Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
madeleine schreef: Heeeeej die heeft wel pootjes om op te staan haha  :D
Whoehaha ja klopt, maar deze machine is dan ook een stukkie zwaarder ;) Bij mij staat hij (de kleinere versie) op de hondenvaatwasser, te vergelijken met een keukenkastje.
Door Cindy de Wolf
madeleine schreef: Kun je me wellicht vertellen wat het verschil tussen http://www.louistools.de/catalog/product_info.php?products_id=1853
en de twee van Güde is?
Deze Metabo heeft een maximale doorlaat hoogte van 10cm. (Schnitthöhe 100 mm), verders een heel stuk lichter, maximaal vermogen 350 watt tegenover 800 watt. Dit is zeg maar de opgevoerde versie van de 1e Güde, met dit verschil dat je hier net 1.5cm meer hoogte kan zagen, vind ik de meerprijs van 135 euro niet waard voor die 1.5cm, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Door madeleine
Haha en ikke maar denken dat de "Durchlassbreite" de de doorlaat hoogte moest voorstellen haha..
Komt ervan als je geen duits hebt gehad op school..

Dus dan is de tweede Güde eigenlijk wel een erg mooie lintzaag. Wat zou je allemaal hier doorheen kunnen halen? Zou een lamskop kunnen bijvoorbeeld?
Door Cindy de Wolf
madeleine schreef: Haha en ikke maar denken dat de "Durchlassbreite" de de doorlaat hoogte moest voorstellen haha..
Komt ervan als je geen duits hebt gehad op school..

Dus dan is de tweede Güde eigenlijk wel een erg mooie lintzaag. Wat zou je allemaal hier doorheen kunnen halen? Zou een lamskop kunnen bijvoorbeeld?
Dat is de maximale doorlaat breedte, nou daar ben ik nog nooit tegenaan gelopen dat dit te smal was.

Zowel de eerste als de tweede zijn prima, het is meer de vraag vind je ca 8cm voldoende (=voldoet in minstens 90% van de gevallen) of ga je op safe en koop je de 2e met 15.5 cm doorlaat hoogte en daarbij ben je ca 200 euro duurder uit bij de 2e.
Als je lamskop niet hoger is dan 15.5 cm past dat idd er onderdoor.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de lintzaag nog "aangepast"moet worden. Op de aluminium transportwielen zit een rubberen rand, deze wordt vet en gevolg je zaag loopt eraf. Deze rand eraf slopen en zorgen dat je zaag precies in het midden van de transportwielen loopt. Krijg je wel metaal op metaal dus meer herrie en je zaag slijt eerder maar mijn ervaring is dat je zaag eerder bot is dan knapt.
@Cindy de Wolf,
Hallo Cindy,
De vraag die ik je ga stellen heb ik ergens anders gesteld aan @Koekje (kan mijn vraag niet meer terugvinden) . Nu heb ik ontdekt dat het niet Koekje was die het heeft over een gaatjesding, maar dat jij het was. Beetje de dingen door elkaar gehaald.
Dus hier gaat ie dan:
Ik woon in Italie en ben ook daar ingeschreven op een Barfforum. Op dat Barfforum werden de problemen besproken betref. vleesmolens, zowel hand- als elektr. molens.
Ik heb verteld dat ik op dit forum had gelezen dat iemand een oplossing had gevonden voor de schijf met gaatjes, waardoor bij een elektr. molen veel gemakkelijker diverse soorten vleesbotten gemalen konden worden.
Nu zou men zo graag die schijf willen zien die jouw vriend heeft gemaakt.
Vind jij het goed als ik de foto daarvan op hun site zet, of bijvoorbeeld dat ik hen de link van deze forum doorgeef zodat zij daar zelf naar kunnen zoeken?
Als jij er geen bezwaar tegen hebt, zal ik het daarna ook aan Lizzy vragen of zij het ook daar mee eens kan zijn.
Maar ik dacht dat ik misschien het eerst aan jou zou moeten vragen
Alvast bedankt voor je antwoord.
groetjes, Annemarie
Door Cindy de Wolf
Annemarie Rijnveld schreef: @Cindy de Wolf,
Hallo Cindy,
De vraag die ik je ga stellen heb ik ergens anders gesteld aan @Koekje (kan mijn vraag niet meer terugvinden) . Nu heb ik ontdekt dat het niet Koekje was die het heeft over een gaatjesding, maar dat jij het was. Beetje de dingen door elkaar gehaald.
Dus hier gaat ie dan:
Ik woon in Italie en ben ook daar ingeschreven op een Barfforum. Op dat Barfforum werden de problemen besproken betref. vleesmolens, zowel hand- als elektr. molens.
Ik heb verteld dat ik op dit forum had gelezen dat iemand een oplossing had gevonden voor de schijf met gaatjes, waardoor bij een elektr. molen veel gemakkelijker diverse soorten vleesbotten gemalen konden worden.
Vind jij het goed als ik de foto daarvan op hun site zet, of bijvoorbeeld dat ik hen de link van deze forum doorgeef zodat zij daar zelf naar kunnen zoeken?
Als jij er geen bezwaar tegen hebt, zal ik het daarna ook aan Lizzy vragen of zij het ook daar mee eens kan zijn.
groetjes, Annemarie
Dat is prima. En mits het om de Kenwood MG700 gaat wil ik ook wel schijven naar Italie sturen tegen verzendkosten natuurlijk.
@ Lizzy,
Hallo Lizzy,
Onderstaand heb ik het bericht gecopieerd, waarin ik vraag aan @Cindy de Wolf of ik de foto van haar gaatjesschijf mag tonen op Barf.it, het italiaanse Barfforum.
Cindy vindt het goed, maar heb jij er ook geen problemen mee? Wil je dat ik er nog iets bijzet, zoiets als ''met toestemming van barfforum nederland o.i.d.''?
Alvast bedankt voor je antwoord

Re: Welke elektrische vleesmolen

« Reactie #128 Gepost op: Vandaag om 06:48:28 »

Citaat
Citaat van: Annemarie Rijnveld op Gisteren om 22:28:29

@Cindy de Wolf,
Hallo Cindy,
Dus hier gaat ie dan:
groetjes, Annemarie

Dat is prima. En mits het om de Kenwood MG700 gaat wil ik ook wel schijven naar Italie sturen tegen verzendkosten natuurlijk
Nogmaals bedankt Cindy, ik heb nu ook toestemming gekregen van Lizzy en ik heb het italiaanse Barfforum uitgelegd hoe ze hier de foto kunnen bewonderen.
Het copieren is mij niet gelukt, ik snap niet hoe het moet, maar zo zal het ze ook wel lukken denk ik.

Bedankt voor je aanbod schijven te produceren voor de Italianen, niet zo'n gek idee trouwens ;)

groetjes, Annemarie
Cindy, even weer een vraag van het Italiaanse forum betr. jouw gatenschijf.
Men denkt hier dat met een dergelijke schijf het voer er in snippers uitkomt ::), en niet als zeg maar dikke ragoutslierten.

groetjes, Annemarie
Door Cindy de Wolf
Annemarie Rijnveld schreef: Cindy, even weer een vraag van het Italiaanse forum betr. jouw gatenschijf.
Men denkt hier dat met een dergelijke schijf het voer er in snippers uitkomt ::), en niet als zeg maar dikke ragoutslierten.

groetjes, Annemarie
Annemarie Rijnveld schreef: Vergeten de vraag te stellen ;D:
Hoe komt bij jou het vlees met bot eraan eruit?

groetjes, Annemarie
Tsja dat is moeilijk beantwoorden. Slierten krijg je niet echt tenslotte heb je het wormwiel en het mesje dus het komt er eerder uit als kleine snippers. Ik maal er echter voornamelijk vleesbot mee en dan heb je dus snippers met bot even simpel gezegd. Botstukjes zullen ca 1-3mm zijn met incidenteel een groter stukje. Ik verwacht echter (nooit nodig gehad) dat als je het eerst maalt met onze schijf en daarna met een schijf van Kenwood dat het door de eerste maling klein genoeg is om het daarna nog kleiner te krijgen. Dit lukt je niet de eerste keer met een schijf van Kenwood. Niet omdat de motor niet krachtig genoeg maar omdat het vleesbot zich dan ophoopt voor de uitgang en de machine het niet door de gaatjes geperst krijgt. Dus als je een andere machine koopt dan de Kenwood moet je dus heel goed opletten op de gaten van de schijven die erbij zitten. De Bomann die hier in NL veel verkocht is slechts een 400watt machinetje maar met grote schijven erbij dus dat gaat meestal wonderbaarlijk goed. Echter hiermee red je alleen het makkelijke botwerk en de machine wordt snel warm. Met de Kenwood kan je (bijna) alles malen en die gaat rustig 3 kwartier achter elkaar door zonder ook maar lauw te worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door