Mager

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Mager

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Heb je een standfoto van opzij?

Op de eerste foto vertekend het door het liggen. De tweede foto geeft mij geen indruk van een te magere hond.

Wel lijkt gewicht verliezen of mager blijven bij hoge percentages me zorgwekkend. Dus ik zou zeker verder laten testen als ze af blijft vallen.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kaela schreef: Heb je een standfoto van opzij?

Op de eerste foto vertekend het door het liggen. De tweede foto geeft mij geen indruk van een te magere hond.

Wel lijkt gewicht verliezen of mager blijven bij hoge percentages me zorgwekkend. Dus ik zou zeker verder laten testen als ze af blijft vallen.
Dat is ook wat ik dacht. Ik zie op de tweede foto althans geen ruggengraat of ribben, en zeker die ruggengraat zou je in dat standje wel verwachten?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Sieglinde schreef: Nu een jaar en een half geleden dus denk niet dat het daaraan kan liggen.
Nee, daar ligt het dan niet meer aan. Durf je 1 keer per dag te gaan voeren?
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Hm heb je een foto van boven genomen ?
Zoals de foto genomen is zeg ik ook niet mager, maar eindelijk eens een bull die niet te vet is  :-[
Op de 2de foto issie gewoon super !!!  :-*
Lil

Bericht door Lil »

Anne in Duitsland schreef: Dat is ook wat ik dacht. Ik zie op de tweede foto althans geen ruggengraat of ribben, en zeker die ruggengraat zou je in dat standje wel verwachten?
klopt toen Cayley twee maanden geleden 19 kg woog vroeg men waarom de vacht op haar rug zo raar stond... was de ruggegraat  :-X
Gelukkig is die nu met 2 kg meer niet meer te zien.

Maar zo veel voeren en niet bijkomen zou ook op wat anders kunnen duiden, mits echt te dun is.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

ik ben momenteel aan het werk. Probeer straks een foto te nemen van opzij...
Dat de eerste foto vertekend beeld geeft ben ik het helemaal mee eens hoor.

Ik ben zelf ook helemaal niet voor dikke bullen want krijg daar de kriebels van.
Maar een paar kg meer was welkom geweest, want nu doe ik me pijn als ik haar streel bij wijze van spreken  ::)

Ahja, als er niets bijkomt is het maar zo, als het geen medische reden heeft uiteraard.
Want minder gaan wandelen ofzo heb ik er niet voor over  :-\

Edit: ja hoor ik durf 1x daags voeden. Ben er zelf eigl voorstander van want na het eten moeten ze verplicht rusten, maar dat vindt mevrouw niet echt leulk  ::)
Laatst gewijzigd door Sieglinde op do 01 mar 2012, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zou dan 1 keer per dag gaan voeren. Ik heb het idee dat dit beter wordt benut dan dat je 2 keer per dag voert.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Afbeelding
Maakt dit wat duidelijker? ( Max had geeen zin in foto's) ::)
Thirza
3-sterren
3-sterren

Bericht door Thirza »

Dit is inderdaad duidelijker.
Ik zie wel wat ribben, maar geen ruggengraat op foto. Dat kan aan mij liggen. :-[
Misschien is meneer gewoon een erg slanke jongen.  :duimen:
Ik zou persoonlijk wel even bij de DA een uitgebreid bloedwerk, etc. laten doen om lichamelijke mankementen uit te sluiten.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik vind hem slank, niet mager. Eigenlijk nog niet eens schraal, op deze foto gebaseerd. Ik zie geen ribben, geen ruggengraat en geen heupbotten. Overal ligt nog een laagje overheen.

Neemt nog steeds niet weg dat je niet wilt dat je hond om onverklaarbare redenen invalt.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kaela schreef: Ik vind hem slank, niet mager. Eigenlijk nog niet eens schraal, op deze foto gebaseerd. Ik zie geen ribben, geen ruggengraat en geen heupbotten. Overal ligt nog een laagje overheen.

Neemt nog steeds niet weg dat je niet wilt dat je hond om onverklaarbare redenen invalt.
Mee eens. Op de foto oogt hij eigenlijk gewoon slank. Maar inderdaad, als je hond afvalt, moet je wel weten waarom.
Monoxxide
3-sterren
3-sterren

Bericht door Monoxxide »

Ik vind ze ook al een pak beter op die laatste foto hoor, reageerde redelijk heftig toen ik die vensterbank foto zag de eerste keer. Ze lijkt me niet echt TE mager maar voor de hoeveelheid voer dat je geeft is het toch merkwaardig.
Zij is een heel ander type bull als je bvb ook met Fred vergelijkt, hij heeft ook meer dat compact geblokte lijf.
Laatst gewijzigd door Monoxxide op vr 02 mar 2012, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
*wendy*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *wendy* »

Ik snap nu een beetje wat je bedoelt. Zij is niet mager, maar de verhouding is er niet.
Dus ja hij zou dan inderdaad best iets voller mogen zijn. Verbranding per hond verschilt natuurlijk enorm net als bij de mens.
Ik heb een collega die 's ochtends als ontbijt drop, chocola whatever weg eet en echt heel veel gewoon eten en die komt geen gram aan. Belangrijkste is natuurlijk dat zij niet afvalt. Lastig hoor als het voor jezelf niet goed voelt. Sterkte ermee.
Sieglinde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Sieglinde »

Er is een beetje bijgekomen!
Ik ga nog niet gaan juichen maar er was toch bijna 100 gram bij... :D
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »