Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
tieneke schreef: Ik zou Gitte zeker verder laten onderzoeken,een bult blijft in mijn ogen een enge bult die er niet hoort te zitten.
Het kan natuurlijk ook een abces of ander goedaardig iets zijn.
Misschien toch even naar de Da :-\
Sterkte :-*
Anne Marie,
Ben je nog met haar naar de Dierenarts geweest ?

ennuh, was het lekker in Ampsen ?
Laatst gewijzigd door K@rin op ma 06 dec 2004, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nitus
Karin & Pyrs schreef: Anne Marie,
Ben je nog met haar naar de Dierenarts geweest ?

ennuh, was het lekker in Ampsen ?
Nee, ik ga woensdag, dan is m'n vaste DA er weer, al krijg ik de indruk dat de bult al weer iets begint te slinken :-\ (al is het nog een fikse bult), een vriendin heeft Gitte zaterdagavond een Reiki behandeling gegeven. Maar ik laat er voor de zekerheid toch maar even de DA naar kijken.

Enne.. Ampse is prachtig :D, daar kun je lekker rustig wandelen, ik was pas om 15.30 thuis :P. Gitte en ik hebben daar lekker door de bossen lopen crossen ;D.
Door K@rin
Nitus schreef: Nee, ik ga woensdag, dan is m'n vaste DA er weer, al krijg ik de indruk dat de bult al weer iets begint te slinken :-\ (al is het nog een fikse bult), een vriendin heeft Gitte zaterdagavond een Reiki behandeling gegeven. Maar ik laat er voor de zekerheid toch maar even de DA naar kijken.

Enne.. Ampse is prachtig :D, daar kun je lekker rustig wandelen, ik was pas om 15.30 thuis :P. Gitte en ik hebben daar lekker door de bossen lopen crossen ;D.
Wat houdt zo'n Reiki behandeling dan in ?

Jammer, dat ik niet mee kon .............
Door Nitus
Karin & Pyrs schreef: Wat houdt zo'n Reiki behandeling dan in ?

Jammer, dat ik niet mee kon .............
"Reiki is een Japans woord, dat bestaat uit twee delen: rei (meestal vertaald met universele) en ki (levenskracht/energie). Het woord ki of chi vind je terug in bijvoorbeeld Tai Chi, Chi Gung en andere oosterse manieren van werken met energie.

Eenvoudig gezegd is Reiki een manier om universele energie door te geven aan jezelf of anderen; energie die helpt lichaam en geest te helen. Door het opleggen van je handen op pijnlijke plekken wordt de Reiki geactiveerd, je functioneert dan als kanaal van universele energie. Zelf hoef je niets te doen, alleen maar ontspannen de kracht te laten stromen. Van het geven van Reiki word je niet moe, het kost geen inspanning. Integendeel: telkens als je iemand Reiki geeft, krijg je zelf ook extra energie."

Dit bovenstaande heb ik even van het net geplukt ;). En Gitte vind het prettig om aangeraakt te worden dus die had geen bezwaar ;). Baat het niet, dan schaadt dit zeker niet.

.... dan ga ik toch nog eens, als jij wel kunt ;)? Ik denk dat Gitte voor jouw witte reuzen wel ontzag heeft ;).
Door K@rin
Nitus schreef: "Reiki is een Japans woord, dat bestaat uit twee delen: rei (meestal vertaald met universele) en ki (levenskracht/energie). Het woord ki of chi vind je terug in bijvoorbeeld Tai Chi, Chi Gung en andere oosterse manieren van werken met energie.

Eenvoudig gezegd is Reiki een manier om universele energie door te geven aan jezelf of anderen; energie die helpt lichaam en geest te helen. Door het opleggen van je handen op pijnlijke plekken wordt de Reiki geactiveerd, je functioneert dan als kanaal van universele energie. Zelf hoef je niets te doen, alleen maar ontspannen de kracht te laten stromen. Van het geven van Reiki word je niet moe, het kost geen inspanning. Integendeel: telkens als je iemand Reiki geeft, krijg je zelf ook extra energie."

Dit bovenstaande heb ik even van het net geplukt ;). En Gitte vind het prettig om aangeraakt te worden dus die had geen bezwaar ;). Baat het niet, dan schaadt dit zeker niet.

OK, bedankt voor de uitleg ..........
Hopenlijk helpt het !!
.... dan ga ik toch nog eens, als jij wel kunt ;)? Ik denk dat Gitte voor jouw witte reuzen wel ontzag heeft ;).
Oh, ik dacht dat ze helemaal niet met andere honden kon ......
Dan had ik vanmorgen ook wel mee kunnen gaan ....
Je loopt vanuit onze tuin aan de achterkant bijna direct Ampsen in ....
Alhoewel ........... van tot 12.00 uur tot 15.30 uur ..... ::) ::) :-[ ;)
Door Nitus
Karin & Pyrs schreef:
Oh, ik dacht dat ze helemaal niet met andere honden kon ......
Dan had ik vanmorgen ook wel mee kunnen gaan ....
Je loopt vanuit onze tuin aan de achterkant bijna direct Ampsen in ....
Alhoewel ........... van tot 12.00 uur tot 15.30 uur ..... ::) ::) :-[ ;)
....oeps, tikfoutje :-[, ik was om 14.30 weer thuis, scheelt toch een uurtje ;).
...ik dacht dat Ampse jouw achtertuin was? ;D
En Gitte kan niet met álle honden overweg, maar met grotere zelfverzekerde honden is zijzelf het mietje ;). Een vriendin van mij heeft 2 korthaar collie teefjes en daar kan Gitte wel mee overweg, zolang die 2 maar niet gaan rennen en blaffen, dan grijpt ze in, maar dat snappen die dames gelukkig meteen, dus er gebeurt dan niets (is alleen wel sneu voor die 2 teefjes, zij mogen de hele wandeling dan bijna niets :-\). Ik heb de hoop met Gitte nog niet opgegeven, maar ben gewoon voorzichtig, ik wil niet dat ze elke keer succes heeft met haar onbenullige en lichtgraakte gedoe, vandaar. Met intacte reuen gaat het altijd goed (dan is ze vaak erg onderdanig). Maar als ik nog eens ga wandelen in jouw achtertuin dan bel ik je wel of je tijd en zin hebt :).
Door Nitus
Up-date van Gitte's bult:.... die is er bijna niet meer! 't was dus paniek om niks :-[. De bult is al een heel eind geslonken dus het was waarschijnlijk toch weer een bloeduitstorting. Ben dus maar niet meer naar de DA gegaan.
Door Truus
Nitus schreef: Up-date van Gitte's bult:.... die is er bijna niet meer! 't was dus paniek om niks :-[. De bult is al een heel eind geslonken dus het was waarschijnlijk toch weer een bloeduitstorting. Ben dus maar niet meer naar de DA gegaan.
Gelukkig is het dus vanzelf over gegaan. Mooi toch? Ik ben heel blij voor je dat het niets ernstigs is ;)
Door Lizzy
Hee, wat fijn om te lezen zeg!!! Gelukkig!
Door K@rin
gelukkig maar.
weer een geruststelling !
Door Nitus
Even een update, een paar dagen geleden voelde ik een uitloper aan die bewuste bult :o, dus heb ik zo snel mogelijk een afspraak gemaakt bij Atjo Westerhuis om die bult eens grondig te laten onderzoeken. Want dit duurde wel errug lang en daar was Atjo het mee eens.
Ik kon vandaag terecht en ipv dat ik met een nieuw flesje homeopatisch medicijn naar huis ging, kreeg ik Gitte in onderstaande toestand mee :'(.
Het blijkt (gelukkig) een fistel te zijn, en die is meteen maar weggehaald, inclusief het fistelkanaal wat erg lang bleek te zijn :o. Resultaat zien jullie hieronder :'(.
Ik ben trouwens wel blij dat ik ben gegaan want de laaste paar dagen begon het ook pijn te doen, ben om 9.30 van huis vertrokken en om 17.30 was ik weer thuis, een lange zware dag dus ;). Maar voor Gitte vind ik het nog zieliger, al ligt ze momenteel nog half in coma :(.
Afbeelding
Door *Lia*
Beterschap met Gitte. Het is wel een flinke jaap zeg.Maar toch beter om het weg te halen denk ik.Geef ze maar een dikke :-* van mij.
Door Lizzy
JEETJE! Mijn hemel, wat een wond joh! Ahh, arme Gitte! Ik ben wel ontzettend opgelucht om te lezen dat het een fistel bleek te zijn. Pffff....
Door Helen
Allemachtig jeetje, wat een jaap. Nou heel veel beterschap zeg, en geef Gitte maar een flinke knuffel!!!
Door Eef+Stippels
Opereert Atjo zelf? Hij is toch homeopaat, of is hij ook gewoon da?

Wat is eigenlijk een fistel? :-[

Anne-marie, heel veel beterschap voor Gitte! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door