Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Ik zie nogal wat tegenstrijdige beschrijvingen van het gebied waar hartworm voor zou komen.
Wij zijn van plan om een vakantiehuis in Istrië (Noord-Kroatië) te kopen en dan is het de bedoeling om daar meerdere keren per jaar met de honden naar toe te gaan. Ik vraag me nu af of ik de honden met stronghold moet behandelen of niet en zo ja, moet dat dan het gehele jaar door (het is daar 's winters gewoon koud, is er dan ook risisco op hartwormbesmetting?) of doe ik dat alleen in de warmere perioden?
Ik neem liever geen risico op besmetting, maar gebruik ook het liefst niet meer rotzooi dan nodig is.
Door Hitam
Volgens mij komt hartworm is alle zuidelijke Europese landen voor. Het wordt overgbracht door muggen, dus als de winter zo koud is dat er geen muggen zijn, hoef je ook niet bang te zijn voor hartworm.
Door Sonja
Dan zal ik ze alleen in de warmere perioden behandelen. Toen ik er in november was heb ik ook al geen mug meer gezien. En als er muggen zijn weet ik dat altijd direct want mugjes zijn dol op mij. >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door