Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Helen
Lizzy schreef: Ik denk dat vooral de dosering belangrijk is. Dit is wat Whole Dog Journal voor doseringen voorschrijft:

Daily dosages glucosamine:

• Dogs 5-20 pounds: 250-500 mg
• Dogs 20-45 pounds: 500 mg
• Dogs 45-90 pounds: 1,000 mg
• Dogs more than 90 pounds: 1,500 mg

Use chondroitin supplements in the following daily dosages:

• Dogs less than 80 pounds: 900 mg
• Dogs more than 80 pounds: 1,800 mg
Het is vrij lastig denk ik om dat zo nauwkeurig aan te houden aangezien de meeste gluco-chondro pillen resp. 750-250 mg zijn....
Door Truus
Lizzy schreef: Ik denk dat vooral de dosering belangrijk is. Dit is wat Whole Dog Journal voor doseringen voorschrijft:

Daily dosages glucosamine:

• Dogs 5-20 pounds: 250-500 mg
• Dogs 20-45 pounds: 500 mg
• Dogs 45-90 pounds: 1,000 mg
• Dogs more than 90 pounds: 1,500 mg

Use chondroitin supplements in the following daily dosages:

• Dogs less than 80 pounds: 900 mg
• Dogs more than 80 pounds: 1,800 mg
1 pil bevat 750 mg dus dat is teveel voor een hondje van 12 kilo.
Dan zou ik er een stukje af moeten halen ofzo.
Eens even kijken dan ::)
Door Truus
Helen schreef: O, Truus, wurmpje was lief bedoeld :P
Dat snap ik Helen ;D Zeg naar wurm want eigenlijk is hij aan de dikke kant! ;)
Laatst gewijzigd door Truus op wo 15 dec 2004, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Helen schreef: Het is vrij lastig denk ik om dat zo nauwkeurig aan te houden aangezien de meeste gluco-chondro pillen resp. 750-250 mg zijn....
Nou, ik denk niet dat het op de gram nauwkeurig hoeft. Maar heel veel merken bevatten dus verschillende hoeveelheden. Ik heb hier ook pillen staan waar 500 mg in zit.

En in het geval van Timo is 1 pil van 750 gram dus inderdaad wat veel. Je kunt de tablet nu door de helft knippen of platstampen en de helft (of iets meer) geven.
Door Truus
Lizzy schreef: Nou, ik denk niet dat het op de gram nauwkeurig hoeft. Maar heel veel merken bevatten dus verschillende hoeveelheden. Ik heb hier ook pillen staan waar 500 mg in zit.

En in het geval van Timo is 1 pil van 750 gram dus inderdaad wat veel. Je kunt de tablet nu door de helft knippen of platstampen en de helft (of iets meer) geven.
Dat doe ik ;) bedankt!
Door zurca
Ik zit dit eens allemaal te lezen en bedenk mij wat; zou dit ook wat zijn voor m'n oude kat van 18 jaar? Zij is ook behoorlijk stram en stijf vooral als ze lang heeft liggen slapen, en dat doet ze vaak ;) Maar hoeveel kan je een kat dan geven? Ik bedoel als Timo van 12 kilo aan 1 tablet al te veel heeft, wat moet je dan met een kat van nog geen 5 kilo?
Door Angelique
zurca schreef: Ik zit dit eens allemaal te lezen en bedenk mij wat; zou dit ook wat zijn voor m'n oude kat van 18 jaar? Zij is ook behoorlijk stram en stijf vooral als ze lang heeft liggen slapen, en dat doet ze vaak ;) Maar hoeveel kan je een kat dan geven? Ik bedoel als Timo van 12 kilo aan 1 tablet al te veel heeft, wat moet je dan met een kat van nog geen 5 kilo?
Wij krijgen binnenkort wel een middel binnen die speciaal is voor gewrichtsklachten bij katten. Het glucosaminegehalte daarvan is 100mg per tablet.
Door 202spots
Toen ik vorige week met Tor bij de DA was,raade hij aan om glucosamine te gaan geven, niet wat hij verkoopt maar gewoon 't merk wat ik in de groothandel kan kopen (voor veel minder dan hij verkoopt)
Op de pot staat voor mensen 2 x daags en volgens de DA moet ik Tor 1 capsule per dag geven.
Er zit 1500 mg Glucosamine en 1200 mg Chondroitin in 1 capsule.
Volgen the WDJ zou Tor 1000 mg mogen hebben,maar als mijn DA het aan raad om 1500mg aan Tor te geven,dan denk ik dat het ook niet erg is om Timo 750 mg te geven inplaats van 500mg.
JMO
Door zurca
Angelique schreef: Wij krijgen binnenkort wel een middel binnen die speciaal is voor gewrichtsklachten bij katten. Het glucosaminegehalte daarvan is 100mg per tablet.
Zou je me een sentje willen geven als dat te bestellen is?! ;)
Door 202spots
Lizzy schreef: Hi Dory, mag ik vragen waarom de DA jou heeft aan geraden om Glucosamine te gaan geven aan Tor?
Toen Tor bij ons kwam,toen had ie al last van 'n stijve heup,liep met 'n stijf poot te hinkelen wanneer ie wakker werd,en ook wanneer ie te veel en te hard had gehold.
Hij is in de bijna 6 jr dat hij bij ons is 't eigenlijk alleen maar verbeterd,maar de DA zag dat hij af en toe toch 'n beetje stijf doet met ze ene achterpoot, en vermoed dat ie toch iets van HD heeft,en daarom rade hij aan dat ik Glucosamine gaat geven.

Ik geloof niet dat Tor er echt pijn aan heeft hoor,na 't slapen moet ie wel altijd eerst effe uitrekken en dan 'n stap of 3-4 hinkelen met z'n stijve poot,en dan "zit" alles weer lekker denk ik.
En hij holt ,rent en vliegt alsof hij nergens last van heeft.. :-\
Door 202spots
Lizzy schreef: Oh joh, wist ik niet, dat de DA dat vermoeden had. Heb je het idee dat de glucosamine hem helpt?
Het "huppeltje"met achterpoot,is eigenlijk alleen maar beter geworden sinds hij bij ons is...maar hij heeft ook secondary arthritis in z'n ene voorpoot (gebroken teenbotjes aan elkaar gegroeid omdat er niks aan gedaan was) en kan "z'n enkel" niet buigen.Dat is trouwens ook niet erger geworden.
Ik ben van de week pas begonnen met de gluc/cond...dus ik weet niet of het zal helpen.
Maar ik ben er van overtuigd dat hij nergens pijn heeft hoor,anders zou die toch wel is 'n keer rustiger aan gaan doen ???
Door mirjan
Hoi ik heb dit alles eens zitten lezen. Ik weet dat glucosamine helpt voor het vocht tussen de gewrichten op peil te krijgen maar helpt dit ook voor een "droge" peesschede. en glucosamine is toch ook in poedervorm te krijgen. En wat is chrondoitrin en wat doet het
Laatst gewijzigd door mirjan op zo 26 dec 2004, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door