Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door luka en kira
Ach... wat verdrietig...  :'(  :'(  :'(
Liefde betekent soms ook loslaten en verder lijden besparen.
En vanuit liefde neem je deze moeilijke beslissing. Respect daarvoor.
Nu nog intens genieten van de momenten samen en 'goed' afscheid nemen.
Heel veel sterkte voor nu, voor morgen en daarna...  :-*
:bigarmhug:  :bigarmhug:  :bigarmhug:
Laatst gewijzigd door luka en kira op di 14 feb 2012, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cor
ik weet wat je voelt, heb mijn kat 2weken geleden in moeten laten slapen.hij was 9,8 jaar jong.
mis hem ook heel erg. ik heb ook gewacht met een beslissing nemen, ik heb me eigen wel afgevraagd doe je het voor de kat of voor je eigen om het maar uit te stellen. ik had eerder een beslissing moeten nemen, dan was er voor hem veel leed bespaart gebleven.
maar ik wens je veel sterkte toe.

cor
Door Martine-Tom
Ok ongelofelijk maar waar, hij is er nog!
Dit was Youp zaterdag, voor zijn laatste 2 hypo's:
Afbeelding

En dit was Youp gister:
Afbeelding

Zie dat verschil in  vacht!!
Nouja, smorgens had hij ineens een hele lage bloedsuikerspiegel voor zijn doen (13.8) en toen schrok ik al een beetje dat ik mss te snel was geweest.
Hij zat nu sinds zondag zonder insuline...dus de hele dag goed opgelet en echt met het uur knapte hij op...steeds wat alerter, spelen, mauwen, eten als een dijkwerker...
Tegen 17 uur raakte ik in paniek...de da zou zo komen, afbellen?

Nee toch maar laten komen, in anderhalve week heeft hij 5 keer een hypo gehad dus nakijken moest toch vond ik.
Da kwam om half 6 en ik heb haar bovenstaande foto's laten zien, en ook zij schrok ervan, ze had mijn verhaal zondag gehoord en was ook voorbereid op het laten gaan van Youp, maar nu..?

Nouja ze is hier meer dan een halfuur geweest en de uitslag is...Youp is allergisch voor Lantus  :o Bij katten is er nog niks van beschreven maar bij mensen wel, er zit een eiwit als hulpstof in en Youp heeft een eiwitallergie die zich hetzelfde uit als wat hij nu liet zien.
Nu hij 5 dagen insuline vrij is is het gewoon een andere kat, het is echt niet te geloven.

Enige nadeel is dat hij natuurlijk wel diabetes blijft houden, lantus is geen optie en de enige andere officiele insuline voor dieren (caninsulin) eigenlijk ook niet (hele lange uitleg, neem voor nu maar even gewoon aan dat dat zo is  :biggrin2:).
Dus hebben we wel een probleem. Vanmorgen zijn we even naar de praktijk gegaan en is er bloed afgenomen om te zien of de pancreatitis nog onder controle is en of er mogelijk een andere ontsteking speelt ergens want dat kan ook hogere waardes verklaren.

En eigenlijk komt het er nu op neer dat we hem voorlopig, zeker zolang hij zich gewoon goed voelt niet behandelen voor de DM en alleen voor de EPI.
De DM houd ik in de gaten door 1 of 2 keer per dag te testen zodat ik het zie als hij toch eens uit de bocht vliegt.
En verder de testen even afwachten.
"
Maar voor nu heb ik mijn lieve levenslustige brutale kat weer terug  :-*
Door Martine-Tom
Ik hoop het ook  :)
Het is nu nog even de testen afwachten of er een ontsteking zit en verder is het gewoon eigenlijk kijken hoe het gaat en zodra hij teveel last van zijn DM krijgt zien wat we dan nog kunnen doen, weinig denk ik  ;)
Door Martine-Tom
Het "grappige" was wel dat ze me zondag gesproken had nadat Youp zijn 4e hypo van die week gehad had, toen was hij compleet van de wereld en apatisch, wat ik dus meldde.
Ze dacht dat hij nu dus ook zo rustig zou zijn...het 1e wat hij deed toen hij haar zag was blazen en zijn poot uitslaan  ;D
Door Martine-Tom
Idd het is echt een wonder, ik stond zondag op het punt tegen de da te zeggen dat ze maar gelijk moest komen maar ze overtuigde me dat ik tijd nodig had om afscheid te nemen, oorspronkelijk zou ik voor dinsdag afspreken maar dat werd dus woensdag...dinsdag was hij nog zo slecht dat ik hem had laten inslapen en ineens de dag erna...

Het is echt ongelofelijk!
En stom genoeg zijn waardes blijven flink stabiel!
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door