Het was mij dus niet duidelijk dat je al hele pagina's vol loopt te beargumenteren omdat andere mensen het misschien wel eens niet zouden vinden kunnen. En ik moet dan echt niet kunnen lezen, want die hele discussie over dieren in de dierentuin honden voeren enz... kan ik dan niet plaatsen hoor....
Maar als mensen er problemen mee hebben, kunnen ze dat toch zelf komen zeggen? Waarom doe jij dat dan?
Laat dan het topic eens gewoon leuk over het voeren gaan ipv er een hele discussie aan te hangen waar je het dan zelf blijkbaar niet mee eens bent. Dat was niet de bedoeling van Jara. Het was gewoon de bedoeling iets leuks te laten zien, want het is hier nog steeds een barfforum en echt niet de eerste keer dat er zoiets voorbij komt...
Ik vind het heel spijtig dat dit dan verpest moet worden en het andere mensen misschien afschrikt om zo'n doodgeboren lam te moeten gaan voeren. Zoiets is net een goede evolutie! (en waarom is al uitvoerig uitgelegd)
Als ik foto's en filmje zie, is het enige verschil met onze kat Tommie die een eendagskuiken eet het feit dat de hond en het lam een groter formaat hebben. Tom smijt zijn kuikens ook eerst flink in het rond om ze dan als volleerde tijger volgens een vaste methode naar binnen te werken.
En mijn kinderen staan er bij, kijken er naar en zijn trots op hun eigen minitijger. Ze constateren dat Tom een vaste volgorde heeft om een kuiken naar binnen te werken (buik, kop en dan de poten) net als een echte tijger of leeuw dat heeft. En ja, ze weten dat een kat een carnivoor is en dus prooidieren eet.
Zowel bij hen (9 en 3 jaar) als bij mij overheerst de verwondering dat dieren die al zo lang gedomesticeerd zijn, toch nog zo dicht bij de natuur staan en "weten" wat ze met hun prooi moeten doen.
Dat kuiken vind ik eerlijk gezegd ethisch minder verantwoord dan het lammetje, dit omdat het kuiken een bijproduct is van de bio-industrie en het lammetje "gewoon" de pech heeft gehad dat het al dood was vóór het überhaupt op de wereld was.
In dit topic wordt fel gediscussieerd, maar het gaat om gevoelens en emotie en die zijn voor iedereen zoals ze zijn en dat moeten we denk ik met zijn allen respecteren.
Ninin
haba schreef:
nee hoor, ik kan er goed tegen, is dagelijkse kost voor me, maar er zijn mensen die niet begrijpen dat andere mensen er wel problemen mee hebben
Dat gaat jou toch niets aan? wat andere mensen denken of begrijpen is niet aan jou om daar conclusies uit te trekken. Ik vind het nog al gezeur waar je mee bezig bent. Dit forum is om normale discussies te voeren. niet om iedereen op zijn woorden af te rekenen en er dan iets tegen overgestelds in je beantwoording te frutselen.
ulla schreef:
Ja dat kan ik begrijpen, maar kan jij begrijpen dat ik het niet acceptabel vind, dat zo,n lammetje naar de destructie gaat.
Dan voer ik zo,n dier liever aan mijn honden, dan is het niet voor niets geboren.
haba schreef:
haba: ik voer mijn katten dus ook hele prooidieren als ratjes, muizen en eendagskuikens, ben ik dan ook moreel onverantwoord bezig qua normen en waarden
nee hoor, een kat jaagt van nature ook op ratjes en muizen,maar we willen toch niet dat een hond op lammetjes gaat jagen??????????
Onzin een hond gaat niet jagen omdat ie iets van zijn baas te eten krijgt dat een dood dier is ook al zit dat in een jas.
Mijn honden krijgen best wel eens lam in jas en dat heeft ze niet tot jagen op schapen, geiten of hun lammetjes gezet hoor. Daar zijn ze niet voor gefokt en dat zit ook niet in hun genen. Bij lammetjes en schapen en geiten staan ze neus aan neus aan elkaar te ruiken. verder niet. Daarna lopen ze gewoon door. eten daar ook geen keutels van overigens.
Ik ben van mening dat Barf een discussieforum is, dat tot doel heeft ons te informeren en te helpen bij het Barf-dieet en er bekendheid aan te geven.
Niet om (voor sommigen) schokkende foto's te plaatsen.
Ik vraag mij af welke educatieve waarde er bestaat voor het laten zien van een dood lammetje naast een hond, die het een minuut later zal gaan verorberen.
Wat is er het nut van, wat wil je ermee laten zien? Om te bewijzen dat lamsvlees lekker en gezond is? Maar dat weten wij ook zonder deze foto's.
Bovendien, als je al van te voren weet, dat je er mensen mee zou kunnen schokken, waarom dan toch deze beelden plaatsen op een site open voor een ieder?
Daar gaat het namelijk om. Dit forum is geen privé-aangelegenheid, maar publiekelijk en dan denk ik dat men rekening heeft te houden met de gevoelens van anderen.
Gr. Annemarie
Er staan al genoeg meningen en uitleg hier in het topic toch? En de titel geeft al een waarschuwing, dus mensen die het niet willen zien, hoeven het ook niet te zien.
Ik ben ook van mening dat barfPLAATS een discussie forum is, en ik vind het juist interessant om te zien, omdat ik het nog niet zou durven geven nu. Juist daarom vind ik het interessant om te zien hoe een hond dat aanpakt.
Precies wat Eelke zegt.
En daarbij vind ik het wel een erg mooi filmpje en ik vind het ook interessant om te zien.
Ik zie dan ook geen verschil in een eendagskuikentje opvoeren of een lammetje..
Annemarie Rijnveld schreef:
Ik ben van mening dat Barf een discussieforum is, dat tot doel heeft ons te informeren en te helpen bij het Barf-dieet en er bekendheid aan te geven.
Ik vraag mij af welke educatieve waarde er bestaat voor het laten zien van een dood lammetje naast een hond, die het een minuut later zal gaan verorberen.
Wat is er het nut van, wat wil je ermee laten zien? Om te bewijzen dat lamsvlees lekker en gezond is? Maar dat weten wij ook zonder deze foto's.
Bovendien, als je al van te voren weet, dat je er mensen mee zou kunnen schokken, waarom dan toch deze beelden plaatsen op een site open voor een ieder?
Daar gaat het namelijk om. Dit forum is geen privé-aangelegenheid, maar publiekelijk en dan denk ik dat men rekening heeft te houden met de gevoelens van anderen.
Gr. Annemarie
Barfplaats is inderdaad een discussieforum, dat heb je goed gezien. En in tegenstelling tot wat jij denkt, is het ook bedoeld om foto's te plaatsen van barfende honden, in al z'n gedaantes. Hebben we nog de beleefdheid om in het topic titel te zetten dat het niet bedoeld is voor mensen die lammetjes zielig vinden. Dus aan jou de keus zo'n topic wel of niet te openen. Maar dit soort foto's en filmpjes plaatsen wij hier inderdaad en dat blijven we doen
Gr. Annemarie
Jara wil gewoon een leuke ervaring delen. Wat is daar nu weer mis mee? Naast de educatieve heeft dit forum ook een sociale functie!
Als jij het niet leuk vind om naar te kijken, moet je dat niet doen. Simpel. Maar je kan toch niemand anders het verbieden omdat jij het niet wil zien?
Beste Annemarie. Barfplaats is het forum van Lizzy (en Leo). Het staat open voor iedereen die er wil lezen of lid wil worden, mits die zich aan de regels houden die Lizzy heeft opgesteld. In die zin is dit forum wel degelijk een prive-zaak, namelijk het prive-eigendom van Lizzy. Of jij van mening bent dat zus of zo of dit of dat op dit forum is op geen enkele manier maatgevend. Maatgevend is wat de eigenaar van dit forum vindt. Wat die vindt kun je hierboven lezen. End of story, end of discussion.
Of mensen al of niet geschokt zijn is hun zaak. Iedereen heeft recht op zijn eigen niveau aan hypocrisie, ik niet uitgezonderd. Maar mijn persoonlijke schok-niveau is niet de maat waarmee bijdragen aan dit forum gemeten worden. En evenmin die van andere leden. Als tegemoetkoming aan mensen die liever hun ogen sluiten staat er boven het bericht vermeld dat het schokkend zou kunnen zijn. Die mensen kunnen dus kiezen of ze willen kijken met het risico op schok of niet kijken. Aangezien dat hun vrije keus is is het ook hun eigen verantwoordelijkheid.
Of en hoeverre "men" rekening heeft te houden met wiens schok-niveau dan ook is de beslissing van de eigenaar van het forum.
ik post niet vaak maar nu dan wel even. wat een hypocriete mensen leven er op deze aardbol zeg. Wel naar de slager gaan voor een dikke biefstuk die via de reguliere slacht is gegaan. ( hoef je al helemaal niet blij mee te zijn) en dan aanstoot nemen dat een lammetje dat dood geboren is als "biefstuk" aan de hond wordt gegeven. Dit lammetje was anders gewoon de destructie ingegaan. wij geven ook geregeld hele prooidieren. Lammeren ( zonder huid en koppie) kalf in onderdelen. als jij vleesbot voert is dat toch ook van een dood beest of zie ik dat nu helemaal verkeerd. Enne de waarschuwing stond bij het topic dat je beter niet kunt kijken als je er niet tegen kunt.
Gr. Annemarie
Er zijn zoveel topics die ik niet doorspit, wel even vluchtig in kijk of het voor mij interessant is.
Als alles alleen maar een educatieve waarde moest hebben dan werd er niet meer zoveel gepost.
Dit vond ik wel boeiend en het schud mensen ook wakker.
Nu gebeurde het in de tuin.
Als je het ziet op Animal Planet of als een kat met een muis speelt, dan is het wel ok
Laatst gewijzigd door Limbabnees op za 25 feb 2012, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb niet alle pagina's gelezen dus misschien val ik in herhaling maar ik vind het prachtig dat Jara dit met ons deelt! Dit is BARF to the max!!
We willen onze honden graag zo natuurlijk mogelijk voeren, gaan daarbij uit van de percentages bot/vlees/orgaan zoals de wolf dat eet maar dan komt er een prooidier voorbij (een wolf eet niet anders dan prooidieren!) en dan ineens zijn er mensen die op hun achterste benen gaan staan!! Ik zie het verschil niet tussen mijn kleine Chinese Naakthond die een ééndagskuiken of een rat opeet en een grote hond als deze die een lam op eet!! De manier van eten is vrijwel identiek, das dan wel weer grappig om te zien.
En wat dan te denken van deze leeuw?
Is dit dan ook zielig, onethisch, respectloos of wat dan ook?? Dit is de natuur zoals die bedoelt is!! Alleen voeren wij onze honden een dode prooi. Maar hoeveel van de mensen die ernstig protesteren hebben thuis een kat die buiten wel eens een levend vogeltje vangt? Dat vogeltje lijdt pijn (waarschijnlijk niet zo lang), voordat de kat hem op eet of alleen maar netjes op de deurmat legt, dit lammetje heeft zelfs niet geleden!!
Ik heb al jaren en jaren cavia's en ook meerdere nestjes per jaar gefokt. De laatste jaren geen beertjes meer gehouden, alleen zeugjes. Nu heb ik sinds kort weer 2 beertjes en wat jonge zeugjes bij mijn roedeltje en die zeugjes mogen deze zomer gedekt worden. Voorheen verdwenen doodgeboren cavia's in de groene container (ik voerde mijn toenmalige hond brokken) maar als er in de toekomst doodgeboren jongen bij zitten dan denk ik toch echt dat ik die aan mijn hondjes voer. Waarom wel een rat, eendagskuiken of hele kwartel maar niet dat caviaatje?? Bij Gelukkig Dier kan ik ook cavia's als prooidier bestellen, ze zijn te groot dus zodoende krijgt Eddie rat (Tico lust geen rat). Vroeger heb ik ook een tamme rat als huisdier gehad maar toch zie ik er geen probleem in om rat te voeren. Misschien komt het omdat ik vroeger in Dierenpark Emmen in de dieetkeuken heb gewerkt, ben toen al aan heel wat gewend geraakt op voedingsgebied!
Tegen Jara zou ik willen zeggen: bedankt voor het delen en vooral doooooorgaan!!
Ik heb genoten van je filmpjes!
Prachtig om te zien, en als ik honden zou hebben die dieren in de vacht willen eten, dan zou ik zoiets dus ook voeren.
Het zou zo zonde zijn om zo'n lam in de destructie te laten verdwijnen, en dan vervolgens lam te voeren dat speciaal geslacht is.
Nee hoor, ga zo door!