Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik neem sinds kort chlorella en spirulina en ik merkte vanaf het begin dat het me heel erg goed deed, ik heb wel de eerste dag een katerig/hieper gevoel gehad en heel erge diarre, maar na een dag had ik al veel meer energie en veel minder last van mijn darmen.

Ik krijgt altijd een mooie brief bij mijn chlorella en spirulina, en daar staat in dat je 2-3 tabletten spirulina mag nemen per dag en 2-3 tabletten chlorella per maaltijd mag innemen. Maar ik meen me te herinneren dat Lizzy veel meer chlorella innam, dus ik ben benieuwd hoeveel jullie ervan innemen en waarom.

Ik gebruik de tabletten, omdat het anders heel goor is....

En nu we het toch over chlorella hebben, hoeveel geven jullie aan de honden per dag?

Die laatste vraag hoort niet helemaal in de bar.
ik heb het zelf ook enige tijd gebruikt, maar dan meer als kuurtje. Ik bouwde de hoeveelheid tabletjes rustig op tot een max van 4 per dag. Heb ook wel 5 geprobeerd maar daar kreeg ik klachten van.
Volgens mij is "onderhoudsdosis" idd iets van 2.
Onze volwassen woefs krijgen de hoeveelheid als mijzelf, we wegen ook aardig hetzelfde haha  :D
Ik neem zelf standaard 4 tabletten per dag, in de ochtend. Leo ook. De honden ook. Maar als ik zin heb in meer (als ik bijv. wat sloom ben of teveel koffie of alcohol gedronken heb): neem ik meer. Een handje. Ik tel ze niet. Ik zie het ook niet als supplement maar als supervoeding. Zou ik geld genoeg hebben, nam ik er elke dag stuk of 10 a 15 standaard.
Lizzy schreef: Scheutje yoghurt of fruitsap, poeder erbij en in 1 keer naar binnen gooien en doorslikken :biggrin2:
Oh Liz.... ik heb echt alles al geprobeerd..., maar mijn hele systeem komt in geweer als ik het goedje maar zie.... Geef het nu meestal aan J&J door de pens! :D :D :D
ik gebruik 12 chlorella tabletten per dag en ik meen ergens te hebben gelezen dat
dat het maximum is. Dat kan zijn op de beschrijving die ik er toen bij kreeg of
op de internetsite waar de tabletten vandaan komen. Rustig op en afbouwen
is wel belangrijk  ;)

De hondjes krijgen het wisselend als ik eraan denk of als ze naast me staan als
ik het zelf inneem  :) Ik geef hen er dan 1 of 2.
Kaela schreef: Waarom moet je het op en af bouwen?

En waarom (waarom klinkt aanvallend, maar is zo niet bedoelt hoor!) zou je chlorella slikken? Wat voor goeds doet het voor je?

het gebruik van chlorella heeft zich bij mij dubbel en dwars bewezen, ik voel me fitter, lekkerder en energieker, het helpt mij en de honden sneller en beter door immuunsysteemdipjes heen (rui, bij evt ziekte enz). Toen ik nog 'verkeerd' at (en nu nog steeds als ik af en toe 'verplicht' word dingen te eten waarvan ik weet dat ze minder handig zijn) hielpen ze me de dag door zonder al te veel last (en ik had al veel geprobeerd).. nu is het gewoon een aanvulling, mijn superfood..

opbouwen is handig omdat sommige mensen best heftig reageren (een vrinedin van mij heeft 5 dagen 'doorgespoeld' op 2 keer daags 2 tabletjes toen ze begon)

hier wat meer info via de website

http://chlorella-alg.com/
Bedankt voor de reacties!!!

Ik ben het gaan innemen omdat ik er heel veel positieve verhalen over hoorde en ik merk echt verschil, ik heb veel meer energie, ik voelde dat de eerste week al, dus ik ga er ook niet meer mee stoppen. Het is een goede aanvulling op gezonde gevarieerde voeding. En daarnaast is het geweldig voor je stoelgang, dat vind ik een fijne bijkomstigheid.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door