Ik had kleintje ook tussen aanhalingstekens gezet .....

Ze zijn niet echt klein, maar wel een stuk kleiner dan een Pyr en zeker niet zo zwaar van bone .....
Een Pyr groeit ook door totdat hij ca. 3-3,5 jaar is .......
en voor mij hoeft ie dan niet met 1,5 jaar al compleet te zijn ...

Pyrteven: 65-74 cm Pyrreuen 72-80 cm
De bespiering gaat in verhouding ook niet zo snel als het groeien, daarom is het zo belangrijk dat het niet te hard gaat.
PRECIES 1 kg per ELKE week is moeilijk, maar je kunt het wel binnen de perken houden ..........
Inderdaad een kilo is een kilo en niet 3 kilo (wat ook vaak per week gebeurt bij een Pyr die te veel krijgt en dan helemaal uitelkaar groeit .......

[/quote]
Ik denk zelf dat het niet zo veel uitmaakt, mits je voeding van hoge kwaliteit verstrekt. Wanneer de hond schraal blijft, en dat geldt voor iedere hond, dan kun je slechts minder voeding gaan geven. Sommige Herderlijnen zijn ook pas met 3 jaar geheel uitgezwaard, dus m.i. maakt het als het allemaal normaal doorgroeit, niet heel veel uit...
Op brokken wordt het een ander verhaal, dan ben ik het met je eens.
Gino is echt weken aan een stuk 1,4 tot anderhalve kilo per week aangekomen, zonder groeiproblemen. Dus met inmiddels 70 cm schofthoogte en 39 kilo zouden er net zo goed problemen zijn ontstaan als met een pyr toch?
Ik vraag me alleen af waar die 1 kilo per week op is gebaseerd...