Moderator: Lizzy
de Meiden schreef: Ik geef het preventief, als ik een jonge hond zou hebben die vlot beweegt en niet stram is met opstaan zou ik niet snel toevoegingen geven naast een gevarieerd menu.De heren zijn 8 jaar nu, en met name Max hinkt de afgelopen dagen opvallend wanneer hij opstaat. Ik dacht eerst dat hij zich verstapt had bij het akkerracen, maar als hij eenmaal onderweg is, is er niets meer te merken. Scotch is dan bij het opstaan eerder een beetje stram, komt dan wel weer snel op gang ook. In mijn achterhoofd speelt ook een beetje mee dat ze hier altijd een trap op en af moeten om in huis of buiten te komen (de kelder is de begane grond, zeg maar), en dat vergt natuurlijk ook wat van de gewrichten. Ik heb een pot glm besteld in ieder geval.
Maar een oudere hond gaat toch slijten, ook al merk je er nog niet veel van, dan kan het wel een verschil gaan maken.. gewoon uitproberen.
Ik denk dat het ook geen kwaad kan bij een kat, maar zal hij het eten?
Anne in Duitsland schreef: De heren zijn 8 jaar nu, en met name Max hinkt de afgelopen dagen opvallend wanneer hij opstaat. Ik dacht eerst dat hij zich verstapt had bij het akkerracen, maar als hij eenmaal onderweg is, is er niets meer te merken. Scotch is dan bij het opstaan eerder een beetje stram, komt dan wel weer snel op gang ook. In mijn achterhoofd speelt ook een beetje mee dat ze hier altijd een trap op en af moeten om in huis of buiten te komen (de kelder is de begane grond, zeg maar), en dat vergt natuurlijk ook wat van de gewrichten. Ik heb een pot glm besteld in ieder geval.als je hond id stram is ed zou ik het ook wel geven, maar dan zijn er bepaalde aanwijzingen..
Lizzy schreef: Ik geef het om Pinkel d'r maag te beschermen, aangezien ze NSAID krijgt. En dat helpt zeer zeker! Zonder groenlipmossel heeft ze last van oprispingen, maagzuur en met niet.Staat er ook ergens beschreven dat groenlipmossel een positief effect heeft op de maag?