Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
kap is inderdaad niet nodig, zolang er niets gehecht is. Ik denk zelfs dat je de snede amper terug kunt vinden.
Ik ben er bij gebleven, omdat ik het graag wilde zien. Flip kon dan ook fijn op mijn schoot weer rustig wakker worden.

Heeft de patiënt zijn eetlust al terug?
Door *Yvje*
Liam drinkt zo veel vind ik ! Nu wel 3 keer per dag of vaker en voor de operatie zelden,
las dat dit kan komen door de narcose ? Klopt dit ?

Hij miert ook nog een beetje met eten maar ik denk dat al zijn kiesjes er nog niet uit zijn.
T'gaat wel beter dan voorheen maar vandaag zetten ik hem Cb vleesmix voor, niet zijn favoriet
en die wou hij dus telkens niet eten, zouist met gourmet gemengd en nu wel redelijk wat binnen..
Door *Flip*
*Yvje* schreef: Liam drinkt zo veel vind ik ! Nu wel 3 keer per dag of vaker en voor de operatie zelden,
las dat dit kan komen door de narcose ? Klopt dit ?

Hij miert ook nog een beetje met eten maar ik denk dat al zijn kiesjes er nog niet uit zijn.
T'gaat wel beter dan voorheen maar vandaag zetten ik hem Cb vleesmix voor, niet zijn favoriet
en die wou hij dus telkens niet eten, zouist met gourmet gemengd en nu wel redelijk wat binnen..
het zou kunnen, plast hij wel normaal? dwz net zo vaak / veel als normaal? verminderde eetlust kunnen ook naweeën zijn vd narcose. Maar bij castreren van katers is het meestal meer een roesje met plaatselijke pijnstiller dan volledige narcose. Misschien heeft hij volledige narcose gehad, omdat ook de tandjes getrokken werden?

Bekje zal nog wel gevoelig zijn na het trekken van de kiezen, hoop dat hij met een paar dagen weer goed eet!
Door *Yvje*
Nou, hij miert nog steeds, voor zover ik weet is hij onder volledige narcose geweest.
Zijn plasgedrag is gewoon normaal.
Hihi, wat ik wel grappig vind is, in de week voor de operatie was ie helemaal niet zo knuffelig, misschien
irriteerde ie zich aan me vanwege het kijken in zijn bekkie etc, zodra hij terug was
was hij zoooooo knuffelig hè, en nu nog steeds !!
Laatst gewijzigd door *Yvje* op ma 14 nov 2011, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pearlsofpassion
Heeft hij pijnstiller gehad?

Ik weet dat bij trekken van volwassen kiezen nog een week pijnstiller meegegeven wordt, maar bij melktanden weet ik dat niet.
Pijnstillers zoals Metacam kunnen echter acuut nierfalen veroorzaken, dus als hij hij zo'n pijnstiller gehad heeft en hij gaat erg drinken (moeilijk eten is ook een symptoom), zou ik onmiddelijk bloedonderzoek laten doen en misschien zelfs preventief laten spoelen voor de resultaten binnen zijn.
Als je er snel bij bent kan je nog iets redden als het aan de nieren zou liggen. En spoelen kan geen kwaad.
Als er wat met de nieren scheelt wordt het hoe langer je wacht hoe erger en hoe definitiever.

Ik hoop dat het wat anders is en hij vb gewoon een vreemd gevoel vind in zijn mond of iets dergelijks.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 21 nov 2011, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
Ik weet niet of hij pijnstilling heeft gehad eigenlijk.
Hij is me volgens mij gewoon aan het uittesten, hij wil namelijk wel ander voer
en hij wil het niet van zijn bakje maar wel weer op de grond ...
Zijn drinken is al flink minder geworden inmiddels, niet meer zo veel.
Hij is verder goed actief dus ik vermoed dat er niets lichamelijks aan de hand is.
Hij is denk ik gewend geraakt dat toen ie zo slecht at ik met iets anders aakwam
zetten telkens als hij echt niet wou eten ..
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door