar weer gewoon moeten laten testen tegen een en ander.
Ik lees me er weer te pletter over, de een zegt, via bloed, de ander zegt via een prikkentest. Wat is nu wijsheid?
Mijten en schimmels zijn al uitgesloten, ....en wat nu?
Er is niets veranderd hier in huis,op de hei lijkt ook alles nog hetzelfde en dan had ik eerder iets aan haar poten gezien dan aan haar nek, denk ik.
De plekken op haar rug zijn best wel een stuk kleiner geworden sinds ze bij ons is maar ook daar zie ik nu een rode rand aan. Net als bij de ziekte van Lyme, of bij ringworm, om het maar even te verduidelijken.
Wat is wijsheid??
Hieronder wat foto's net gemaakt, Niet al te duidelijk maar het probleem is wel goed te zien, het is dus haar nek.
Dat vreemde wittige plekje is van haar operatie, die donkere rand daaromheen ook.