Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik had ook al eens een vleesmolen, maar ik weet niet meer van welk merk, deze brak ook af na enkel keren gebruik.
Daarom had ik jaren lang geen molen meer gekocht en nu toch weer besloten om de kans te wagen...... had ik dus beter niet kunnen doen.
Ik zal vragen of ik hem nog terug kan sturen, hij staat hier nog ongebruikt in de doos. Al is het wel al enkele maanden geleden dat ik hem (bestelling niet compleet) bezorgd had gekregen.
Veel suc6 bij het kweken van spierballen  :biggrin2:  ;D  ;)
Ik gebruikte voor de Westmark ok de nr. 8. Voor de Porkert 32 heb ik ook een nr. 10 besteld, ik moet zeggen, nadat ik deze de eerste keer heb gebruikt, vind ik deze eigenlijk een tikje beter voor kvv.
Wij gaan vandaag weer met onze porkert nr. 32 malen; vandaag probeer ik een konijnenkarkas.
Ik vond het malen inderdaad tegenvallen. Het malen van de karkassen valt nog niet mee. Blijkbaar mis ik de spierballen nog. Daarbij heb ik een blaar opgelopen op de muis van mijn duim. Nou ja, geen blaar, want hij is tijdens het malen open gegaan. Ik mis duidelijk ervaring :)
Ik zal de 10 of 12 mm van de Wolfcut bestellen, Ik las in een ander topic dat deze past op de Westmark en de Porkert.
Limpy schreef: Ik vond de 8 mm voor diverse vogelKK´s wel mevallen hoor, blijkbaar had ik al genoeg spierballen...
Heb je dan al eens konijnenpoten geprobeerd met een 8 mm? Mijn vriend wel, die verdwenen onder veel gevloek in de Westmark 10 ;)

Wij hebben zojuist weer 3 kilo vlees gemaald; ik was weer enorm verbaasd hoe snel dat gaat met de Porkert 32 en een 10 mm. schijf :)
Mmmmh, ik krijg hier zo een idee dat ik een verkeerde aanschaf heb gedaan met de Westmarkt 10 met 8 mm schijf....... Het is inderdaad een zware klus. Van mijn vorige handmolen is de zwengel tijdens het malen van half bevroren kippennekken gebroken....... als deze breekt of iets anders het opgeeft zal ik ook aan de Porkert 32  met 10 mm schijf denken....

Of zal de Westmark met 10mm schijf ook al lichter werken?
Kan zijn dat met een 10 mm. schijf de Westmark wat lichter gaat. Maar het is en blijft een kleine molen, dus moet je de stukken vlees die je er doorheen jast zo klein mogelijk maken, anders gaat het evengoed nog zwaar.
De Wolfcut past ook op de Porkert, dus als je er eventueel erover nadenkt een porkert 32 te kopen, is het geen verloren gegane investering als je het eerst met de Westmark wilt proberen. Let op dat je de Porkert direct bij Porkert in Tsjechië bestelt, dan spaar je echt bakken met geld.
Ivm het malen, is dat eenvoudiger als de stukken erg klein zijn?

Ik heb namelijk een molen overgenomen van iemand anders en er zit een 8mm schijf bij, maar ook een 18mm. 18 vind ik dan weer wat groot.  Zou het helpen als ik het bot eerst even door de 18 duw en wat eruit kom dan door de 8? Zo dat gemakkelijker gaan, of is dat gewoon hetzelfde als van de eerste keer het bot met de 8mm schijf malen?
Iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik denk dat je dat voor jezelf moet uitproberen.
Ik maal ook vlees wat al gemalen is. Dit is dan wel vlees wat ik besteld heb bij een van de online shops en wat dus gemalen aankomt. Ik vind dat het dan beter te vermengen is met de rest wat ik maal, omdat ik het vlees in (half) bevroren toestand maal. Ik vind wel dat het wat makkelijker gaat als het vlees al eens gemalen is.
Hallo Liekiepiekie, ik ben ook geinteresseerd in de vleesmolen Porkert, en zou graag wat meer info hierover hebben. Heb op Ebay een porkert te koop aangeboden gevonden.
Ik lees dat jij er tevreden over bent?
Heb jij de porkert nr. 32 of nr. 22?
En met welke schijven maal je wat?

groetjes, Annemarie
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door