Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
Ivonne schreef: ;D ik ga mijn beertje even laten plassen en naar bed; moet er morgen op tijd uit want vanaf 8.00 uur kunnen er twee stoeltjes worden bezorgd die ik had besteld.

Truste allemaal en bedankt voor het meedenken !!
Truste Ivonne en vergeet de wekker niet te zetten ;) ;D
Door Nelly
Hoi Ivonne, je bent al lang naar bed, maar dat geeft niet, dan lees je dit gewoon morgen. Wat ik wilde zeggen is dat je met duivelsklauw een beetje voorzichtig moet zijn, het werkt, maar als Bas ook maar een kleine leverafwijking heeft ( wat zou kunnen door medicamenten of narcoses) mag hij dit echt niet hebben. Gebruik het zelf af en toe voor m'n handen en m'n nek. En wat pijnstillers betreft, al eens aan Salisprin van Vitelle gedacht? Is een homeopatische pijnstiller (wilgenbast) en bij een goeie drogist te koop. Gebruik het zelf ook. Het werkt niet zo sterk als een reguliere pijnstiller, maar zal, denk ik, ook minder nadelige gevolgen hebben. Sterkte ermee en geef die lieverd van mij ook nog maar een dikke knuf :-*
Door Ivonne
:o tsss, Nelly, je laat me schrikken; ik dacht juist dat Duivelklauw een goede werking had op de lever..... Juist omdat Bas in het verleden al te veel rommel heeft gehad durf ik er wat onder te verwedden dat zijn organen daar een tik van hebben gekregen.... ik dacht dus dat Duivelsklauw redelijk onschuldig is.
Door Lizzy
Het is mij niet bekent dat duivelsklauw nadelige gevolgen zou hebben. Op de bijsluiters en in mijn fytoboeken staat daar ook niets over. Er staat alleen dat je het niet moet gebruiken bij zwangerschap, maar dat geldt voor 9 van de 10 kruiden. Ik zou zeker duivelsklauw proberen. Het wordt trouwens ook vaak gecombineerd met Lithothamnium. Litho werkt bij reuma, artrose, artritis, ischias, osteoporose.
Door Ivonne
;D nou, zwangerschap ..... daar heeft Bas geen last van ;D

Nou, Lizzy, ben blij dat jij ook niets in die richting kon vinden, ik dacht al dat ik het niet goed uitgezocht had.
Door Lizzy
Ivonne schreef: ;D nou, zwangerschap ..... daar heeft Bas geen last van ;D

Nou, Lizzy, ben blij dat jij ook niets in die richting kon vinden, ik dacht al dat ik het niet goed uitgezocht had.
Nee, als dat zo was (zwangerschap) dan zou ik de krant hebben gebeld!

Deze is net binnen Ivonne, misschien interessant voor jou om door te lopen!

http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-blessures.htm
Door Ivonne
ff een update: Bas krijgt nu dagelijks 1,5 tabletje Rimadyl en doet het hier erg goed op. Het lijkt weer een "nieuwe" hond: hij komt vlot in de benen, komt erg goed mee met de wandelingen, wil weer spelen, is aan het uitdagen, trekt weer sprintjes en komt vaak met een speeltje aandragen..... ;D . Dus ja, hoe jammer het ook is dat het "zo" moet, het effect op Bas is gigantisch.

De Duivelsklauw heb ik ontvangen en zal hier na volgende week mee gaan beginnen en kijken of dat effect heeft; zo niet, helaas pindakaas dan blijft Rymadil zijn ding en werkt de Duivelsklauw minstens zo goed dan zal ik hem dat blijvend geven.
Door Truus
Ivonne schreef: ff een update: Bas krijgt nu dagelijks 1,5 tabletje Rimadyl en doet het hier erg goed op. Het lijkt weer een "nieuwe" hond: hij komt vlot in de benen, komt erg goed mee met de wandelingen, wil weer spelen, is aan het uitdagen, trekt weer sprintjes en komt vaak met een speeltje aandragen..... ;D . Dus ja, hoe jammer het ook is dat het "zo" moet, het effect op Bas is gigantisch.

De Duivelsklauw heb ik ontvangen en zal hier na volgende week mee gaan beginnen en kijken of dat effect heeft; zo niet, helaas pindakaas dan blijft Rymadil zijn ding en werkt de Duivelsklauw minstens zo goed dan zal ik hem dat blijvend geven.
Als Bas een betere kwaliteit van leven heeft, zou ik het ook geven hoor Ivonne. Je hebt gelijk en wat is het dan fijn dat Bas weer zo lekker vooruit kan ;)
Ik ben wel benieuwd wat de Duivelsklauw gaat doen.
Door ikke
Onze hond is nu 3 maanden geleden geopereerd aan ED.

Wij zijn begonnen met hydrotherapie en nu na 10 keer zwemmen loopt hij weer zo goed als normaal.

Wel nog steeds aan de riem en dat houden we ook de komende 3 maanden zo.

Wat ook goed helpt is de poot maseren met een masageapparaat.
De trilling en het infrarood zijn voor de hond een uitstekende masage.

Ik doe dit 3 keer per dag een tijdje, voor dat we naar buiten gaan.
Dan heeft hij ook geen last van startproblemen.
Door Ivonne
Truus schreef: Als Bas een betere kwaliteit van leven heeft, zou ik het ook geven hoor Ivonne. Je hebt gelijk en wat is het dan fijn dat Bas weer zo lekker vooruit kan ;)
Ik ben wel benieuwd wat de Duivelsklauw gaat doen.
Ja Truus, daar doe ik het voor; een betere kwaliteit van leven, Bas is nog jong en verdiend het niet om nu als oude man door het leven te gaan.

Tja, die Duivelsklauw, ik ben ook erg benieuwd of dat gaat helpen, dat zou geweldig zijn.
Door Ivonne
Anna2 schreef: Onze hond is nu 3 maanden geleden geopereerd aan ED.

Wij zijn begonnen met hydrotherapie en nu na 10 keer zwemmen loopt hij weer zo goed als normaal.

Wel nog steeds aan de riem en dat houden we ook de komende 3 maanden zo.

Wat ook goed helpt is de poot maseren met een masageapparaat.
De trilling en het infrarood zijn voor de hond een uitstekende masage.

Ik doe dit 3 keer per dag een tijdje, voor dat we naar buiten gaan.
Dan heeft hij ook geen last van startproblemen.

Dit is heel fijn voor jullie hond dat dit werkt. Maar helaas voor Bas is er geen hydrotherapie hier in de buurt: zijn poot masseer ik zelf bijna iedere avond (vind ie lekker ;D) maar doordat Bas meerdere "poot" problemen heeft, is dit voor hem alleen maar een doekje tegen het bloeden helaas.
Door Truus
Ivonne schreef: Ja Truus, daar doe ik het voor; een betere kwaliteit van leven, Bas is nog jong en verdiend het niet om nu als oude man door het leven te gaan.

Tja, die Duivelsklauw, ik ben ook erg benieuwd of dat gaat helpen, dat zou geweldig zijn.
:-* En een knuffel voor je beertje ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door