Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fem fatale
Ja dat denk ik dus ook. Mijn katten vragen echt om dat ding, en dan gaat het om het rondrennen en met de pootjes slaan, niet om het vangen, ze vinden het helemaal niet leuk als ik hem ergens laat schijnen waar ze hem daadwerkelijk zouden kunnen aanraken.

(Wat wel heel grappig is, is met dat ding op een kat schijnen, je ziet de andere twee dan echt alarmoortjes maken "wat wat? is dit een aanval, moeten we iets doen, maar we kunnen toch niet zomaar een vriendje bestormen (iets waar ze normaal geen last van hebben), een tikje dan? nee toch niet")
Door flin
nah, ze vangen hier wel de pluim or whatever, maar laten die direct weer los, en kijken naar mij ....???

"spelen we verder....ik was knap hè" "en sneller dan jij, haha  8) "

maar goed, om een aanzet tot spelen te maken kan een daadwerkelijke eetbeloning vast helpen

en dan ga 'k eigenlijk weer (ik val in herhaling) clicker-training zeggen.......
Door Kaela
Ik zal een kijken of een stip iets voor ze is. Met de hengel wil vooral Otje die vaak nogal lang vasthouden nadat ze hem gevangen heeft, wat niet zo bevoordelijk is voor het spelen. En ik denk inderdaad dat ze met regelmaat eens uit de luiheid halen best voor meer actie zorgt.

De laatste dagen heb ik ze heel vaak geroepen onder aan de trap. Dan komen ze, van hun luilak-plekje, aangerend en knuffelen we even. Heb het idee dat dit leuk voor ze is, want ze komen nog net zo hard aangerend als een paar dagen geleden en het stimuleerd ze wel tot een extra loopje en actiemomentje. Bovendien is dit iets wat heel soepel in de meeste drukke dagen in te passen is, terwijl ik voor spelen echt even tijd moet maken. Doe ik ook wel natuurlijk, maar dit is laagdrempeliger voor de extra.
Gisteravond waren ze weer even ontsnapt via de voordeur en een klein kwartiertje op onderzoek geweest. Op die manier kunnen ze best ook af en toe buiten (onbeperkt wil ik niet ivm weg en overlast enzo) en dat doet ze ook goed. Ze zijn ook niet moddervet, alleen zo ver wil ik het ook zeker niet laten komen!
Door Mevroi Kruim
De grootste lol van met een muis spelen is loslaten, wachten tot 'ie wegrent en er weer achteraan  :-X niet leuk voor de muis in kwestie maar wel de manier waarop volgevreten luxe-katten spelen  :D hier vinden ze dat ook heel leuk, met nep-muizen dan wel.
Door pearlsofpassion
Luis vind de stip het einde!
En hij weet donders goed dat hij nooit echt te vangen is, maar vind het gewoon zalig om achteraan te rennen en te proberen. Das eigenlijk hetzelfde als met andere hengels. Al moet ik zeggen dat hij veren nooit wil lossen. Die wil hij gewoon opeten >:( Verenhengels zijn hier altijd meteen dood... :-[
Op een hengel die hij niet mag hebben is hij snel uitgekeken, maar de stip, daar krijgt hij nooit genoeg van. We laten hem er dan ook overal mee op springen, klimmen, enz...
De catdancer vind hij trouwens ook prachtig. Is een beetje hetzelfde principe, maar dan in 3D. :) Daarvoor maakt hij salto's springt gemakkelijk een meter de lucht in enz...
Cuzco wil er wel eens tegen meppen, maar niet te veel moeite voor doen... :) De stip vind Cuzco ook heel leuk. Gaat hij ook leuk achteraan en geeft het niet op. Als het van de jongens afhing bleven ze achter die stip aangaan.
Cuzco vind zo'n gekleurde staart hengel het einde. Daar wil hij nogal eens moeite voor doen. Daar is Luis dan weer snel op uitgekeken. Blijkbaar zijn dat niet de juiste soort veren (gelukkig).
Beide jongens vinden trouwens gewoon een stuk ruw touw ook heel erg fijn. Dat springt zo leuk in het rond en kan je heel afwisselend mee bewegen. Gewoon achter je aan laten slepen is ook heel leuk, en kan je ondertussen iets anders doen ook.

Kleintje speelt nooit met mensen, geen hengels of stippen, ze kijkt nog niet op. Enkel op zichzelf met muizen, een rail, kong kickeroo of een los balletje, dus dat is geen leidraad voor spelletjes samen met je kat. ;)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 27 mar 2012, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door koekje
Ot vindt de stip ook erg leuk en heeft inmiddels door dat deze door meneer koekje bediend wordt. Als hij in de kast kijkt (waar mijn stip hangt) of een klittenbandje van zijn tas losmaakt (waar zijn stip inzit), komt ze verwachtingsvol aangesjeesd.
Sien speelt alleen een beetje bij meneer bij de stip. Wat niet zo handig is, want hij heeft een hele gladde vloer beneden en Sien natuurlijk wat gevoeligere pootjes.

Waar zelfs Sien hier af en toe een beetje mee wil spelen (en Ot natuurlijk ook erg leuk vindt), is de dragonfly. Dat is een nep-libel aan een ijzerdraadje op een houten handvatje. Die beweegt dus anders dan een gewone hengel en de libel lijkt ook best echt.
Door pearlsofpassion
Dat catdancer is hetzelfde principe als de dragonfly maar dan zonder libel aan het eind (gewoon een paar rolletjes hanger er daar aan) en een stuk goedkoper geloof ik.  Maar werkt hetzelfde. Als schijnt de dragonfly inderdaad wat meer geliefd te zijn bij de katten.

Luis weet ook perfect waar de speeltjes zijn en wie zijn stip bedient. En hij speelt de stip het allerliefst met mijn vriend.  Blijkbaar kan die dat beter dan ik  ::)
Door Kaela
Ik heb vandaag bij de dierenwinkel vers kattegras gekocht en een doosje met catnip. Dat heb ik met hele kleine beetjes wat op de krabpaal gestrooid en in een speeltje. Daarna heb ik ze dik 20 minuten idioot horen doen boven, dus missie geslaagd!
Door Too
;D ;D
Ze waren er dus wel blij mee!

Ik heb van de week uit een soort van 'armoe' [ze waren alleen maar bezig elkaar te klieren] voor elk een zakje ontspannings-thee [met valeriaan oid erin] in een lapje geknoopt...
Hieperdepiep.. wat een feest, t is nu zelfs zo erg dat ze de speeltjes moeten inleveren als ik wil slapen
Er wordt mee gegooid en geknuffeld, je kunt er heel fijn overheen rollen, vreselijk op kwijlen én fijne slidings op maken
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door