Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
Aaah.. Dankje voor je uitgebreidde reactie Too. Voel me nu toch even wat zekerder. Ik had ook nog niet aan de koolhydraten gedacht idd ! Izzy is idd tenger gebouwd. Ik zal vanaf nu ook wat minder obsessief met de hoeveelheid omgaan. Ben best moeilijk tevreden te stellen ook ! Thx mensen ! Af en toe moet ik gewoon even mijn frustraties op schrijven...
Door *Yvje*
T gaat lekker ! Izzy zit nu bijna 2  maand op kvv. Ze krijgt een veel mooier vachtje. Is tussen de maaltijden rustiger en is lekker actief ! Soms met blik erdoor en soms zonder. Ben super trots ! Moet af en toe wel nog streng zijn maar ze weet dat ze niks anders krijgt en gaat meestal vrij snel eten..
Door pearlsofpassion
Fijn dat jullie beide het zo goed doen!
Zij eet braaf, en jij geeft niet meer toe.  :P

Ik heb al vaak gehoord dat de bespiering veel beter en droger is op vers.  Lijkt me ook wel logisch, want de voedingstoffen in vers werken ivm brok en blik meer de bespiering in de hand en minder de vetopslag. ;)
Heb ook al meer gehoord dat dieren eerst even afvallen op vers om daarna dus een mooiere bespiering te krijgen en mooi op gewicht te blijven.
Door Limpy
Doordat ze nu geen overbodige koolhydraten krijgt is het idd logisch dat ze mooiere spieropbouw krijgt.
Zag het hier ook met limpy en blixa die hier het langst op brok/blik gestaan hebben, veel betere bespiering nu.
Door koekje
*Yvje* schreef: Ze is trouwens niet meer afgevallen, lijkt net alsof ze andere bespiering krijgt ook. Kan dit ?
dat kan. Die ervaring heb ik ook met Ot.
Door Zaniematsu
Ik heb je verhaal over het overzetten op kvv net gelezen : Super zeg!! Wat doe je dat goed, met veel geduld en doorzetting.
Mijn complimenten, want eenvoudig is het niet altijd.
Door Zaniematsu
Volhouden hoor, de aanhouder wint. In mijn geval werkt het tenminste wel zo bij de katten. Vandaag hebben een aantal ook opeens geen zin in de variant paard. Dat probeer ik dan een aantal keren. Willen ze het niet maar likken ze toch een paar hapjes, dan maak ik me geen zorgen. Morgen weer een dag en vaak eten ze dan wel beter. Eten ze dan nog niet beter dan ga ik kijken met wat ik ga mengen. Meestal is dat tonijn op water of verse vis. Succes!
Door Khari
Ik geef de bach bloesems op de oren (druppel op de vingers en dan op de oren smeren), werkt erg goed. Hier willen ze de voeding niet eten als er ook maar 1 drupje bach door zit.
Misschien een tip zodat je de gourmet er niet meer persé daarvoor bij hoef te voeren?

Super dat je ze zo snel op vers krijgt, heb er hier veel langer over gedaan.
Door Zaniematsu
Klopt, hier zijn ze ook heel afwijzend tegen bach over het eten. Als ik het geef, probeer ik het eerst te druppelen en dan de alcohol te laten verdampen. Maar dan nog....ze ruiken het. Goede tip op het oor!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door