Jeukende plekken Joep
Moderator: Lizzy
Re: Jeukende plekken Joep, vraag over onderzoeken
De plekken jeuken niet meer. Misschien nog van de prednison? Misschien van de konijn, misschien geluk, misschien door de antibiotica.
Het pakje was geen succes, dat gaf meer jeuk.
Helaas zitten nu zijn anaal klieren verstopt, heeft ie daar jeuk aan en last van. Dus volgende week weer terug, en bespreken wat te doen met de antibiotica, want die krijgt ie inmiddels ook al bijna 3 maanden...
Het pakje was geen succes, dat gaf meer jeuk.
Helaas zitten nu zijn anaal klieren verstopt, heeft ie daar jeuk aan en last van. Dus volgende week weer terug, en bespreken wat te doen met de antibiotica, want die krijgt ie inmiddels ook al bijna 3 maanden...
Ik zou gewoon eens stoppen met die AB. Als hij dat al 3 maanden krijgt heeft het sowieso zijn hele darmstelsel om zeep geholpen. Ik zou om te beginnen eens een hele goede probiotica (Solgar multi billion) gaan kopen en die gaan geven.
Ja precies, daar wil ik ook graag mee stoppen. Maar, (en ik vind dat lastig en ik ben eigenlijk koppig, rommelig, onduidelijk en zeker onzeker daarin) ik wil het wel overleggen met de dierenarts. Of tenminste bespreken. Wellicht dat het verstandig is om die antibiotica af te bouwen ofzo, hij krijgt nu twee maal daags.
Ik had 'goedkope' probiotica gekocht, degene die toen geadviseerd werd hadden ze toen in de winkel niet, maar die lijkt hem al wel te helpen.
Met Joep zelf gaat het zooooo veel beter. Een hele andere hond is het. Daar ben ik wel blij mee, het is zeker niet zo dat we achteruit zijn gegaan de laatste maanden.
Ik had 'goedkope' probiotica gekocht, degene die toen geadviseerd werd hadden ze toen in de winkel niet, maar die lijkt hem al wel te helpen.
Met Joep zelf gaat het zooooo veel beter. Een hele andere hond is het. Daar ben ik wel blij mee, het is zeker niet zo dat we achteruit zijn gegaan de laatste maanden.
Antibiotica nooit afbouwen.
Fijn dat het met joep zo goed gaat!
Waarom mag je antibiotica nooit afbouwen?Janie2 schreef: Antibiotica nooit afbouwen.
Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke
Het gaat nog steeds oke. Natuurlijk ben ik voorzichtig, maar ik heb foto's genomen, wereld van verschil. Zijn anaal klieren zijn uitgeknepen, dus ook die jeuk is over nu. Joep was zo braaf, hij liet het allemaal prima toe.
De dierenarts vond hem er ook goed uitzien, en deed helemaal niet moeilijk dat ik met konijn begonnen ben, en niet met royal canin. Hij gaf nog wat uitleg over elimineren, wat ik natuurlijk al weet van jullie, maar goed dat hij het toch allemaal verteld.
Voor nu gaan we zo verder als dat het nu gaat, k blijf de probiotica geven, heb vast een site uitgezocht waar ik puur jeuk kan bestellen, maar dat wacht ik nog even af nu het zo goed gaat, anders kom ik straks in de knoei als ik een diersoort wil toevoegen. Maar mocht het niet goed gaan, kan ik dat binnen een werkdag in huis hebben volgens de site.
Volgens probleem; hondsdol?

Zijn hele buik. Het zwarte plekje op zijn lies, is de plek van het biopt. Dat is nog een beetje zwart en niet helemaal hersteld. Op zijn borst zit de andere biopt plek, het haar is daar nog korter van het scheren, maar het ziet er rustig uit.

Close up biopt plekje lies;

Hoe zijn heup/lies er eerst uitzag;

De dierenarts vond hem er ook goed uitzien, en deed helemaal niet moeilijk dat ik met konijn begonnen ben, en niet met royal canin. Hij gaf nog wat uitleg over elimineren, wat ik natuurlijk al weet van jullie, maar goed dat hij het toch allemaal verteld.
Voor nu gaan we zo verder als dat het nu gaat, k blijf de probiotica geven, heb vast een site uitgezocht waar ik puur jeuk kan bestellen, maar dat wacht ik nog even af nu het zo goed gaat, anders kom ik straks in de knoei als ik een diersoort wil toevoegen. Maar mocht het niet goed gaan, kan ik dat binnen een werkdag in huis hebben volgens de site.
Volgens probleem; hondsdol?

Zijn hele buik. Het zwarte plekje op zijn lies, is de plek van het biopt. Dat is nog een beetje zwart en niet helemaal hersteld. Op zijn borst zit de andere biopt plek, het haar is daar nog korter van het scheren, maar het ziet er rustig uit.

Close up biopt plekje lies;

Hoe zijn heup/lies er eerst uitzag;

Dan kweek je resistentie natuurlijk!eelke schreef: Waarom mag je antibiotica nooit afbouwen?
De dosis van antibiotica is op gewicht en grootte berekend.
Geef je eerst dosis 5, dan maak je daar de bacterien mee dood.
Die bacterien wennen er ook een beetje aan, vooral met langdurige behandeling. (dus je zit al in een speciale situatie met 3(!) maanden)
Ga je daarna naar dosis 4 of 3... dan kunnen ze die dosis gemakkelijker "bevechten" want ze zijn immers veel meer antibiotica gewend.
Dat is ook de reden waarom sommige bacterien niet meer met bepaalde antibiotica's te behandelen zijn in het algemeen, of als bijvoorbeeld een dier of mens 10 keer dezelfde antibiotica heeft gekregen... het houd een keer op..
Dat heet resistentie.
Daarom altijd houden aan de dosis, en de kuur (aantal dagen).
En beter iets te hoge dosis dan te lage dosis..
Ik bedoel het zeker niet lullig, maar ik vind het wel grappig dat mensen uberhaupt op het idee komen antibiotica kunnen af of opbouwen.
Het is geen onschuldig paracetamolletje/metacammetje!
Re: Jeukende plekken Joep, gaat oke, update met foto's
Foto's zien er goed uit! 
Hoera! dat ziet er goed uit!
Niet te hard juichen he
de vorige keer ging dat fout.
Jani, bedankt voor de uitleg, ik begrijp wat je bedoelt. Kheb zelf ook wel wat mee gekregen van mensen medicijnen, en ik weet dat antibiotica op twee verschillende manieren uitgeschreven worden; als behandelkuur zeg maar, en als onderhoudskuur (heb dat zelf jarenlang gehad). Ik bedoelde dat ik wilde vragen of het nut heeft om nog een onderhoudskuur te doen, ipv twee maal per dag 1 tablet, want dat wilde ik niet meer. Kwas niet echt duidelijk geloof ik
Maar gelukkig konden we gewoon helemaal stoppen, dat leek mij nog het beste. Als die antibiotica in 3 maanden zijn werk nog niet heeft kunnen doen, gaat ie dat ook niet meer doen ook. En de infectie is nu duidelijk ook wel weg, en zo lang Joep geen jeuk heeft, komt ie ook niet terug.
Voor nu zijn we blij
Jani, bedankt voor de uitleg, ik begrijp wat je bedoelt. Kheb zelf ook wel wat mee gekregen van mensen medicijnen, en ik weet dat antibiotica op twee verschillende manieren uitgeschreven worden; als behandelkuur zeg maar, en als onderhoudskuur (heb dat zelf jarenlang gehad). Ik bedoelde dat ik wilde vragen of het nut heeft om nog een onderhoudskuur te doen, ipv twee maal per dag 1 tablet, want dat wilde ik niet meer. Kwas niet echt duidelijk geloof ik
Maar gelukkig konden we gewoon helemaal stoppen, dat leek mij nog het beste. Als die antibiotica in 3 maanden zijn werk nog niet heeft kunnen doen, gaat ie dat ook niet meer doen ook. En de infectie is nu duidelijk ook wel weg, en zo lang Joep geen jeuk heeft, komt ie ook niet terug.
Voor nu zijn we blij
Ah op die fiets! 
Ik hoop dat Joep zonder antibiotica zo doorgaat zoals ie nu doet.
Het is toch fijn he, zo zonder jeuk en zo'n mooi velletje!
Ik hoop dat Joep zonder antibiotica zo doorgaat zoals ie nu doet.
Het is toch fijn he, zo zonder jeuk en zo'n mooi velletje!
wat fijn, dat het zoveel beter gaat.
Tis echt een heel andere hond!
Gijs en ik worden bijna een beetje moe van al zijn drukke gedoe.
Ben zo blij dat hij beter in zijn vel zit. Hij is altijd vrolijk, geen gegrauw naar Gijs meer, spelen doen ze veel leuker, Gijs zit daardoor beter in zijn vel want die krijgt volop aandacht. Zelfs ik moet er aan geloven en wordt weer uitgedaagd en in mijn vingers en tenen gehapt.
Duimen jullie nog mee?
Ben zo blij dat hij beter in zijn vel zit. Hij is altijd vrolijk, geen gegrauw naar Gijs meer, spelen doen ze veel leuker, Gijs zit daardoor beter in zijn vel want die krijgt volop aandacht. Zelfs ik moet er aan geloven en wordt weer uitgedaagd en in mijn vingers en tenen gehapt.
Duimen jullie nog mee?
heerlijk, wat leuk dat ook Gijs er baat bij heeft dat het met Joep zoveel beter gaat.eelke schreef: Tis echt een heel andere hond!Gijs en ik worden bijna een beetje moe van al zijn drukke gedoe.
Duimen jullie nog mee?
Een weekje verder zijn we nog steeds blij
Nu drie weken onderweg met het dieet, en het lijkt goed te gaan.
Op naar de komende, hopelijk jeuk vrije, week weer
Nu drie weken onderweg met het dieet, en het lijkt goed te gaan.
Op naar de komende, hopelijk jeuk vrije, week weer