[quote="Cupcake"]
Zou bij zo'n allergiehondje het een beter idee vinden om te beginnen met kvv van 1 diersoort. Dan heb je naar mijn idee een veel kleinere kans op allergische reacties en heb je veel meer kans op verbetering. Als dit goed gaat na weken pas per diersoort pas uitbreiden.
[/quote]
Daar zat ik inderdaad zelf ook aan te denken.
[quote="nienk"]
Persoonlijk zou ik beginnen met je kennis aan te raden op zoek te gaan naar een holistisch dierenarts. deze hebben net even andere (en meestal meer) kennis dan de DA waar ze nu komt en weet wellicht met wat wij 'alternatieve' geneesmiddelen noemen het hondje te helpen.
de holistisch DA kan kijken wat het beste idee is qua voeding en helpen de weerstand van het hondje op te krikken, allergieën zijn problemen met de weerstand. betere weerstand kan de klachten doen afnemen en dragelijker maken.
gezien de ernst van de klachten (welke DA dan ook begint niet zomaar over in slapen) zou ik niet zelf aan de gang gaan, maar onder goede begeleiding kijken wat er te behalen is.
misschien is een verandering van voeding namelijk wel gewoon te veel voor dit hondje en dient er eerst iets anders te gebeuren. ik kan me een topic herinneren met een hond die op advies van een holistisch DA eerst maar op het gewone voer bleef wat hij al kreeg, eerst aan de weerstand en algehele gezondheid werken was noodzakelijk om een voers-verandering aan te kunnen.
[/quote]
Ook dit wil ik haar inderdaad adviseren, ik denk ook dat het slim is om dit te gaan doen met een arts die zeker pro vers is.
Nienk, hoe heet jou arts? Die zit in Amsterdam toch??
[quote="Lil"]
blaasgruis wordt vele malen beter van graan- en rijstvrij voeren!
Verder zijn de beste tips al gegeven.
Eerlijk gezegd zou ik een dergelijke hond niet op kvv zetten, maar op barf. Mijn ervaring is dat het nauwelijks mogelijk is goed te elimineren op kvv. Ik heb ook een allergische hond die moeite heeft met het verteren van botten en daarom sinds een paar weken een elektrische vleesmolen van Bomann. Konijn, eend en kip (ok die mag de allergie hond niet hebben) maalt hij zonder problemen. Het is alleen wat werk, mede omdat je eerst alles in kleine stukjes moet knippen/hakken. Maar het werkt wel veel beter op deze manier.
[/quote]
Klopt, ik ben ook overgestapt toen Sammy enorme blaasgruis had en dat heeft super goed geholpen!!
Alleen dit hondje heeft zoveel meer dingen erbij dat ik dat toch wel moeilijk vindt.
En ja ik denk dat barf ook het beste is maar ik denk dat dat echt een mega stap te snel is helaas......
Bedankt iig al vast voor alle tips en adviezen