Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
koekje schreef: Ik gooi de raapstelen rauw door de stamp. Ik zou het jammer vinden ze te verhitten, want dan verliezen ze hun subtiele smaak. Ik roer meestal ook een beetje mierikswortelpuree door de stamp heen door opdienen, is lekker.

Andijvie kan een vrij stevige smaak hebben. Romaine/romano/Romeinse sla (en mijn groenteturk verkoopt het als Turkse sla) is juist erg lekker en toch wel anders dan andijvie. Milder, maar wel nootachtig als eikenbladsla en een prettige bite. Ik vind andijvie nog wel een bitter, maar romano niet. Doordat het een stevige sla is, wok ik hem ook nog wel eens als alternatief voor paksoi (is soms ook bitter).
Enneuh, witlof? Is niet groen als het goed is, maar zijn ook rauwe blaadjes en goed verkrijgbaar in de winter.
Witlof kan ook goed. Wordt je smoothie mooi pastelgroen van en je proeft er eigenlijk weinig van in combi met andere groente. Gister had ik wat witlof in combi met spinazie en dan nog wat fruit erbij, goed te nassen.
Door Mevroi Kruim
tieneke schreef: Eet je dan ook de kern? Of is dit alleen van de ananas zelf?
Alleen van de ananas. En met kiwi heb ik geen last. Ik dacht ook eerst aan enzymen, ananas en kiwi hebben allebei zo'n bindweefsel-afbreek-enzym, maar dat is het denk ik toch niet. Ik kan ook niet tegen drankjes met kinine, maar die vind ik sowieso al vies dus da's geen probleem.
Door Poedelpret
Ok, andere vraag mbt rauw groente en fruit =

ik krijg steeds meer last van brandende tong, opgezwollen tong en blaasjes als ik verse producten eet.
Voornamelijk de zuurdere soorten denk ik al wordt het dus steeds erger... Vind dit erg naar want het is zowel lekker als gezond. Ook zaken als knoflook en sambal is bijna niet meer te doen. Vreemd!  :-\
Door Pauline
Mevroi Kruim schreef: Alleen van de ananas. En met kiwi heb ik geen last. Ik dacht ook eerst aan enzymen, ananas en kiwi hebben allebei zo'n bindweefsel-afbreek-enzym, maar dat is het denk ik toch niet. Ik kan ook niet tegen drankjes met kinine, maar die vind ik sowieso al vies dus da's geen probleem.
Öh.... het ligt dus echt aan de kiwi, ik dacht dat ik het me toch een beetje verbeeldde..... Heb het niet met alle kiwi's, hoe kan dat dan? En wat is het bindweefsel-afbreek-enzym?
Door Martine-Tom
De mijne is  :puke:vandaag.
sla, spinazie, paksoi, bloedsinaasappel en appel.
Toegevoegd, gojibessen en lijnzaadolie.

Hij is blech!
Door Deesje
martine-tom schreef: De mijne is  :puke:vandaag.
sla, spinazie, paksoi, bloedsinaasappel en appel.
Toegevoegd, gojibessen en lijnzaadolie.

Hij is blech!
dan is het een kwestie van verstand op nul en voor de voedingswaarde naar binnen gooien hihi.. succes

wat betreft het gebruik van de hele vrucht, als dat kan is het zeker optimaal, in principe gaat hier alles in zijn geheel in de blender (mits ik biologische spullen heb).. zo gaat appel met schil en klokhuis, sinaasappel ook meestal met schil en klokhuis en bij niet biologische varianten geperst..
Door Martine-Tom
Is dat niet bitter als je de schil van de sinaasappel erbij doet?
Ik heb geen biologische dus geloof dat ik er dan niet zo'n fan van ben ivm de bestrijdingsmiddelen enzo...Appel gaat wel met schil maar klokhuis haal ik eruit maar dat hoeft dus niet...mooi proberen we dat morgen eens  ;)
Door Deesje
probeer het eens, ik merk er niets van terug in de smoothie.. maar mijn blender is wel 2pk, tis altijd de vraag of een 'gewone' het redt, maar als je het niet probeert weet je het nooit hihi... (niet teveel maken dus, just in case)
Door Martine-Tom
Tot nu toe doet hij alles wat ik vraag, zelfs ijsblokjes maalt hij (en het is maar een goedkoop dingetje van Princes) ik gooi gewoon een klein stukje erin en zie wel wat hij ermee doet  :biggrin2:
Maar dat is voor morgen, voor nu heb ik net mijn ranzige roze ipv groene smoothie weggewerkt ;D
Door Lizzy
Ik heb er voor meer pittigheid ook nog 1/3 rode paprika bij gedaan. Mmmm, lekker! Nou ja, in die zin.......... Ik vind een bord patat met mayonaise lekkerder maar het is goed te nassen en gezond. Ik heb van Leo vernomen dat we morgen tarwegras erdoorheen gaan doen :-X

Mijn sapje is trouwens heel donker paars. Door het bietje dat erdoor zit.
Door -Annemarie-
Lizzy schreef: Ik heb er voor meer pittigheid ook nog 1/3 rode paprika bij gedaan. Mmmm, lekker! Nou ja, in die zin.......... Ik vind een bord patat met mayonaise lekkerder maar het is goed te nassen en gezond. Ik heb van Leo vernomen dat we morgen tarwegras erdoorheen gaan doen :-X

Mijn sapje is trouwens heel donker paars. Door het bietje dat erdoor zit.
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik ook hoor; groene smoothies zijn goed weg te krijgen maar ik doe het voornamelijk omdat het gezond is.  ;) 
Kan ik zo af en toe eens lekker ongezond eten zonder schuldgevoel.  ;D

Vind het met deze buitentemperaturen van onder nul wel heel koud, zo'n grote groene plens in je maag. Misschien dat ik 'em even op kamertemperatuur laat komen, ik word niet meer warm! :D

Is tarwegras -poeder gebruik je?-  ook verkrijgbaar bij bv. de Tuinen? 
Door Lizzy
-Annemarie- schreef: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik ook hoor; groene smoothies zijn goed weg te krijgen maar ik doe het voornamelijk omdat het gezond is.  ;) 
Kan ik zo af en toe eens lekker ongezond eten zonder schuldgevoel.  ;D

Vind het met deze buitentemperaturen van onder nul wel heel koud, zo'n grote groene plens in je maag. Misschien dat ik 'em even op kamertemperatuur laat komen, ik word niet meer warm! :D

Is tarwegras -poeder gebruik je?-  ook verkrijgbaar bij bv. de Tuinen?
Mmm, lekker, patat met een kaassoufleetje (oftwel Koek's pusflap :biggrin2:) :dribble:

Ik heb net ook een kouwe plens op en ja, ik vind dat ook hoor, dat het een kouwe plens is en ik vind dat niet lekker. Morgen ga ik het een heeeeeel klein beetje opwarmen, doe ik er wat chilipeper en zout in en misschien zelfs wel een beetje bouillonpoeder. Als een lauwe soep.

We gaan vers tarwegras kopen vandaag, bij de natuurvoedingswinkel (Gimsel, in Rotjeknor)  :-X
Door pearlsofpassion
Deesje schreef: dan is het een kwestie van verstand op nul en voor de voedingswaarde naar binnen gooien hihi.. succes

wat betreft het gebruik van de hele vrucht, als dat kan is het zeker optimaal, in principe gaat hier alles in zijn geheel in de blender (mits ik biologische spullen heb).. zo gaat appel met schil en klokhuis, sinaasappel ook meestal met schil en klokhuis en bij niet biologische varianten geperst..
In de pitten van appels zit toch blauwzuur? Als je die in zijn geheel doorslikt kan dat geen kwaad, maar als je die blendert komt dat dan vrij. Dat lijkt me echt niet gezond, dus ik zou er de pitten wel uithalen...
Door Mevroi Kruim
Ik vinnut ook koud, zo'n plens smoezie, dus ik warm 'm ff op in een pannetje. Of ik doe er heet water bij. OK, er zullen wel een paar vitamientjes en enziempjes om zeep gebracht worden maar er blijven er nog genoeg over.

En ik eet al een paar jaar kh-arm/paleo, en nu alweer een week alleen kippensoep en roerei, en dan krijg ik idd ook af en toe zo'n onbedwingbare trek in slechte zaken  :-[ De ervaring leert helaas dat ze altijd tegenvallen  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door