Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ipv visolie kun je ook de vette vis zelf voeren  ;) diepvrieszalm is bv betaalbaar en lekkere volgens de katten alhier. Sardien (vers) is ook lekker vet maar blieven ze hier niet  >:(
Driepoot Kruimel heeft 6 jaar zo rondgehobbeld, geen probleem. Zij was 15 toen de achterpoot er af moest.
Door Tomcat
Ah,  maar zalmfilet uit de vriezer heb ik altijd wel in huis (dat lusten we zelf hier ook wel...) en sardines (die ik los gevroren in zijn geheel kan krijgen)  vindt hij prima te eten hoor. Doen we 1 keer per week gewoon een visdag. Zal dat voldoende zijn ?
Ik had niet verwacht dat hij zó makkelijk zou zijn met barfen. Hij heeft nog niets geweigerd en eet als een bootwerker.

Groet Ninin
Door Tomcat
Bedankt voor de tips en adviezen. Dat wordt hier voor de kat dan wekelijks een "vette" visdag.  Even zien hoe hij dat verdraagt, laatst wel een keer een dag diarree na de vis, maar toen had hij buiten ook een kikker gevangen en opgegeten.  Als het toch teveel is op één dag verdeel ik het wel over twee dagen en combineer ik het met vlees/bot. 
Sien gaat ook makkelijk aan het schijt van vette vis, dus het visgedeelte bestaat alleen uit een stuk zalmfilet. Voor de rest krijgt ze op vrijdag een kuikentje (ontbijt) en 1-2 kippennekken of een halve eendennek (de rest van het diner).
Door Tomcat
De visdag gaat zonder problemen, Tom vindt het erg lekker en hij krijgt geen diarree  :) Voorlopig zondag visdag voor Tom dus. 
Als 't gelukt is  nu de foto van Tom in het avatar.....

Ninin
Door Tomcat
Vlgs mij ging er even iets fout. 
Bericht verzonden vóórdat ik iets geschreven had ???

Nou ja, hier blijft de zondag visdag, voor mijn gemak......maar ach als ie zijn dosis van de juiste omegaatjes maar krijgt nietwaar.

Als mijn avatat nu weer niet gelukt is weet ik het ook niet hoor. Heb toch echt precies de gebruiksaanwijzing van de forumhulp opgevolgd....

Ninin
Hoi hoi!

Welkom, etc :P

Ik las je berichtje en ik ben recent met Storm (hond) en Gandii (kat) begonnen met zelf samenstellen. In het begin had ik er ook heel erg moeite mee, waar bestel ik wat, zus en zo... maar via de Verzamelplaats/Vraag en Aanbod hier, en met een enkele bestelling van GelukkigDier die heel goed gezamelijk gemaakt kunnen worden, ben ik toch ruim compleet gekomen!

Als je wilt kunnen producten voor jou ook gezamelijk besteld worden en bij mij afgeleverd. Ik woon in Groningen CITY!, en daar wordt bijv. door GelukkigDier wel bezorgd, en ligt ook wel vaak op lijntjes uit de Verzamelplaats.
Als dat het voor jou makkelijker zou maken, sta ik daar prima voor open! Dat scheelt mij namelijk ook een boel, qua bestellingen enzo!

Veel succes met Tom!
Je menu ziet er prima uit met mijn beginnersverstand :P
Door Tomcat
@Cizsel, heb je een pb gestuurd mbt bestellingen.
Nog een algemene vraag: ik heb niet echt groente in het menu van Tom dat heeft een kat immers ook niet nodig, geef bij bijproducten meestal kuikens, soms yoghurt of een rauw ei en regelmatig vissekoppen (als we zelf vis eten). Nu is hij gek op groente, daar snoept hij dus ook regelmatig wat van mee, maar in welke hoeveelheden kan dit en kan het evt. kwaad ? Hij wordt helemaal "wild"als hij ziet dat er een restje gekookte groente (lof, broccoli, boerenkool, spitskool, boontjes enz) in zijn barfbak gaat. Komkommer eet ie gewoon zo, net als een stukje peer waar hij ook gek op is....

Ninin
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door