roger schreef:Een muisarm!
wat is RSI ?

Moderator: Lizzy
Ink schreef: Sterker nog ... ik heb 1 hond met RSI en 1 met burnout!ja het kan inderdaad de bakker hier maakt het op bestelling,zijn eigen zoontje moet het ook eten,aangezien ik naast hun heb gewoond heb ik dat brood,toen hun zoon daar voor het eerst aan moest te uit en te na mogen bekijken ,betasten en proeven.
Maar glutenvrije bloem bestaat echt! Ze slopen die gluten eruit en hatsjee.
Lizzy schreef: Hoi Chantal, misschien een paar overbodige vragen, maar mag ik vragen hoe deze dierenarts deze diagnose heeft gesteld?Inclusief ei en vis.
En als jouw hond allergisch is voor alle dierlijke eiwitten, is dat dat inclusief ei en vis?
En wat heeft de dierenarts toen verder gezegd? Heeft hij jou naar huis gestuurd met vegetarische brokken? Geen dieet adviezen?
Het spijt me dat ik allemaal vragen stel, maar als ik op Internet zoek naar deze afwijking PLE, dan kom ik allerlei ingewikkelde informatie tegen over hoe deze ziekte wordt gediagnostiseerd. Ze hebben het over bloedtesten en zaken als biopties enzo.
Welke medicijnen krijgt jouw hond nu? En is het de bedoeling dat hij zijn leven lang een vegetarisch dieet moet krijgen? Wat heeft deze dierenarts daar over gezegd?
Groetjes, Lizzy
Hitam schreef: Ok, wat ik denk dat er aan de hand kan zijn:Wauw, interessant zeg! Nu ben ik alleen wel benieuwd hoe je de darmen weer aan het functioneren krijgt.
door slechte voeding raken de darmen geïrriteerd, daardoor sluiten de darmcellen niet helemaal goed aan en ontstaat er een soort ´lekkage`van stoffen die niet in het bloed horen naar binnen. Hierop zal het lichaam reageren met een allergische reactie. Dat lijkt dat een allergie voor iets in de voeding maar feitelijk is de slechte werking van de darmen de oorzaak.
Dit heet een `leaky gut`, lekke darm.
Als je ervoor zorgt dat die darmen weer goed functioneren, is het probleem opgelost en is je hond ineens niet meer allergisch.