Wat goed dat hij fysiotherapie en massages krijgt!!!
De Cetyl M zou ik niet nog bij de andere supplementen geven. Je geeft al genoeg.
Heb wel goede ervaringen met Cetyl M. (bij arhtrose klachten)
Beterschap met het manneke!

Moderator: Lizzy
Yuka 2004 schreef: Besteld! Bedankt voor de tip! Ik denk dat het zo ook wel genoeg is.Je kunt het wel doen op jouw manier en dan het vlees eerst geven met gemalen eierschil (tot poeder - koffiemolen werkt uitstekend). Dan geef je 1 theelepel poeder op 500 gram vlees. Als dat een tijdje goed gaat, zou je kwartelkarkas en kippennek erbij kunnen gaan geven. En dan inderdaad 1 nek, kijken wat er gebeurd. Liefst ook nog geplet met een vleeshamer.
Lizzy, misschien een beetje off-topic, maar hoe zou jij de overgang laten verlopen naar barf bij zo'n hond? Hij heeft een paar keer diarree gehad en alles uitgekotst en hierdoor viel hij zoveel af dat hij weer terug is gegaan op brokken. Hij heeft denk ik in totaal 3 weken barf gehad.
De diarree die hij had was precies hetzelfde als de diarree die Ziggy jaren had toen ze zo'n last had van haar darmen, bij Ziggy heeft het twee jaar geduurd voordat ze er vanaf was en nooit is er duidelijk geworden wat ze had, sinds de operatie vanwege de darmtorsie gaat het pas echt perfect met haar. Ik ben daardoor bang dat bij hem de overgang ook zo moeizaam zal verlopen, maar weet ook dat BARF uiteindelijk het beste is voor de algehele gezondheid.
We hebben daar vrij veel beperkingen op het gebied van barf, maar mijn vriend is wel wat barfcontacten aan het leggen en heeft wat rondgevraagd, hij heeft nu gevraagd of ze 20 kg eenden en kalkoennekken voor hem kunnen regelen, hij wacht nu af of dat gaat lukken.
Ook kan hij voor veel te veel geld wel wat kwartels kopen. Dit zijn dus de enige beginnersbotjes die er zijn, ik heb ook gevraagd of hij niet ergens aan eendennekken kan komen, hij gaat op zoek, maar het is daar gewoon erg lastig.
Zelf zat ik er aan te denken om langzaam rauw rundvlees of rundergehakt te introduceren en gedeeltelijk ook brokken te blijven voeren en misschien idd zelfs zoals Luka en Kira zegt wat heet water over het vlees heen gieten. En dus op die manier in ongeveer twee weken hem volledig laten overgaan op rauw vlees (maar hiervan vind ik dus weer het risico dat hij aan de diarree gaat, omdat het alleen vlees is zonder bot, dus ik twijfel nog aan deze manier). Dan langzaam geplette kippennekken introduceren, heel langzaam, dus eerst één en per dag één erbij (als het goed gaat dan ook wat orgaan toevoegen, dit even overgieten met heet water) en zodra dit goed gaat de geplette kwartels en ga zo maar door.
Denk je dat dit een goede manier is? Of zou jij het anders doen?