Ik kom even een poot geven.....

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: Ik kom even een poot geven.....

Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Heb net de poelier gebeld, en die heeft kippennekken, ze kosten 7,50 euro de kilo!!!!

Inmiddels een poelier gebeld die bij ons op de markt staat op vrijdag en daar betaal ik 1,50 de kilo.....gelijk 1 kilo besteld om eens te proberen en als dat bevalt volgende week meer.

Hoeveel geef je trouwens per keer aan een pup. Het is meer als erbij dan als hele maaltijd aangezien ik kkv geef.
Laatst gewijzigd door Gonnie op di 22 nov 2011, 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
de Meiden
5-sterren
5-sterren

Bericht door de Meiden »

Als snack af en toe eentje, want in KVV zit al voldoende bot dan kan het tot verstopping leiden...
In het begin even vasthouden, tot hij weet dat hij het niet in een keer naar binnen moet slurpen, maar erop moet kauwen.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

[quote="buuf58"]
Heb net de poelier gebeld, en die heeft kippennekken, ze kosten 7,50 euro de kilo!!!!

Inmiddels een poelier gebeld die bij ons op de markt staat op vrijdag en daar betaal ik 1,50 de kilo.....gelijk 1 kilo besteld om eens te proberen en als dat bevalt volgende week meer.

Hoeveel geef je trouwens per keer aan een pup. Het is meer als erbij dan als hele maaltijd aangezien ik kkv geef.
[/quote]
7,50 is die poelier gek zijn zeker kippen met gouden nekken geweest.
Maar als je toch bij de kipkraam ben vraag eens naar loopvoeten. Vind Bency ook heerlijk. hier krijg hijner iedere dag 1 na de ronde van 12:00 uur en ik geef hem zo uit de vriezer. Zit een stof in die heel goed is voor spieropbouw.
Hier kosten de loopvoeten 2,98 per kilo. En 1,50 voor nekken is normale prijs.
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Nou dat overstappen op kkv is echt top hoor......Bruut gaat als een speer hier. De bak is in een mum van tijd leeg en staat me dan echt aan te kijken van "is dit alles????".

Hij krijgt nu 150 gram per keer (3x per dag). Vrijdag haal ik op de markt zijn 1e kippennekken, en vandaag een vleeshamer gekocht.
Eerst maar eens kijken of hij het wil afkluiven.

Vanavond met hem een hele voetbaldwedstrijd gekeken van mijn oudste zoon.
Het liefst wilde hij gewoon meedoen. Na de rust vond meneer het wel welletjes en mijn jongste kanjer bood toen zijn jas aan, legde die op de grond en Bruut heeft totaal de 2e helft liggen knorren.

Na de wedstrijd heb ik hem maar terug gedragen want meneer weigerde te lopen (en daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen hoor). Nu ligt hij helemaal uitgeteld op zijn kleed, en ik beng bang dat het straks alleen maar ff snel een plas wordt net om de hoek en dan weer snel naar binnen.......;)
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

haha ja het is ook gewoon enorm lekker!!

als je vindt dat hij het te snel op heeft, kan je het ook af en toe in bijvoorbeeld een kong stoppen. hebben ze er net even langer plezier van.

hele voetbal wedstijd kijken is ook wel een heel avontuur natuurlijk, wel goed dat hij uiteindelijk gewoon ging liggen slapen!
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Hier was KVV ook altijd in een mum  van tijd op, ook al at hij een kilo op.
Thea
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Thea »

[quote="pleuntje"]
Hier was KVV ook altijd in een mum  van tijd op, ook al at hij een kilo op.
[/quote]
Ja bij Bency zou dat ook binnen 30 sec op zijn.
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Vanmorgen op de markt de kippen nekken gehaald. Eentje ontdooid en vanmiddag gegeven.

Een paar klappen met een vleeshamer (dat had ik hier gelezen) en toen vastgehouden......wat een feest zeg  :mbounce: meneer was niet meer te houden.

Opeens schiet het uit mijn handen en toen was het hap slik weg  :o

Oeps, ineens in zijn geheel foetsie.....Ik schrok me rot. Maar Bruut had er weinig last van hoor. Volgens mij baalde hij wel dat het ineens weg was en wilde nog meer, maar morgen weer een nieuwe dag hoor.

De ontlasting vanavond was gewoon normaal dus morgen vroeg het nog even in de gaten houden maar hij heeft er (tot nu toe) geen last van.
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Vers vlees.......raar eigenlijk dat ik me verbaas over hoe het gaat. Honden zijn nou eenmaal vleeseters, maar door de jaren heen is het zo gewoon (mede door de media) dat honden alleen brokken eten en soms een blik hondevoer (wat een naam eigenlijk) dat toen wij bruut in huis haalden, we automatisch op de brok gingen.

Dankzij het Labrador Forum ben ik uiteindelijk hier terecht gekomen en wordt steeds enthousiaster.....
Bruut zit nu ruim een week op kkv en ik ben steeds meer aan het ontdekken. Van rauwe eieren tot kippennekken, kaas ect......

Vanmorgen bruut weer gewogen. Ik eerst op de weegschaal ( ??? oeps schrikken zeg toch meer wandelen) en toen met buut samen. 2 x gedaan omdat ik niet wist wat ik zag. Bruut is 3 kilo aangekomen in 2 weken. Nu weegt hij dus 9,3 kilo en tijd om zijn portieverdeling te verhogen. Hij gaat nu 3 x 200 gr krijgen. dan zit ik op zo'n 6% van zijn gewicht.

Gister voor het eerst (na een tip van Nienk) een gedeelte van zijn eten in een Kong gedaan.....Heerlijk gezicht om te zien hoe hij daarmee aan het stoeien is geweest, maar uiteindelijk was alles op.....
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

Afbeelding

10,7 kilo nu.....en dat mede dankzij kkv.

Ik ben zo blij dat ik ben overgestapt. Een mooie glimmende vacht, een tevreden hond en bovenal......mijn kanjer en grote vriend  :bigwink:
nienk
5-sterren
5-sterren

Bericht door nienk »

knap ventje hoor, leuk dat het zo goed bevalt!
Lil

Bericht door Lil »

Welkom en wat goed dat je kvv gaat geven  :D
pleuntje
5-sterren
5-sterren

Bericht door pleuntje »

Fijn dat het zo goed gaat.
Flying Missy
1-ster
1-ster

Bericht door Flying Missy »

Wat een feest zo'n pup die het goed doet!  :biggrin2: En zijn eten ook zo lekker vindt.  ;)
Gonnie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Gonnie »

We gaan als een speer hier.......Bruut smikkelt heerlijk aan enerique kkv en tussen door een paar keer per week kippennek. Afgelopen vrijdag ansjovis en horsmakreeltje gehaald en dat vond meneer ook heerlijk.

Ik zit er nu over te denken om 1 á 2 x per week barf te gaan geven, aangezien hij dat kluiven en vis eten best wel lekker vind.

Hoe ga ik dit aanpakken???? :o

Op de barf dag dan kippen nekken e.d. en vis? En moet ik daar dan ook 750 gram per dag geven net als kkv of gelden hier dan andere regels voor....

Plaats reactie