Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EllenL
ik ben altijd erg slecht in recepten, ik ben meer van het 'ik doe maar wat'  ::)
Met een blender als je de maatbeker gebruikt kan je minder maken, dus probeer anders eens 1 appel, 1 goed rijpe peer, 50 gram spinazie, genoeg water om het goed te kunnen mixen en dan kan je voor extra zoetigheid bijvoorbeeld een dadel of wat honing toevoegen als je wil en voor extra smeuigheid een half theelepeltje kokosvet bijvoorbeeld (fruit kan je evt vervangen door fruit wat je zelf erg lekker vindt)

Je kan ook ipv water vers geperst sinaasappelsap toevoegen, of dat 50/50 doen. Sinaasappelsap uit een pak kan ook maar vind ik zelf veel minder lekker.
Door Martine-Tom
Saille schreef: ik ben altijd erg slecht in recepten, ik ben meer van het 'ik doe maar wat'  ::)
Met een blender als je de maatbeker gebruikt kan je minder maken, dus probeer anders eens 1 appel, 1 goed rijpe peer, 50 gram spinazie, genoeg water om het goed te kunnen mixen en dan kan je voor extra zoetigheid bijvoorbeeld een dadel of wat honing toevoegen als je wil en voor extra smeuigheid een half theelepeltje kokosvet bijvoorbeeld (fruit kan je evt vervangen door fruit wat je zelf erg lekker vindt)

Je kan ook ipv water vers geperst sinaasappelsap toevoegen, of dat 50/50 doen. Sinaasappelsap uit een pak kan ook maar vind ik zelf veel minder lekker.
Ik doe 1 mandarijn of sinaasappel in een beetje water als eerste blenden, dan heb je genoeg vocht om de rest te mangelen  :biggrin2:

@Clau, recepten zijn een beetje lastig, het is een kwestie van proeven, testen en gokken vind ik.
Vandaag had ik 2 kiwi, 6 aardbeien, 1 grote mandarijn, peterselie en andijvie.
Door ulla
Ik ben meer van het gemak  :-[
Ik koop zakken diepvriesfruit bijvoorbeeld een bosvruchtenmix, of een zak aardbeien, en daar doe ik een beetje roosvicee bij, en / of een appel,banaan/sinasappel etc.
Groenten heb ik nog niet geprobeerd.
Door EllenL
diepvriesfruit en staafmixer kan 'pats' zeggen en dat dan je staafmixer het niet meer doet (weet ik uit ervaring ::)) Dus dan wel zorgen dat het fruit goed ontdooid is  :D
Door Martine-Tom
ulla schreef: Ik ben meer van het gemak  :-[
Ik koop zakken diepvriesfruit bijvoorbeeld een bosvruchtenmix, of een zak aardbeien, en daar doe ik een beetje roosvicee bij, en / of een appel,banaan/sinasappel etc.
Daar wil ik ook nog voor gaan kijken, als ik veel wil afwisselen is de helft al rot voor ik eraan toe kom  ::)
Heb nu liggen, een kilo kiwi's, een kilo appels, 2 kilo mandarijnen, 2 citroenen, een meloen, 2 ananassen helf doosje aardbeien en 5 peren dus dat word flink dooreten  :biggrin2:
Door Poedelpret
martine-tom schreef: Ik doe 1 mandarijn of sinaasappel in een beetje water als eerste blenden, dan heb je genoeg vocht om de rest te mangelen  :biggrin2:

@Clau, recepten zijn een beetje lastig, het is een kwestie van proeven, testen en gokken vind ik.
Vandaag had ik 2 kiwi, 6 aardbeien, 1 grote mandarijn, peterselie en andijvie.
Ik ben echt niet creatief, maar ga mn best doen  ::)
Door Poedelpret
ulla schreef: Ik ben meer van het gemak  :-[
Kijk, dit vind ik een strak plan! En dan minimaal sla / spinazie gaan toevoegen  :P
Door De Geijsjes
Claudia N schreef: Kijk, dit vind ik een strak plan! En dan minimaal sla / spinazie gaan toevoegen  :P
wat je ook kunt proberen is paksoi, dat is heerlijk fris  ;)
Laatst gewijzigd door De Geijsjes op zo 08 jan 2012, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
Claudia N schreef: Kijk, dit vind ik een strak plan! En dan minimaal sla / spinazie gaan toevoegen  :P
Bij de sligro is nu de bosbessenmix in de aanbieding...heb mijn buuf er al om gestuurd ;D
Paksoi is idd erg lekker!
Door Sanyo
martine-tom schreef: Bij de sligro is nu de bosbessenmix in de aanbieding...heb mijn buuf er al om gestuurd ;D
Paksoi is idd erg lekker!
Nog even wachten tot donderdag, dan gaat de aanbieding pas in! ;)
Door Martine-Tom
Sanyo schreef: Nog even wachten tot donderdag, dan gaat de aanbieding pas in! ;)
Ohja das waar, ze gaat ook pas vrijdag  ;)

Bij de Aldi hebben ze toch ook dat soort zakken?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door