Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door De Geijsjes
Borke schreef: Geprobeerd en ik vond het bleh...
Nou had ik geen witlof en heb paksoi en eikebladsla gebruikt en dat was het niet.
Snel aangevuld met ananas en banaan en dan krijg je alles lekker.

Alleen de ananaskern is wel erg hard en dan moet je er echt heel fijngemalen mix als voor de hond van maken en ik heb het liever wat grover.
O maar je hebt andere ingredienten gebruikt  ;D ;D ;D Met witlof is het lekker  ;) ;D 
Wat vond je er niet lekker aan?

Als je biologische witlof neemt, die is heel zacht qua smaak en niet bitter zoals de gewone witlof! Daarom laat ik
bij de bio witlof het stronkje er ook in zitten.
Door Borke
De Geijsjes schreef: O maar je hebt andere ingredienten gebruikt  ;D ;D ;D Met witlof is het lekker  ;) ;D 
Wat vond je er niet lekker aan?
Lastig te analyseren wat, ik proefde heel erg groente, terwijl dat er verhoudingsgewijs niet zoveel in zat.
Tot nog toe gebruikte ik steeds als groente andijve of spinazie en dat proef je eigenlijk niet.
Door Dreetje
Borke schreef: Lastig te analyseren wat, ik proefde heel erg groente, terwijl dat er verhoudingsgewijs niet zoveel in zat.
Tot nog toe gebruikte ik steeds als groente andijve of spinazie en dat proef je eigenlijk niet.
Ik proefde niet echt de witlof, meer de sinaasappel.
Nu had ik er ook maar 2 stronkjes witlof in in plaats van 3 :)
Door Mevroi Kruim
Ik vond witlof ook best meevallen.
Gisteren had ik een smoezie (door de zonen apenkots genoemd  >:() met gemengde slaai, veldsla, beetje spinazie, wortel, peer met schil, banaan, kiwi en sinaasappel, en een klein scheutje appeldiksap. Was heel erg lekker, al was de slaai en de wortel niet helemaal tot pulp gedraaid. Heer K heeft met een vies gezicht een slok genomen en toen de helft opgedronken  :D
Door EllenL
ik lees hier soms dat mensen goji bessen door de smoothie doen, zijn dat dan verse, bevroren of gedroogde? En wat voor superfoods doen jullie nog meer door je smoothie (of door andere dingen?), en welk merk is dan goed??
Door Martine-Tom
Saille schreef: ik lees hier soms dat mensen goji bessen door de smoothie doen, zijn dat dan verse, bevroren of gedroogde? En wat voor superfoods doen jullie nog meer door je smoothie (of door andere dingen?), en welk merk is dan goed??
Ik koop ze bij de bio-super en ze zijn gedroogd, soort krenten maar dan rood.
Ik heb nu ook barberries gekocht gewoon bij de Turk, die vind ik lekkerder dan de goji, ik gooi ze er beide in  ;)

Ik vond dit wel een handige site ter orientatie wat er allemaal is en wat ik wel en niet zou willen proberen  :)
http://www.superfoodstore.nl/
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op zo 29 jan 2012, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
Er was toch iets met de kern van annanas waar je buikpijn oid van kon krijgen?
Zo ja, dan weet ik wat ik vannacht mankeerde...goeie god wat was ik beroerd vannacht.
Bedacht gelukkig optijd dat ik Okugest in huis had en dat hielp wel maar buikpijn, rommelbuik, misselijk en een hele droge mond.
Nu is het wel wat gezakt gelukkig!
Door pearlsofpassion
Oh, doet er mij aan denken.

Ik heb nog een vraagje.  Weet er iemand hoeveel dierlijke producten je minimum zou moeten eten om in je vit B12 behoefte te voorzien? Ik wil namelijk wel dierlijke producten minderen, maar ik wil niet aan de gang met vitaminenpilletjes slikken.  Maar hoeveel vlees of ei zou je dan moeten eten per week? Minimaal? Dan kan ik het tot een minimum beperken. 
En zit het in melk ook? Kaas? Zijn er nog zaken waar die in zit?

Weet iemand dat misschien?
Door EllenL
Het schijnt ook in bijenpollen te zitten, maar hoe veel en hoe, maar dat kan je dus ook door je smoothie heen doen (heb ik een keer ergens gelezen of gezien...)
Hoeveel precies, pfff, geen idee, ik denk dat het niet heel moeilijk te vinden is via google...
Door EllenL
door een smoothie proef je er weinig van  :biggrin2:

en in zuivel zit trouwens ook vitamine b12. En ik heb ergens gelezen toen ik zelf bijna geen dierlijke zaken at dat de toegevoegde vitamine B aan veel vegaburgers enzo een niet opneembare vorm is voor ons, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Maar als je vegetarisch eet met daarbij wel zuivel en eieren krijg je normaal gesproken wel voldoende vitamine b12 binnen
Door tieneke
Saille schreef: door een smoothie proef je er weinig van  :biggrin2:

en in zuivel zit trouwens ook vitamine b12. En ik heb ergens gelezen toen ik zelf bijna geen dierlijke zaken at dat de toegevoegde vitamine B aan veel vegaburgers enzo een niet opneembare vorm is voor ons, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Maar als je vegetarisch eet met daarbij wel zuivel en eieren krijg je normaal gesproken wel voldoende vitamine b12 binnen
Was het maar zo eenvoudig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door