Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Parelridder
'k Heb van de week weer een groentenprut gemaakt en wil heel graag nogmaals alle meedenkers bedanken voor het attenderen op de optie dit met een sapcentrifuge te doen en het delen van de diverse ervaringen. Ik zag altijd zo op tegen deze klus, veel te veel werk om het zelf te kunnen doen (tgv gezondheid) en tevens te veel werk om het zonder bewaar aan en ander te vragen. Da's nou achter de rug, dit scheelt zó ontzettend veel tijd en energie!
De tip van Madelief om het zeefje met een tandborstel schoon te maken heb ik overigens over genomen en werkt fantastisch!! :biggrin2:
Door Parelridder
Vanmiddag weer verse groentenprut maken. Het is altijd weer een feestje sinds we de sapcentrifuge hebben. De pot schaft de komende weken: pompoen, courgette, sperciebonen, broccoli, bleekselderij, knolselderij, venkel, 3 kleuren paprika's, bietjes en witlof.
Wonderlijk genoeg ruikt zo'n prutje zalig! :)

Ik zat lekker op de bank eea te schillen, met Jut & Jul gretig voor me. Af en toe kregen ze een stukje pompoen waar enthousiast op werd geknabbeld. De hele mik-mak is rap door de sapcentrifuge gegaan en zit nu in dagporties in de vrieskist. Poeh, wat ben ik nog steeds BLIJ met deze oplossing/tip om zo groentenprut te maken!!
Door Nynke
Parelridder schreef: Vanmiddag weer verse groentenprut maken.
ik vanmiddag ook  :D :D :D :D  Met een sapcentrifuge ben je in een uurtje klaar voor een maand of 2-3  :)

Wat heb je geschild?  Ik alleen de knolselderij  ;)
Door Kallista
Ik heb een phillips, ook niet echt een goedkoop ding, maar ben ik wel tevreden van, kun je hele appels ingooien, mits ze erin passen, ook wortels en andere harde groenten geen probleem...
Door Parelridder
Nynke schreef: ik vanmiddag ook  :D :D :D :D  Met een sapcentrifuge ben je in een uurtje klaar voor een maand of 2-3  :)

Wat heb je geschild?  Ik alleen de knolselderij  ;)
Ik heb de knolselderij geschild en de pompoen. Het was een joekel van een pompoen, dus nu heb ik (sinds de rode kleur van de inspanning is verdwenen :biggrin2:) 1 oranje hand ;D
Door Parelridder
Kallista schreef: Ik heb een phillips, ook niet echt een goedkoop ding, maar ben ik wel tevreden van, kun je hele appels ingooien, mits ze erin passen, ook wortels en andere harde groenten geen probleem...
Heerlijk he! Het zoeft er zo doorheen, hoppekee, groentenpulp klaar... Wat scheelt dat een tijd en energie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door