Ingrid
Moderator: Lizzy
Angelique schreef: Ik zie er ook geen lol in. Hier heeft de teef de laatste keer alleen KVV met BRAF gehad en ze had melk genoeg.euch Lique, wat is Braf? ik ken wel Brev, dat staat voor Biologisch Raw en Veel
sylvia schreef: Ik heb het mijn pups ook nooit gegeven , ik zie niet wat de toegevoegde waarde is voor een pup om melk met graan te krijgen.Ik geef het, omdat wijlen Bertus (oprichter BiBi) er een heel groot voorstander van was ..........
Karin & Pyrs schreef: Ik geef het, omdat wijlen Bertus (oprichter BiBi) er een heel groot voorstander van was ..........Lammerenmelk voor puppen is volgens mij een gewoonte die van oudsher geld, ik zie werkelijk nergens het nut om pups melk met graan te geven, als je bedenkt dat een pup van nature hooguit de eerste weken bij de moeder zoogt en daarna echt niet tot 6 maanden aan een koeienuier gaat hangen met een hapje rijst erbij ontgaat me ook de logica om buiten de kvv lammerenpap te geven. Om aan te zetten hebben mijn pups het ook nooit nodig gehad op de moedermelk en kvv waren ze altijd al vet zat en dan nog zou ik ze eerder vetter vlees geven dan graan om aan te zetten.
Als extra maaltijd, buiten de Carnibest om ......
Met name voor de samenstelling van de lammerenmelk, volgens hem was dat heel erg goed voor de opgroei van de puppen ..........
Volgens mij wel tot ca. 6 maanden, maar dat weet ik niet zeker meer .....
Om het iets aan te dikken wordt er rijstebloem aan toegevoegd ....
Volgens mij moet Paul daar ook wel vanaf weten ...
MAAR, wat anders ..........
Wat ik nu NIET snap is .................
NU wordt de rijst "ineens" weer als een negatief GRAAN gezien, terwijl, als een hond problemen heeft, worden er VersVlees-varianten Lam&Rijst aangeraden .....![]()
![]()
Karin & Pyrs schreef: Ik heb gezocht of ik nog iets van Bertus kon vinden, maar helaas ....ja dat je het blijft geven is jouw eigen keus alleen lees ik nog niets waar uit blijkt wat dan het goeie van die lammerenpap is buiten het feit dat het gegeven wordt omdat het nu eenmaal altijd gegeven werd.Mijn puppen hebben altijd vanaf 4 weken gewoon vlees gekregen en hebben daar nooit een probleem mee gehad dat ze het niet konden eten. Ik heb ook nog nooit in de natuur pups zien wennen aan vlees door toevoegen van lammerenpap ???
Ik heb wel een stukje van "Kendal" gevonden, maar daar staat het waarom ook niet bij .....
Misschien, dat Ordell er nog iets van weet, want die zat toen ook op dat board ........
De beste manier van 'spenen'( dat is de term voor het leren zelfstandig eten) is langzaan wennen laten aan lamerenmelk ( voor opgroeiende pups een zeer goede voeding) met nutrix ( is op basis van rijstebloem dus zonder gluten)wanneer de puppen dat goed zelf eten dan voegen we daar fijn vlees bij ( vlees heeft voldoende vocht in zich dus extra water zullen de puppen haast niet tot zich nemen dit is dus niet ng of vreemd!)langzaamaan maken we een vleesmaaltijd en een aparte pap maaltijd totdat de pups bij het weggaan 1 pap maaltijd en drie gevarierde vleesmaaltijden krijgen.
IK blijf het mijn puppen dus wel geven