Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Francisca
Gelukkig!! Knuffel voor Gitte. :-*
Door Hitam
Gelukkig, je kunt het maar beter zeker weten!
Door Nitus
Daar ben ik weer, de bult van Gitte is nog steeds niet weg >:(, hij was vanochtend zelfs flink groter :o. Natuurlijk zie je zoiets alleen maar in het weekend ::).
Vanaf 25 november geef ik haar 'grote klis' vanwege te grote talgproductie ( http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 43;start=0 ) , misschien heeft het daar ook wel mee te maken :-\. Afgelopen maandag heb ik haar gewassen en toen was de bult nog 'normaal', Gitte zelf schijnt nergens last van te hebben ik mag eraan zitten maar als ik m'n hand erop leg voelt het wel warm aan.
Nu is mijn vraag, wat voor middel zou ik haar bij Grote Klis kunnen geven? Zelf dacht ik aan Cat's Claw of Echinacea (fytotherapie), of homeopatisch: Myristica sebifera D2 of Silecea D6? Maar misschien heeft iemand anders wel een veel beter idee.
Wordt de bult niet minder dan ga ik maandag naar de DA (of eerder, mocht ze er echt last van krijgen).
Door Jacqueline74
hé balen dat het toch niet helemaal goed is. Ik heb verder geen tips maar geef haar maar een dikke knuffel en hou ons even op de hoogte.

Jacqueline
Door Lizzy
Als het warm voelt dan is het misschien toch een beetje gaan ontsteken en een abces geworden. Zelf denk je dat ook, omdat je aan myristica zit te denken? Maar wel vreemd dat je er gewoon aan mag zitten want meestal is het pijnlijk... Ehhh, jee, ik weet niet zo goed wat ik zou doen als ik jou was... Ik zal er eens over nadenken.

Denk trouwens niet dat het met de grote klis te maken heeft.
Door Nitus
Ja ik zit idd aan een abces te denken, ik kan trouwens aan de huid niks zien, die is mooi wit en zonder beschadigingen, als ik zachtjes op de bult druk verschijnt er daarna geen kuiltje, ik voel dat er vloeistof inzit, maar het is wel stevig.
Dat ik eraan mag zitten wil nog niet zeggen dat ze geen pijn heeft. Ze schIJnt er geen last van te hebben, maar helaas weet ik dat rottweilers pas héél laat laten weten dat ze wat mankeren, dus misschien heeft ze wel pijn maar merk ik dat niet :-\.

Gisteren heeft Gitte trouwens wel weer als een idioot door de tuin gesjeesd dus misschien heeft ze zich wel weer ergens aan gestoten (ze rent dan ook door struiken heen), maar dan is het wel frappant dat ze zich op precies dezefde plek heeft gestoten (een ezel in het algemeen... ;)). :-\
Ja, ik vind het ook moeilijk vandaar ook dat ik m'n vraag hier neerzet ;). Ga nu even wandelen met Gitte en diep nadenken (en de bult nogeens bekijken), vanmiddag gaan we inkopen doen.
Door Ivonne
ik zou toch naar de DA gaan want als het een abces is dan moet die smurrie er toch uit :-X (volgens mij kan dat vrij stevig aanvoelen, als een soort creme).
Door Truus
Dat is echt balen :-\! Het leek zo goed te gaan he.
Het zijn toch weer zorgen, gedsie :(
Toch misschien weer even aan de D.A. laten zien.
Knuffel voor Gitte :-*
Door Nitus
Dank voor de knuffels :-*, ze zijn met groot genoegen door Gitte ontvangen ;). Ik heb toch maar niks gehaald, kan er wel weer een of ander middeltje in stoppen, maar ik heb besloten dat ik maandag naar de DA ga, dus wacht ik eerst maar even af wat het nou precies is (abces of bloeduitstorting of...?) om het juiste middel daartegen te vinden. De bult is gelukkig niet groter geworden.
Door ikke
Onze hond heeft de zelfde grote bult volgens mij.
In 1 week tijd is het gegroeid van een knobbel naar een grote bult van dezelfde grote ongeveer die jij beschrijft.
Onze dierenarts zegt dat het een Lipoom (vetbult) is en verwijdert moet worden.
Als je lang wacht met verwijderen wordt de bult steeds groter met als gevolg dat de operatiewond ook steeds groter moet worden.
Ik laat het binnenkort verwijderen ook omdat ik al gehoord heb dat het een enkele keer bij honden kwaadaardig kan zijn.

groeten Anna2
Door Truus
Bij Timo dacht ik ook dat het niks ernstigs was, toch wilde ik persé dat ze het in Utrecht nakeken en maar goed ook! Het bleek dus matig kwaadaardig te zijn. Bij het minste of geringste wat ik voel op dezelfde plek, moet ik met hem terug komen.
Het hoeft dus zeker niet kwaadaardig te zijn, maar het blijkt dat het goed is om even naar de D.A. te gaan.
Door ikke
Heb je al geprobeert de bult vast te pakken?
Ik kan mijn vingers om de hele bult krijgen en het helemaal vastpakken.
Daaraan kun je ook voelen of hij alleen maar in de huid zit.
Dat is bij onze hond niet pijnlijk want hij laat het zonder protest toe.
Door Truus
Anna2 schreef: Heb je al geprobeert de bult vast te pakken?
Ik kan mijn vingers om de hele bult krijgen en het helemaal vastpakken.
Daaraan kun je ook voelen of hij alleen maar in de huid zit.
Dat is bij onze hond niet pijnlijk want hij laat het zonder protest toe.

Ik kon de bult ook vastpakken, het was een bolletje dat groter werd . Het was toch matig kwaadaardig dus :-\
Door tieneke
Ik zou Gitte zeker verder laten onderzoeken,een bult blijft in mijn ogen een enge bult die er niet hoort te zitten.
Het kan natuurlijk ook een abces of ander goedaardig iets zijn.
Misschien toch even naar de Da :-\
Sterkte :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door