Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
Karin & Pyrs schreef: Bedankt !!!
Ik denk, dat het dan die Mercurius vivus D6 zal zijn.
Ben benieuwd of zij nog iets anders zeggen/weten ........
Hahahahah Sorry karin ... Kan je morgen antwoord geven... Had net mn vriendin aan de telefoon ( die werkt in de kliniek ) en die was het in de drukte vergeten en nu was ze thuis .. hahahaha... dus het word morgen ;) ;D.
Door K@rin
Lizzy schreef: Methylsulfonymethaan wordt meestal afgekort met MSM. dit is een organische zwavelverbinding. Hoge concentraties komen normaal gesproken voor in botten en gewrichten. Het wordt o.a. gebruikt voor de vorming van het bindweefsel- eiwit collageen dat onder meer in gewrichtskraakbeen aanwezig is.
Nou, dan krijgt ie dat al ;)
Want sinds een week of 3 geef ik hem de Glucosamine-Chondroitine-MSM tabletten (halve per dag) van de Hema.
Door Eidos
Ja ik weet eindelijk hoe het heet ;D.

Dit mailtje kreeg ik net.

het homeopathische middel tegen groeipijn is Calcium Phosphoricum D30, 1 x dgs 2 korrels. Het is een middel voor een hond die wat slap es en te snel groeit.

Hopelijk hebben jullie ( of beter gezegt de honden ) er wat aan :D.
Door Lizzy
Eidos schreef: Ja ik weet eindelijk hoe het heet ;D.

Dit mailtje kreeg ik net.

het homeopathische middel tegen groeipijn is Calcium Phosphoricum D30, 1 x dgs 2 korrels. Het is een middel voor een hond die wat slap es en te snel groeit.

Hopelijk hebben jullie ( of beter gezegt de honden ) er wat aan :D.
Dat is een beetje het probleem met homeopathie..... Calcium Ph is inderdaad een middel dat heel goed past bij een hond die te snel in de hoogte groeit. Het beeld is dat het een slungel van een hond is, slank, hoog op de potenen met slappe gewrichten.

Dit middel kan wel bij Eidos hebben gepast maar hoeft niet per definitie bij Arak te gelden. Dus als dit beeld niet aan hem voldoet, dan past dit middel mogelijk ook niet bij hem.....
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 14 dec 2004, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
Hihihi ja een lange slanke slungel is het nog steeds wel ;).. En ik snap dat dit middel niet op elke hond van toepassing is, ik zet het er ook alleen neer zodat ze kunnen kijken of dit eventueel op hun hond van toepassing is ;) :D.

(ps: en ik vond het wel leuk dat ik nou ook eindelijk eens een keer wat zinnigs kon plaatsen :P ;D ;) )
Door Lizzy
Eidos schreef: Hihihi ja een lange slanke slungel is het nog steeds wel ;).. En ik snap dat dit middel niet op elke hond van toepassing is, ik zet het er ook alleen neer zodat ze kunnen kijken of dit eventueel op hun hond van toepassing is ;) :D.

(ps: en ik vond het wel leuk dat ik nou ook eindelijk eens een keer wat zinnigs kon plaatsen :P ;D ;) )
Zeur niet, jij plaatst altijd alleen maar zinnige dingen!

;D

Als dit ook bij Arak past, dan is het absoluut de moeite waard hoor Barbara! Maar ik dacht "ik zal het toch ff voor de zekerheid zeggen, dat dit geen algemeen middel is".
Door Eidos
Lizzy schreef: Zeur niet, jij plaatst altijd alleen maar zinnige dingen!

;D

Als dit ook bij Arak past, dan is het absoluut de moeite waard hoor Barbara! Maar ik dacht "ik zal het toch ff voor de zekerheid zeggen, dat dit geen algemeen middel is".
Hahhahahahahah Was het maar zo Lizzy ... ;).

Ja ik vond het zelf ook een goed middel.. Het heeft eidos echt goed geholpen in ieder geval.. Maar dat is altijd de vraag met homeopathie natuurlijk.. Wat voor de een werkt helpt een ander niet... Ze kunnen in ieder geval altijd even naar de kliniek bellen op het telefonisch spreekuur met vragen ( stond ook nog in de mail ;) ).. Maar ik hoor het wel als iemand daar behoefte aan heeft en het nummer hebben wil :D.
Door K@rin
Bedankt !!
Ik zal inderdaad eens navragen wat voor Arak het beste is ...........
Ik heb echter ook nog geen adres gevonden waar ik de Mercurieus kan bestellen ........
Door Eidos
Graag gedaan ;)..

Ik heb geen idee of Kortenoord ook mercurieus heeft... Maar misschien zou je het eens aan Angelique moeten vragen.. Wie weet heeft zij het of weet zij waar je het eventueel kan bestellen.
Door Nitus
Karin & Pyrs schreef: Bedankt !!
Ik zal inderdaad eens navragen wat voor Arak het beste is ...........
Ik heb echter ook nog geen adres gevonden waar ik de Mercurieus kan bestellen ........
Dit middel wordt ook door VSM gemaakt, volgens mij kun je dit dan zo bij verschillende natuur/gezondheidswinkels bestellen. Ik bestel aparte dingen altijd bij Binorm, die zitten in de Turfstraat in Zutphen, en ze leveren ook best wel snel. ALs je het tel. nr wilt hebben kan ik dat wel even voor je opzoeken.
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 15 dec 2004, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Je kunt dit middel waarschijnlijk niet zo maar in een winkel kopen maar de apotheek kan het bestellen hoor. Gewoon bij VSM. Is het binnen 1 a 2 werkdagen binnen.

Je besteld dan: Mercurius vivus D6 van VSM in druppel, korrel of tabletvorm. Net wat jij handig vindt. Ik vind zelf tabletten het handigst. Die plet ik dan tussen twee eetlepels en het poeder kiep ik dan naar binnen (bekkie gauw dichtdoen --> klaar!).
Door Nitus
Oeps foutje gemaakt door mij :-[ (ipv kopen had ik bestellen moeten schrijven). Want idd zoals Lizzy al zegt, de meeste winkels hebben dit niet op voorraad. Ik heb m'n berichtje net even veranderd ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door