Anne in Duitsland schreef:
Vraag voor Deesje en Tieneke: als je nou iedere dag zo'n fruit/groente/notenontbijt hebt, en je drinkt smoezies tussendoor, en je knabbelt op noten of eet fruit voor de lekkere trek, en mikt er 's avonds een grote salade met noten in - heb je daar dan voldoende aan om gezond oud te worden? Ik ben met Kristen Suzanne's boekjes bezig om me in rauw te verdiepen, maar ik vraag me af of het allemaal voldoende is als je eet zoals ik hierboven beschrijf. Dus met gewone (zoveel mogelijk biologische) groenten bereid, maar zonder "rare" ingrediënten die bij een normale supermarkt niet verkrijgbaar zijn (tarwegras, bv.).
Ik merk dat ik op een rauw ontbijt veel verder kom voordat ik honger krijg dan met een paar boterhammen of pap, en een handvol noten of een smoothie vullen de gaten in de loop van de dag ook goed op, en een salade of iets dergelijks als avondmaaltijd is ook voldoende om de ochtend te halen, maar is dat op den duur de juiste manier om "Raw" te eten?
Je zal er gezonder ouder mee worden dan het bekende ''welvaartsdieet''

Hier eten we niet volledig rauw maar wel tot de avond, 's avonds hebben we vaak een warme hap maar altijd met een grote uitgebreide salade waar ook weer de nodige gezonde olieen over gaan, ik droog ook veel zelf op hooguit 40 graden. Honger of trek heb je dan ook nooit met deze levenswijze.
Spirulina plus alle andere groene groenten, zaden, noten, enz. zijn super eiwitbronnen en deze worden veel beter opgenomen dan de dierlijke versie die alleen tot verhoogd urinezuur leidt wat weer osteoporose, reuma en een verzuurd lichaam etc geeft.
Deesje eet wel volledig rauw en loopt bijv stevige afstanden op 1 smoothie en voelt zich ook superfit!