Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gonny
sylvia schreef: Boris heeft zware overhangende lippen als hij meer speeksel gaat aanmaken dan kan het niet anders als dat het gaat lopen, alle honden met zware overhangende lippen hebben dat en altijd met opwinding het hoeft dus niet eens over voeding te gaan grote opwinding over iets anders kan ook kwijlen veroorzaken. Dus je andere honden maken ook extra speeksel aan alleen daar loopt het door de vorm van de bek er niet uit.
OOO, oke...ik moet Boris dus leren slikken... ;D ;D
Door Sonja
gonny schreef: da's in mijn geval héél makkelijk te testen, ga ik morgen gelijk doen, ff een boterhammetje soppen onder de lippen van Boris... ;)
En ook nog eentje onder je eigen lippen. Ik ben benieuwd!
Door gonny
sylvia schreef: nee, een slabbetje voor em kopen ;D
wat denk je van een laken??? Hij loopt echt bellen te blazen....ik glibber afentoe gewoon door de keuken.... ;D ;D
Door Sonja
sylvia schreef: Honden verteren helemaal niets voor met speeksel , die cursus is gewoon een blamage, toch erg dat andere mensen denken dat alle info in deze cursus dus waar is. :-\
Dat vind ik dus ook het meest trieste. Ik heb in de les al een discssie gehad over de vraag of een hond een omnivoor of een carnivoor is en dan zit de rest van de cursisten glazig te kijken. Volgens mij denken ze dat ik eigenwijs ben, want die kerel is dierenarts dus die zal het toch wel weten, hè? En dan is er ook nog wel iemand die een duit in het zakje doet met de opmerking dat haar hond anders erg graag spercieboontjes lust. :-\
Voorlopig heb ik nog niks betaald voor deze cursus want ze zijn vergeten mij een rekening te sturen. Ik heb dat één keer gemeld en dat was ook al een week of 6 geleden, dus ze bekijken het maar. En ik geloof dat ik straks ga weigeren te betalen voor dit deel van het programma, daar het grote onzin bevat. >:(
Door sylvia
Sonja schreef: Dat vind ik dus ook het meest trieste. Ik heb in de les al een discssie gehad over de vraag of een hond een omnivoor of een carnivoor is en dan zit de rest van de cursisten glazig te kijken. Volgens mij denken ze dat ik eigenwijs ben, want die kerel is dierenarts dus die zal het toch wel weten, hè? En dan is er ook nog wel iemand die een duit in het zakje doet met de opmerking dat haar hond anders erg graag spercieboontjes lust. :-\
Voorlopig heb ik nog niks betaald voor deze cursus want ze zijn vergeten mij een rekening te sturen. Ik heb dat één keer gemeld en dat was ook al een week of 6 geleden, dus ze bekijken het maar. En ik geloof dat ik straks ga weigeren te betalen voor dit deel van het programma, daar het grote onzin bevat. >:(
ja het is gewoon triest dat je daar nog moet betalen voor een partij onzin
Door Hitam
Sonja schreef: Oké, als hij er naar vraagt sla ik dit punt dus over en als hij het dan fout rekent dan kwak ik twee bekwijlde boterhammen op z'n bureau. ;D
Lijkt me een strak plan ;D ;D

Er zitten in speeksel overigens wel allerlei andere nuttige stoffen, al moet je me niet exact vragen wat. Speeksel werkt namelijk ook goed voor wonden. Er zitten ontsmettende stoffen in.
Honden kauwen weinig en dus heeft het speeksel hoegenaamd geen tijd om iets te doen. Het dient voornamelijk als glijmiddel. Hè, Gonny :-\
Door gonny
Hitam schreef: Lijkt me een strak plan ;D ;D

Er zitten in speeksel overigens wel allerlei andere nuttige stoffen, al moet je me niet exact vragen wat. Speeksel werkt namelijk ook goed voor wonden. Er zitten ontsmettende stoffen in.
Honden kauwen weinig en dus heeft het speeksel hoegenaamd geen tijd om iets te doen. Het dient voornamelijk als glijmiddel. Hè, Gonny :-\
ja, klopt we glijden hier door de keuken heen!! ;D ;D
Door gonny
straks gaan we de boterham test doen... ;)
ik neem aan dat ik de boterhammen gewoon ergens neer moet leggen en dan kijken wat er gebeurt??
of moeten ze in een zakje oid???
Door gonny
Hitam schreef: Mogens deed ze in een bakje en liet ze een paar dagen staan bij kamertemperatuur.
OOO, maar IK kan geen bakje vol kwijlen!! ;D
o bah, hoe moet ik dat doen?? een héél klein stukje brood ff weken in mn mond??? :-X
Door Sonja
gonny schreef: OOO, maar IK kan geen bakje vol kwijlen!! ;D
o bah, hoe moet ik dat doen?? een héél klein stukje brood ff weken in mn mond??? :-X
Tja, ik ben ook niet zo kwijlerig, dus ik heb me nog maar niet aan deze test gewaagd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door