Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nathascha
:'( :'( :'( het is VEEL erger dan we dachten.
Buffy heeft aan beide kanten. ( rechts nog erger als links) heel veel artrose. Haar knieschijf is 2 keer de lengte die het zou moeten zijn bij een normale kat. Rechts zit ook nog een heel brok afgebroken kalk.  :'( Ze heeft dit in elk geval niet van de laatste weken. Maar dus al veel langer. Maar gewoon NOOIT pijn getoont. ongeloofelijk wat is dit beesje hard voor zichzelf.

Ik moet haar nu 2 volle weken, vol metacam geven. En de 3e week een halve dosering. Dit om het vocht uit haar knieen te krijgen.
Daarnaast moet ik speciale br*kken van de DA gaan voeren.... >:( >:( >:( wat ik dus niet gaat doen. Maar ik zal haar meer glucosemine moeten geven en meer Omega 3. heeft iemand tips qua voeding, wat ik moet gaan toevoegen??

Na 3 weken ga ik weer bij de DA voor controle. Buffy moet nu rust houden. Als blijkt dat het vocht uit haar knieen is en dat ze opzich prima kan lopen zonder veel/geen pijn. En dit vol te houden is met een rustiger leven en aangepaste voeding. Dan kan ze nog een tijdje hier op aarde blijven.

Operatie kan. Maar resultaat en zin is echt totaal niet in te schatten. Ze heeft al veelste veel artrose  :-X Echt die knieen...tjemig wat moet dat pijn doen  :'( :'(

ik jank erom. :'(
Door Limpy
Auw, daar wordt je idd niet blij van en buffy ook niet.
Katten kunnen idd zulke bikkels zijn - Limpy liet ook heel lang nix merken van zn arthrose.
Qua ondersteunende middelen krijgt hij doils visolie en phytonics joint comp en qua voeding lees ik ook even mee.
(ik geef hem nix speciaals hiervoor, hij barft gewoon met de rest mee)
En die brok...als dat hills joint was: die heeft limp een maand gehad en zijn heul vies zegt hij.
Ow, hij vindt Ttouch wel lekker als zn knie weer eens vast schiet of als alles weer eens echt zeer doet.
Door Nathascha
ok, dus jou Limpy leeft eigelijk ook best 'lang en gelukkig' zonder operatie??

Die visolie ga ik idd bestellen.
Ik ben ook van plan om het gehalte verse vis iets op te hogen in het menu. Zalmsnippers, haring, sardines enzo. Heel af en toe tonijn. Nu krijgen ze niet zo vaak vis. Maar dat zal ik dus wel veranderen. Verder zou ik het ook niet weten.

Ze meot van de DA zowiezo meer omega 3 vetzuren krijgen. Nu vertelde ik haar dat de katten vooral ook veel wild kregen, gans, haas hert ed. En dat daar ook al meer in zit als in die bio industrie. Was niet waar volgens haar. Ze vond het ook neit zo leuk dat ik de vulmiddel in de RC brokken 'troep'noemde  ;D Maar ze gaat nu wel de voedingswaarde schema's van wild nakijken. of daar idd meer voedingswaarde inzit... ::) ben benieuwd of ik daar nog reactie op krijg  ::) ze zijn nl sinds kort in zee met RC  :-X
Door Limpy
Over ± 2 mnd wordt hij 18, dus ja. Het laatste jaar wordt het wel steeds wat erger, maar ja - hij is natuurlijk wel een stuk ouder dan Buffy en heeft maar 1 achterpoot.
Echt wild als haas en fazant krijg ik er helaas niet in hier, vette vis krijgen ze wel wekelijks of anders die visolie.
De reguliere da-voor-noodgevallen-hier-bijna-om-de-hoek heeft er gelukkig mee leren leven dat mn katsels vers eten en begint niet eens meer over brokjes of blik.
(voor limp kom ik overigens alleen maar af en toe bij een holistische da die blij is dat hij vers eet)
Door *Flip*
Nathascha schreef: ok, dus jou Limpy leeft eigelijk ook best 'lang en gelukkig' zonder operatie??

Die visolie ga ik idd bestellen.
Ik ben ook van plan om het gehalte verse vis iets op te hogen in het menu. Zalmsnippers, haring, sardines enzo. Heel af en toe tonijn. Nu krijgen ze niet zo vaak vis. Maar dat zal ik dus wel veranderen. Verder zou ik het ook niet weten.

Ze meot van de DA zowiezo meer omega 3 vetzuren krijgen. Nu vertelde ik haar dat de katten vooral ook veel wild kregen, gans, haas hert ed. En dat daar ook al meer in zit als in die bio industrie. Was niet waar volgens haar. Ze vond het ook neit zo leuk dat ik de vulmiddel in de RC brokken 'troep'noemde  ;D Maar ze gaat nu wel de voedingswaarde schema's van wild nakijken. of daar idd meer voedingswaarde inzit... ::) ben benieuwd of ik daar nog reactie op krijg  ::) ze zijn nl sinds kort in zee met RC  :-X

Ik dacht dat toch ook wel zeker te weten. Heb eens een biologisch programma gezien waarin de vertelde dat de verhoudingen omega 3:6  bij een rund op gegroeid op gras/hooi al veel meer richting normaal gaan.

Benieuwd wat de reactie is!
Door pearlsofpassion
Als je echt nog wat wil weten, zou ik het eens persoonlijk aan Lizzy vragen.
Als je weet wat ze meer moet binnen hebben, kan zij je waarschijnlijk wel vertellen waar dat in zit.
Door Nathascha
Het gaat niet goed met Buffy  :(
De metacam lijkt niet aan te slaan. Of ben ik n ongeduldig?? Dat spul moet toch gelijk pijnstillend zijn??
Ze loopt mank. En het word elke dag erger. Ze vecht er ook niet meer tegen, dat ze binnen moet blijven. Ze lijkt de puf er niet voor te hebben. Ze eet nog wel goed. Maar gaat dan direct naar boven om weer te slapen.
Als ze beneden blijft, stur ik haar vaak naar boven. Ze haalt uit naar alles wat langsloopt. Ook naar de kinderen. Bffy heeft dit nog nooit gedaan. Ze stikt van de pijn  :'(

Morgen ga ik de DA bellen. De fokker van Mira ( onze nieuwe MC) vertelde mij dat de metacam bij 1 van haar peozen ook eens niet wilde werken. Zij heeft toen een andere pijnstiller gebruikt. En die hielp wel. Nu hoop ik dat we dit voor Buffy ook kunnen doen. Zoveel pijn al ze nu heeft is ook niet leuk. :'(
Door Limpy
Normaliter hoort metacam idd wel binnen een uur of zo te gaan werken.
Zou dan ook da bellen voor andere pijnbestrijding.
Klinkt idd alsof ze best pijn heeft, arme buffy. Je zou er bijna moedeloos van worden  :-\
Door flin
volgens mij (wat ik begreep) werkt t met een injectie redelijk vlotjes,
en daarna moet t op n bepaald niveau gehouden worden, ,
t zou zo'n 24 u moeten werken

@Natascha; is de dosering zeker weten goed?

sterkte!
Door Nathascha
Ze heeft nooit een injectie gehad. Waarom weet ik eigelijk niet.
Nu is de vloeibare katten metacam ingedeeld op kg lichaamsgewicht. Ds ze krijgt de volle hoeveelheid voor 3,5kg die ze weegt.

Ik wil andere pijnbestrijding. Als dit binnen een paar uur moet werken, dan werkt het voor haar dus niet  :-\
Door Limpy
Heeft ze de 1e dag ook dubbele start-dosis gehad?

Op mn vorige werk maar een heel enkele keer meegemaakt dat metacam niet werkte, meestal zag je na ruim een uur al verlichting bij de dieren die het hadden gekregen zelfs als die zo dom waren geweest een stukje teen af te laten bijten of andere grote wonden.
Door Nathascha
Nee dat heeft ze niet.
Eigelijk raar. Want voordat we Alice gingen opereren deden ze dat wel. En dan na 24 uur moest ik verder gaan om zelf de metacam te geven. Nu was dit niet zo. Gek. Ik zal het zo eens vragen waarom ze dit niet gedaan hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door